10. februar 2013

Min søndagstur !

Som idag var i en ganske annen setting, enn forrige helg, hvor jeg vandret rundt med fine italienske sko på føttene, og inviet min nye PRADA veske, mens jeg gikk på brostein, i en borg fra 1300-tallet i Italia, og solen skinte, og det var blå himmel.

 Denne helgen er jeg i Norge:



Sko er byttet ut med gamle, tykke vinterstøvler med saueskinns fòr inne (ja, mamma dine gamle!!), har på tykke strømpebukser, og turjakken min - en rød dunjakke med hette. Det er vinter og det er -5 grader denne søndagen på vakre Tjøme, som er fullstendig dekket av snø:


Men, ut på tur skal vi ! 

Ett av mine nyttårsforsetter, prøv å gå en tur hver dag, må innrømme det er letter og mere fristende når jeg bor vinterstid i Italia.....

Litt annet å se på min turvei her - enn i Italia. Morsomt smijernsarbeid:




Min kjære begynner å gå fortere og fortere i snøføka....og roper til slutt:
"Få opp farten nå, Helen, vi må se og komme oss hjem igjen"!


Vi stoppet og hilste på denne svære oksen, som ikke brydde seg noe om snøværet, bare glad han fikk mat:


Har du sett en så fin eiendom?
Typisk norsk, klassisk skipperhus, her i denne viken, ligger det endel gamle, flotte, hvite skipperhus, og dette er blant mine favoritter, med sitt lille røde anneks.

Morsomt å se igjen, særlig etter at jeg har tittet så mye på italiensk arkitektur den siste tiden....dette blir en enorm kontrast å se - og jeg liker det, kontrastene de to landene har, Italia og Norge.


Men, må jeg velge, liker jeg nok best den italienske vinteren ! Så jeg skal veldig snart tilbake igjen.... :)

God søndag til deg som stikker innom, har du vært på en fin tur idag?

11 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Jeg har ikke vært på tur på flere dager... Har vært syk i øverste etasje siden onsdag med feber, sår hals, tett nese og tette tårekanaler med rennende nese og øyne og nå er jeg LEI! Det så vitterlig mer koselig ut med tur forrige søndag, men alt har jo sin sjarme....

Ha en strålende kveld. Jeg er dog litt bedre nå og prøver meg på et lite besøk hos Revisordatteren.

Bente sa...

Det er jo en deilig frisk tur på Tjøme. Og virkelig kontraster fra Italia da.
Ut på tur og aldri sur heter det jo, og som deg har jeg bestemt meg å gå en tur hver dag og det har jeg klart selv om det har vært kaldt. Fokuserer på meg selv vettu.



Koselig koselig sa...

å så koselig å se bilder fra din søndagstur på Tjøme. Jeg elsker Tjøme, for en herlig plass. Vi kjører jo dit noen ganger og går tur da :)

Ja litt av en kontrast fra der du egentlig bor til hit hjem i kalde gamlelandet :) Hver ting har sin sjarme synes jeg :)
God søndagskveld!

Elisabeth sa...

Flotte Tjømebilder du viser her, Helen. Liker det blåhvite vinterlyset som er nå på overskya dager.

Nix, ingen tur på meg i går, men i dag har jeg tenkt meg avsted på ski. Er fridagen min. Vil bare vente litt, i håp om at sola stiger og temperaturen blir litt mer levelig.

Nydelig mandag ønskes deg på Tjøme.

Anonym sa...

Brrrrr....it looks COLD!!!
You look nice and warm though in your red "boble jakke" and my old, very warm boots lined with sheepskin! I actually missed those boots when we had snow here in February!

Kjersti sa...

Kontraster er jo med på å berike livet! Og du har ekstra mye kontraster i livet ditt, vil jeg si....!! Godt du har utstyr så du kan holde deg varm, det er viktig!

Også er det snart onsdag!!!!! Gleder meg :)

vimza sa...

Dere er så flinke til å forske og nyte livet dere altså:)
stor inspirasjon til oss her oppe:-)

men jeg må si meg enig i at det er nok de innleggene du skriver fra vakre italia som gir mest inspirasjon, der er det ikke masse kuldegrader og digre jakker osv osv..

men uansett så er det en fryd å få ta en liten del i livet ditt Helen:)
klem Yvonne!

Sylvia sa...

Heisan
Og velkommen til Norge igjen, Helen. Bare noen dager, eller? Skjønner godt du trives best i Italia på vinterstid. Det kan bli litt for kaldt noen ganger, særlig når du skal gå tur hver dag.....Da er det jo bare å kle seg.
Gåturen min til jobb, er herlig. Det frisker opp før jeg skal tilbringe en hel dag innendørs. Jeg passer selvfølgelig på å kle meg godt, men ødelegger sveisen med lue, uff.
Her skal det bakes til strikkecafe i morgen kveld, og 15 åringens bursdag. Hun skal feire den der, men vi skal jo på jentetur til helgen, da....
Og ja, tøyet til Alpakka Society ER dine farger, og de er bare lekre!!! Stor klem

Anne sa...

Velkommen til gammellandet Helen :-) og at det ble litt forandring, ja det kan jeg forstå, for her er vinter med stor V jente. Håper bare forkjølelsa og influensan slår rot i deg for det har den gjort her nå, i bedring heldigvis men slitsomt å sååå kjedelig når det står på :-)

Håper du bringer bilder av vårt vakre land tilbake til italienerne da :-)

Kos deg her hjemme. Anneklem.

Janne sa...

Skal si det er forskjell på bildene på bloggen din fra Norge og Italia ja... Begge deler har sin sjarm.

Kos deg videre :-)

Bjørg sa...

Flotte bilder. Jeg elsker vinteren. Jeg skal i dag til Alicante og møte våren forhåpentligvis. Jeg er ofte innom bloggen din,synes den vekslingen mellom to land er interessant.