17. februar 2013

Jeg fikk på mail .....

... her om dagen, med følgende overskrift:

"Husker du" ?

Og av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på, var det ikke ett program på 70 eller 80-tallet som het akkurat det: Husker du ? med Odd Gryte...eller noe i den dur, tro? Jeg husker ikke hva det handler om.

Ihvertfall, det som var vedlagt fra min venninne, var dette gamle bildet:


Du kan tro jeg lo !

Dette er skolebildet fra Berg videregående i Oslo, engang på starten av 1980-tallet. Det vil si 30 år siden.

Jeg er vel 16 eller 17 år her, og husker jeg alt den gang og var veldig glad i å strikke, faktisk ble denne fanakoften strikket mye under fysikk/kjemi timene - og selvsagt fikk jeg karakter deretter på de to fagene, men jeg var flink til å strikke !!

Og hadde oppdaget "brun uten sol" - derav den lett oransjefargen i ansiktet. Da regner jeg med du har gjettet, hvem som er meg?

Takk for mailen, Kristin, dette var moro å se igjen :)

Ny søndag, og jeg skal ut på tur, frister ikke, det snør ute, og vi har o grader......og akkurat nå kunne jeg heller tenkt å gå tur i Bolsenas gater, 1 uke igjen, så er jeg der !

14 kommentarer:

Hobbybruket sa...

Her er turen unnagjort, egentlig ganske deilig når en ført kom seg ut. :)

Utrolig gøy med slike gamle bilder, mange minner som kommer strømmende på.

Ha en fortsatt fin søndag. :)

vimza sa...

hahaha:) så utrolig søt...hihihi:)

akkurat like fin da,;)
hihihihihi:)
ha en skjønn søndag vakre Helen ;)

Bente sa...

Hei du. Så jo med en gang hvem som var deg. Morsomt å se igjen slike bilder.
Takk for tips om halsen, jeg strikker ut bouclegarnet. Var ferdig med en til meg selv før jeg kjøpte disse siste garnnøstene. Nå tar jeg "vinterferie" på sjøbua.
Planlegger deilige turer for det er meldt fint vær fra tirsdag. Må si jeg også venter på bare veger nå. Venter på å få å få gå i sko.
Ha en fin søndag.

Hobbybruket sa...

Hei igjen Helen!

Du lurte på oppskrift og garn til pulsvantene på bloggen min. :)

Vantene er strikket med utgangspunkt i oppskrift 122-13 hos Drops Design. Jeg strikket mine i Sandnes Duo (55% merinoull og 45% bomull)og ble veldig fornøyd med det.

Ha en fortsatt fin kveld. :)

Fru Tunheim sa...

Så hyggelig gjensyn med gamle minner.... Skjønner godt at et litt vårlig Italia frister nå når vinteren er på sitt "verste" her hjemme....

Kjersti sa...

Men så flink du er som sikkert gikk tur uansett! Så deilig etterpå :)
Du var jo like flott da du var ung... Ehhh, unnskyld yngre! Morsomt å se gamle bilder, mimre litt.

mimmi-leone sa...

Kjære Helen!

Så koselig med slike gamle bilder!
Husker programmet du nevner :-)

Og du har vært i Marveien hos bruktbutikken Marita...wow..så gøy, der er det så mye fint.

Ønsker deg en herlig ny uke!

Klem fra Marianne

Anonym sa...

Fantastisk!!

Gul-brun Helen, og Bernt med hår!!! Morsomt morsomt!!

Merker at jeg har ikke lyst til å se bilde av meg selv fra den tiden.

Mye hjemmepermanent hadde jeg iallefall på den tiden - og lyst hår .... hjelp

Lisbet

Elisabeth sa...

Morsom å se bildet av deg fra gullalderen på 80-tallet, Helen.
Å ja, jeg husker også strikkinga i timene på videregående. Ikke få plagg som ble produsert i løpet av 3 år.

Fin ny uke ønskes deg.

Anne sa...

He he Helen, en får litt sånn mimring i hodet selv her en sitter, for den strikkinga husker jammen jeg også. Gensere for min del, som vi tova opp, i de sprekeste farger, snakke du om det gode 80 tall. Slett hår du da, annerledes med den som skulle ha mest mulig volum gitt... ikke pent i det hele tatt, men en syntes jo det den gangen. I make-up som var så pastell av en nesten får hetta bare en tenker tilbake nå.

Så kjekt å se bilder fra dagene dine i Oslo. Slett ingen trivelig by på denne årstia nei, men med gode venner glemmer en alt om sur sno pg slaps som ødelegger de fine støvletter, pytt pytt

Kom mildvær og regn hit gitt, og det nå når det er vinterferie og greier. Ikke fri i det hele tat jeg dam sitter her derimot med en skadet skulder etter fall på isen, men går seg til, mestrer tastaturet nå i alle fall.

God klem til deg på en mandags kveld.

fruentimmeret sa...

Hadde ikke kjent deg igjen på en "lineup"

Ha en fin uke, smukke du ;P

Anonym sa...

So lovely to see the picture! I remember the "brun uten sol" that you used, and also the beautiful jumper.However,I didn't know that you used to knit during school lessons...naughty!!!!

Maliva`s verden sa...

Herlig...jasså dere gikk i samme klasse dere a;o) Synes dere lignet dere selv der ja.
Kommer tilbake seinere og svarer på spørsmålene dine. Ha en toppers weekend. Klem fra meg

Janne sa...

ha ha... Så fiiine både du og Kristin var :-)