24. mars 2013

Familie utflukt til .....

 .... nærliggende by, Capodimonte, i nydelig vær, hadde vi fredag.

Ved parkeringsplassen, bak dette gjerdet møtte disse søte eslene oss, stor stas å mate de med litt ugress:


Det går en lang strandpromenade langs hele stranden her, og flere steder er det fine lekeplasser til barn, de må selvsagt utforskes:

Hoppe fra huske, ja hvem har ikke prøvd det !

Det ble så fristende for datter'n i familien, at barnet kom frem i Pia, og hun bare måtte prøve, se hvilken flott stil hun hadde:
 
 Målet var å lunsje her, hos Pepe Nero, en flott restaurant som ligger helt nede ved vannet:

Langbord var dekket og reservert oss, strategisk ved en utgangsdør - som etterhvert ble flukt ruten til smågutta, da var de rett utpå stranden.

Men, før det nøt de alle sin pasta tagliatelle, men Ebbe nøt nok sin mest, mens han spiste kom det søte, små mmm.....MMM......lyder i varierende styrke.

Så jeg spurte om han likte pasta sin her i Italia?
Åjaaa, dette var den beste pasta'n han hadde spist ! Og dette bildet bekrefter vel det utsagnet?




Her var de så smarte, at barna ble servert  sin mat veldig raskt, mens alle de voksne, fikk en liten venterett:


Hva jeg spiste? Ble pepperbiffen denne gangen, så joda...ble jo middag dette her for meg:

 ...når du bestiller dette i Italia, så får du gjerne kun det på din tallerken, contorni = tilbehør, må bestilles seperat. Valget falt på ovnsbakte potetskiver:


Nammmmmm... dette smakte godt !

6 kommentarer:

Bente sa...

Den beste pasta finnes selvfølgelig i Italia. Pepperbiffen ser også god ut. Av erfaring vet vi hvordan vi bestiller mat i Itaia. Ble lange i masken første gang vi bestilte kylling i Roma. Vi fikk hver vår hele kylling på tallerken. Fikk oss en god latter da.
Det ble ikke noe garn på meg. Guro (eldste dattera) spurte om jeg ville strikke en flettepute for henne, som skal gis til en venninne. Greit for en jakke eller slik kan bli litt mye nå. Jeg så noen nydelige farger da.
Idar på 7 har kommet med bussen alene til oss. Resten kommer i morgen ettermiddag.
Ha fortsatt en fin familiepåske.

Elisabeth sa...

Koselige Bilder, Helen. Tenker det er full fart om dagen.
Så lurt at barna fikk sin mat først, så kunne dere voksne forhåpentligvis nyte maten i ro etterpå?
Kos dere videre små og store.

Anonym sa...

Looks like you all had a fabulous day!!! The food looks very delicate and delicious!

Mette sa...

Jeg matte le av han og tagliatellen :-) Sterkt konsentrert, skjonner jeg! Kos dere videre!

Sylvia sa...

Det med å servere barna først, har jeg også opplevet, og det er helt riktig! Ellers ender man opp med at sine egen mat blir lunken.
Esler er sååå søte. Vi har et esel i Stallen, Tilde. Hun hadde tidligere mannen sin og sønnen sin der, men nå er hun alene. Og jeg steller ekstra med henne. Og hun roper alltid på meg, når jeg dukker opp. (jg elsker dyr!)

Ser dere har full fart med familien i Påsken, så hyggelig.
Her ble det plutselig litt krise før påske....ja, det kan du jo lese om hos meg ;)
prisen på den jakken, tror jeg ligger på 3-3400 kr....har ikke rukket å sjekke, for det er masse kunder om dagen.
Ha en fortsatt fin påske. klem

Thing sa...

Åh, så herlig Helen
Ser helt fantastisk ut der!!
Ha en fortsatt goooooooood påske =)