3. mars 2013

Fikse og ordne litt....

... det skulle vi gjøre her om dagen, på vår Villa (som vi stenger av vinterstid).

Min kjære, som muligens ikke ser forskjell på merker og tyggis, er dog verdens beste handyman (iflg meg, da)

Han skulle montere opp alt, som skulle på plass, i vårt nye bad, som ble bygget ferdig rett før jul:

Mens han holdt på inne, skulle jeg begynne med krukkene mine og som du ser, en liten pause måtte til i det fine været, så en pute og ett interiørblad fikk bli med meg ut på trappa:


Syns du at du så noe oransje farger, i bakgrunnen på forrige bildet?

Så stemmer det, en enslig appelsin, som jeg tror snart er moden til å spises ! Jeg har jo ett lite appelsin tre og et lite sitron tre, som må ut få litt sol de også.


Mens, jeg det egentlig skulle gjøre, og her har gjort, er å klipp hortensia blomstene mine - de har såvidt fått sine små knopper her og der.

Jeg trodde kanskje dette var litt tidlig å gjøre, men ser de alt har blitt klippet - nedi Bolsena, der en hel promenade er full av hortensia, i alle farger, så når det gjøres der, så får jeg komme i gang og, tenkte jeg:



Skal si det tar tid å henge opp 2 lamper, 2 dorullerholdere (en til ekstra dorull) tannbørste glass, såpeskål, 2 knagger og selvsagt 1 pyntedings.

Men, til slutt var han ferdig, bli med inn:


Dette blir det minste badet vi har her på Villa'n vår. Men, sånn måtte det bli, da vi brukte en "alkove" som liksom bare sto der tom og til ingen nytte.

Dette badet ligger vegg i vegg til det som vi kaller barnerommet, slik at alle våre 4 soverom, hvert sitt bad.

Lite ble det og litt italiensk preget, men absolutt funksjonelt, og faktisk når det er ferdig virker det større, enn da vi sto å tegnet opp hvor dusj, wc og servant skulle stå:

Små detaljer må til:
- speil kjøpt hos Maison du Monde, ligger utenfor Roma, blomsterpynt på veggen kjøpt hos Laura Ashley i Newcastle, fine knagger kjøpt fra Home og Cottage i Tønsberg, så litt fra hvert sted og hvert land:

Deilig å være helt fiks ferdig med dette prosjeketet.

Da gjenstår det en stor, og omfattende vedlikeholds jobb ute på eiendommen....puuuhh...

...men, før det, skal vi pakke kofferter, og ut på tur mandag morgen...har jo vært i ro en ukes tid nå, så da er det på tide å fly igjen...... :)

5 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Badet ble virkelig lekkert, så delikate farger!

...og så deilig det må være med vår og krukker som spirer...

ut på tur igjen?
spennende, ja da kommer det vel et postkort snart eller?

God tur da

Jorunn

Kjersti sa...

Ååååååååå, jeg vil også begynne å pusle i hagen.....!!! Men må nok vente noen uker til, gitt... Masse snø her fortsatt.
Badet ser veldig lekkert og innbydende ut! Superlurt å ha ett til hvert soverom, det er ekstra deilig for gjester (enten betalende eller snyltevenner....) å slippe kø på badet.
God ny uke til T og deg, kos dere der dere er! ;)

vimza sa...

så utrolig koselige vårbilder fra hagen (hjerte hjerte)
helt nydelig å se sola:)
her har vi vert steinaldertiden hele lørdagen fra kl 14, strømmen forsvant da, så middag og tv og tlf og internet ble borte. takk og lov for rødvin og stearinlys og herlige barn som hadde moteshow for oss:)

Badet ble virkelig lekkert:) jeg må si jeg er imponert over hvor mye dere får til, så flinke som dere er altså:)

vi har virkelig lyst å besøke Villa Helena en gang:) så det må vi prøve å få til.)

ønsker dere en nydelig start på uken ( så er jeg veldig spent på hvor du tar oss med neste gang:)
klem Yvonne!

Anette Willemine sa...

Dere er virkelig så flinke til å fikse og ordne! Så flott det lille badet ble, det er ofte det ser større ut når man blir ferdig med selv slike små arealer. Tenk på hotellbad, det er helt utrolig hvor mye de får inn der på minimal plass. ;)

Ønsker deg en god start på en ny uke!

Klem,
Anette Willemine

Anonym sa...

Congratulations with the new bathroom....looks so lovely! I remember the day you bought the Laura Ashley flower...perfect for the new bathroom!