22. februar 2013

Scones with clotted cream and jam !

Ja, da håper jeg den overskriften fikk deg til å tenke på:

Engelsk afternoon tea ! 



Som jeg hadde på Harrods i september ifjor, med poker-klubben min (nei, vi spiller ikke poker lenger).

Før jul i år, skulle jeg på bloggtreff i Oslo, og tenkte at det hadde da vært gøy å funnet et sted i Oslo som også serverte typisk engelsk afternoon tea, noe jeg ante at Bente ville like.

Da var det bare å google.


Selvsagt dukket det opp et sted i Oslo, som serverte dette og det var her (må også nevne Hotel Bristol):

Christiania Cafe, hvor jeg igjen hadde bestilt bord, denne gangen var det for å møte Liv, som aldri har opplevd afternoon tea !

Vi var her forrige lørdag,  og det var like bra som sist !


Anbefaler deg å stikke innom her med en venninne, de serverer afternoon tea mandag til lørdag mellom klokke 12.00 og 16.00 - men skal du hit en lørdag, bør du bestille bord, fordi her var det fullt !

Vil du ta den helt ut, kan man få dette servert med champagne, koster litt ekstra så får du med ett glass bobler ! Akkuras sånn som på Harrods :)

Nettsiden deres: www.cafechristiania.no

Ny fredag og dette er min siste helg i Norge..... god helg alle sammen, 
"så sees vi neste gang i Italia" til da - ciao !

12 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Wow...det der så nydelig u! Jeg elsker afternoon Tea! Jentene mine og jeg var på The Ritz i London. Herlig opplevelse.

God helg til deg og dine.

Kjersti sa...

Hva? Afternoon tea i Oslo? Hvorfor visste ikke jeg det før nå? Helen, det MÅ jeg gjøre snart - og regn med at jeg foreslår at vi skal gjøre det neste gang du er i Norge! :)

Jorunns hobbyblogg sa...

Å det visste jeg ikke, så deilig ut :-)

- så nydelig bilde av deg!!
god tur ned til våren, lucy you

Jorunn

Bente sa...

Herlige bilder Helen. Glemte helt å ta bilder når vi var der før jul. Jeg husker de flotte damene med sine vakre hatter.
Enig at dette er en opplevelse. Det ser nydelig ut og smakte jo også herlig. Hadde du ikke bobler denne gangen?
Du ser flott ut på bilde bella donna.

vimza sa...

Oj så spennende:) det har jeg aldri prøvd før!
Hørtes og så veldig koselig ut! må prøves.

gleder meg veldig til å se deg i Italia igjen vakre kvinne!

ønsker dere en riktig god reise!
lørdagsklem fra Yvonne!

Sylvia sa...

...og jammen var dere på en av mine yndlingsrestauranter i Oslo. Jeg har kun spist 3-retters middager der (med tilhørende vin til hver rett) men ikke afternoon-tea. Jeg er kanskje mer Americansk ostekake og sterk kaffe, jeg.... Og et slikt "stack" til å ha alt på, har jeg her hjemme. Men det er fullt med garn, knapper og annet strikkerier for tiden. Kanskje på tide å få ryddet det, og bruke det til serverng igjen.
Men det så riktig deilig ut, det dere fikk. Særlig den Clottet creemen......
Har planlagt noen cafe-besøk med venninner til uken. Så kanskje det er på tide å ta med kameraet igjen...
Håper du koser deg tilbake i Italia, og litt varmere klima. Nå lengter jeg bare til våren kommer.
God helg, klem

Anne sa...

Friste friste, og dette tipset bare MÅ jeg huske :-)

Anonym sa...

What can I say....DELICIOUS!!!!!!!
I can absolutely recommend English afternoon tea!

fruentimmeret sa...

Blir gjerne med deg og Kjersti hit neste gang ;-)

Ha det så bra så lenge...

Anette Willemine sa...

Dette så utrolig hyggelig ut. Har vært der flere ganger, men visste faktisk ikke at de serverer AT. :)
Tusen takk for tips, dit skal jeg absolutt ta meg en tur.

MÅ alltid en tur (eller flere) til Harrods når jeg er i London. Vi har en norsk venn som er Chef for hele FC og intern og ekstern restaurant. De har ca 40 kokker der, det er jo ganske imponerende. :)

God tur tilbake til Italia! Tenker det skal være godt å komme til røde grader.

Ha en strålende søndag, Helen!

Klem,
AW

Elisabeth sa...

Hei på deg.

Så lekker ut den Afternoon teen dere fikk servert på Christiania, Helen.

Jeg har spist/drukket det på Perchs tehandel i København. Ah! Bare fantastisk!! Og Bristol kunne jeg også tenkt meg å forsøkt. Dit SKAL jeg bare igjen. Basta!

Tenker du nyter å være tilbake i ditt vakre Italia, vennen. Sjøl skal jeg virkelig ut å farte i dagene framover. Gleder meg.

Mette sa...

Jeg har vaert flere ganger pa afternoon tea hos Claridges Hotel i London. Alltid en spesiell opplevelse. Men det ser ut som de norske brodskivene er ganske tykke iforhold til de britiske :-)