27. februar 2013

Tilbake til Italia !

Hvor små vårtegn kan nå sees:


På denne turen, er veien omkranset av murer, på endel av strekningen. I det fjerne skimtes Lago de Bolsena, og klart enn er nysgjerrigper:


Nok en stein mur, og høyt oppå denne muren  sees dette nydelige, religiøse motivet !

Jeg lurer alltid på hvorfor det er malt her? ...og av hvem...det må være veldig gammelt, og idag går det en bred vei foran - noe det sikkert ikke gjorde den gang det ble malt her:

Vi går forbi Bolsenas stolthet, Santa Cristina kirken, og setter oss ikke på denne kafeen for dagens lille kaffepause....


 .... men går videre langs den folketomme veien, ut av bykjernen, igjen. Det er pranzo (lunsj) tid, derfor den tomme gaten:


Men, vi skal hit - ett av mine nye favoritt "kaffe-pause-kafeer":

Det har jo skjedd noen morsomme episoder her, men idag er det kun vi som er kunder, så jeg tenker det skjer neppe noe idag, annet enn å nyte min kaffe med en bitte liten sjokolade UTE i solskinn:


Og mens vi akkurat sitter der og nyter vår kaffe og mimrer tidligere morsomheter her, kommer servitøren ut til oss, med en liten asjett - setter den på bordet vårt med et smil og sier:

Prego ! Med norske ord, velbekomme !


....... jeg blir like overrasket, hver gang jeg får noe gratis her i livet :)

14 kommentarer:

Hobbybruket sa...

Mmm... de så gode ut, for en hyggelig overraskelse. :)

Her er det lite som minner om vår i dag med rim på trærne og snødekt bakke. Men når solen kommer frem kjenner en at den har begynt å varme så det nærmer seg. :)

Bente sa...

Så deilig å være tilbake. Og vi får være med på morsomme turer igjen.
Rått og kaldt og tåke her idag. NÅ er jeg lei glatte veier. Har legetime idag og er spent.

Fru Tunheim sa...

Så deilig nå når kaffen kan nytes utendørs igjen og enda bedre når mye klær kan fjernes og ballerinaskoene tas på....

Kjersti sa...

Ja, så koselig å få de søte kakene! Slike opplevelser bidrar til at man får en fin dag.

Jeg lurer også på det religiøse motivet - tenk å kunne reise ii tida tilbake til da det ble malt og se hvordan det så ut der da...

Og - jeg er superklar for afternoon tea med Tjorven og deg! Det skal bli koselig, det! Håper / regner med at det lar seg gjøre med champagne til denne afternoon tea-en også!?! :)

fruentimmeret sa...

Italienerne vet å ta vare på gode kunder ;)

Fint å være med dere på utflukt i favorittlandet mitt <3

fruentimmeret sa...

PS, jeg tar gjerne champagne eller andre bobler til afternoon tea-en ;))

Anonym sa...

What a lovely surprise! The small cakes look delicious!
Beautiful pictures!!!

Thelma Louise sa...

så deilig..)) lykke..:))

kos deg videre..))

ekke så gæli hjemme om dagen...sol som varmer..men kalde netter.:))

Klem

Thing sa...

Vakkert!
Jeg lengter etter vårtegn og til å kjenne
solen i ansiktet... =)
- og ikke minst til å nyte kaffen utendørs!

vimza sa...

lykke:)

takk for den fine turen Helen:)
så morro å høre at det er fler som undrer på forhistorie:)
Her regner det i dag, og barna har skidag:) komisk, nå har det vært sol i fler dager...

de søte små kakene så helt himmelsk ut!
nyt
klem Yvonne

Sylvia sa...

Takk for den hyggelige gåturen, Helen. Et vakkert tre med de knallrøde blomstene på.
Og tenk at det er vår hos dere nå.
Jeg gleder meg til all snøen forsvinner, og jeg kan ta på sko igjen, og føle at minst 1 kg (kjennes det ut som) er fjernet fra hvert bein.
Sååå koselig å få en slik liten kake til kaffen. Jammen er du heldig!!!

Elisabeth sa...

Så flittig du er med å ut å gå. Skjønner du holder nyttårsløftet ditt. Flink du er!

Superhyggelig med overraskende ekstraservice. Tenk om vi alle forsøkte å være slik mot hverandre. Da tror jeg verden ville vært et enda bedre sted å leve.

Koser meg med Bolsenavårbilder. Me like.
Her pakkes koffert for tiiidlig avgang i morgen...

Elisabeth sa...

Og du, så lekker du er med cerisefarget genser! Du er mer vågal med farger registrerer jeg. Gøy!

min-design-strikk sa...

såååå deilig å se slike vårbilder og visst ser det ut til at dere har det særs bra :)

gleds meg til varmen en dag kommer hit også,blir godt det ja!!!

snadder kake-bilder :)))