4. februar 2013

Nok en helg er forbi....

...men, vi fikk da gjort litt denne helgen også. Her noen glimt fra søndagen vår.

Ut på tur aldri sur, dog det blåste kraftig denne dagen, og solen skinte.

Her er jeg med min nye veske, noen av dere har sikkert sett den alt på instragram. Inviet denne dagen, min første PRADA veske, me love. Når jeg ser nærmerer på dette bildet, ser jeg at min nye kåpe fra Massimo Rebecchi er også med. Blitt en favoritt den også.

Vi går ut fra Castello'n, denne gangen går vi under portalen hvor keramikeren holder til, han som lager så morsomme krukker av fantasi hoder (som du liker så godt, Elisabeth) Det store buete vinduet er hans verksted:

Her ett godt eksempel hva han lager. Denne er stor og står utenfor prinsens "bakport" - denne kommer du gjerne ut av, hvis du har vært på omvisning inni Palazzo'n - rett innefor er det da en liten hageflekk. Etasjen over en stor terrasse, med fin utsikt utover Lago de Bolsena (innsjøen).



Etter en fin gåtur, og lunsj, var det å møte Cristina kl. 15.15, som jeg henger med mye om dagen, vi finner på så mye morsomt for tiden. Denne kvelden skulle vi på konsert !

Vi hadde vel en times kjøretur til småstedet, Fabrica di Roma, som ligger ca 80 km nordvest for Roma.

Her skulle den kjente sangeren Peppe Servillo fra Napoli, fremføre gamle, napolitanske folkeviser, hvis det kan kalles det tro? Ihvertfall mange av sangene er opprinnelige fra 1940, 50 og 60-tallet.


Vi var tidlig ute, ville sitte så langt foran vi kunne. Artig å se hvordan salen fyltes opp, sakte med sikkert av mange eldre damer og herre, helt fullt ble det til slutt. Dette var tydeligvis kjent musikk for dem, og jeg var veldig spent på hvordan kvelden ville bli !!

Litt forsinket, såklart vi er tross alt i Italia, startet endelig konserten.

Første tanken min var, vel er han Rybakk hjemme i Norge flink til å spille fiolin, men det var jammen meg disse kara også !! Wow..... de var fantastisk flinke !
    


Sangeren selv, Peppe Servillo, lidenskapelig synger, levde seg inni sangen sin, og beveget seg som en katt på scenen...dette var en morsom opplevelse, dog jeg skjønte lite av hva de sang, var musikken vakker !

Det morsomste var nok da den meste kjente, og folkekjære sangen han sang, ble publikum med på referenget - høyt og tydelig ! Ganske utrolig å sitte der som eneste nordmann (tipper jeg) å få oppleve dette.... så var det også rørende å se, den gamle damen ved siden av Cristina, hvor tårene rant da den triste kjærlighetssangen ble sunget....


Åhh, dette hadde vært en flott konsert, jeg var så glad vi ble med, og har du lyst til å høre ett klipp fra Peppe Servillo og Solis String Quartet

Trykk her, så ser du også hvordan damene på Rai Uno tv kler ser...... :) noe annet en NRKs programledere, kan jeg love deg....

Men, nå må jeg komme igang her en mandag, i ettermiddag har jeg nok en avtale, og den er ganske spennende, tar med kamera og håper bare jeg har lov til å ta bilder der ? Så får dere se.....

7 kommentarer:

Bente sa...

Du så morsomt å komme på en slik konsert. Flott den dama som går ut av castellon'n. Jeg er ikke på instagram så jeg har ikke sett vesken din. Du må vise et bedre bilde.

Bente

Elisabeth sa...

Hei du.

Lekker er du med nye veska og kåpa di. Lurt med den lange remmen, slik at du kan ha den over skulderen også.

Og de morsomme keramikkhodene!! Skulle gjerne vært på besøk hos den keramikeren der du.

Musikk er som oftest best "live". Tror aldri jeg har angret på en konsert noen gang jeg. Artig å stille seg åpen for ny musikk. Hørtes ut som en bra opplevelse.

Sylvia sa...

Hei kjære Helen
Såååå koselig å komme hit til deg igjen. Masse å lese og å "ta igjen".
Nå har det med billednedlasting ordnet seg, så nå lover jeg å være mer på bloggen igjen.
Så fin du er med ny kåpe og veske.
Og jammen har du vært på konsert også. Skal si du nyter livet og koser deg.
Flink til å strikke mønster også. Jakka blir kjempelekker. Du har vel strikket ferdig ermene nå???
Ha en fin kveld. KLEM

Tovepia sa...

Flott dame i nydelige omgivelser!..og hallodamen var kledd til fest:)
Hørtes ut som en super konsert!
Nyt kvelden og uka, klem;)

Kjersti sa...

For en fantastisk konsert! Jeg hørte på klippet, og dette har jeg virkelig sans for, altså! Søkte i full fart på cdon for å se om de har cd-er med ham, men det ser ikke sånn ut. Hvis du skulle komme over det, hadde det vært moro om du kunne skaffe meg en!

Og så nydelig veske! Jeg har også fått så lyst på en skikkelig veske, i skinn. Har sett en jeg har lyst på, norskprodusert, se link her http://moolight.com/products/moo_candy1/

Bare 4300 kroner..... hmmm, jeg skal begynne å spare!!! :)

Thelma Louise sa...

sko...tenk å gå i sko....:) her er det full julestemning igjen...vakkert , ja jo...men .............jaja sånn er det.:) nyt dagene.:)

KLEM

Bente's sa...

Ser og høres ut som du storkoser deg - så kjekt å kunne sprade rundt i så vakre omgivelser. Tenk å kunne hatt litt "lettere" tilgang på så flotte krukker!!
Ha en superfin dag
Bente