2. februar 2013

Ja, hvorfor ikke?

Lørdag idag, og vi har kommet til februar mnd ! Idag er været meldt overskyet og regn her i Bolsena by, men så langt har det bare vært overskyet og mye vind, men regnet kommer vel.

Vi tok med oss paraplyer i vesken, da vi skulle ut idag. Små ærend hadde vi, og jeg hadde planlagt å ta med min kjære til Caffetteria Pasticceria. Dere husker kanskje innlegg om stedet? Han som begynte å synge...

Ihvertfall, dit skulle vi ta vår cappuccino idag og det var det fler som skulle:


Må innrømme tanken slo meg, kanskje noe morsomt ville skje idag også ?

Mens, jeg nøt min kaffe sammen med en croissant fylt med sjokolade, husker i farten ikke hva denne heter på italiensk, fy Helen:


Vi skulle ikke sitte lenge, før en fargerik, dame begynte å snakke med oss, trodde jeg, men så snakket hun til en konditor som sto rett bak der vi satt.

Jeg smilte og unnskyldte at jeg hadde trodd hun snakket med oss. Hun smilte tilbake og begynte å snakke til oss, på nydelig engelsk, jeg hadde nok avslørt meg med min utrolige dårlige italiensk...hehe !

Ihvertfall, hun fortalte i det vide og brede om livet sitt, og at hun og mannen hadde kjøpt hus i Bolsena, etter å ha bodd flere i år Roma. Hun elsket å bo i Bolsena !

Imorgen skulle hun få besøk av sin forlover, som hun ikke hadde sett på over 20 år - og gledet seg så veldig.

Og det er nå hennes herlige, lidenskapelige replikk kom, som fikk meg til å smile stort:

"Vel, jeg slanker meg, og min mann slanker seg, og min forlover slanker seg"
"Så vet du hva, jeg har bestilt en kake til oss" !


Ja, hvorfor ikke? Svarte jeg.

Og tenkte i mitt stille sinn, disse italienerne vet å nyyyyte livet, de er lidenskapelig opptatt av mat, drikke og sine kaker fra lokale pasticcheria'r - kanskje noe vi burde lære av?

God helg alle sammen, kanskje du og skulle unnet deg litt kake ?

8 kommentarer:

Bente sa...

Hei Helen. God lørdag til dere i Bolsena.
Ingen kake blir det på meg for jeg er ikke kakemenneske. Derimot deler Elin og jeg nå en flaske Prosecco.
Nå er vi tilbaken hjemme etter en uke på Hvaler.
Nyter kvelden og ser på Hver gang vi møtes med Magnus Grønneberg fra Fredrikstad. CC Cowboys du vet.

vimza sa...

Jeg smiler her jeg sitter og leser ditt innlegg som det skulle vært en historie i en bok:)

du er så fantastisk flink å fortelle du!
Å de morsomste ting dere opplever:)

hihi:) så koselig!
Ta en kake VIRKELIG! nyt livet hver dag vi er her:)
stor lørdagsklem fra kalde trøndelag med rødt i glasset og sjokolade på bordet:)

Linda sa...

Herlig !! Og så sant, så sant:)

Ha en fortsatt fin helg:)
Klem Linda

Fru Tunheim sa...

Ja takk, det hadde vært herlig med litt kake. Mitt problem er at jeg kan ikke bare spise litt, men ender alltid opp med flere stykker. Så Hr. Pascal, kondittoren i Oslo, på tv og han sa at dersom du ikke klarer å stoppe med bare et lite kakestykke er det tegn på dårlig oppdragelse. Ergo, jeg har dårlig oppdragelse.

Ha en fin søndag. Ut på tur kanskje?

Thing sa...

Så herlig! Det virker som et sted man kommer lett i kontakt med folk!
Ikke som her hjemme i Norge.
Hvis du smiler til noen ukjente her
tror jo de fleste du er gal.. haha..

Jeg har mer lyst på den croissanten din, enn kake.
Gjerne en kopp cappuccino til også! =)

Håper søndagen blir fin!!! =)

Jorunns hobbyblogg sa...

Så herlig, bare å nyte og gøy med folk som byr på seg selv!!

la dolche vita ..... eller noe i den duren...

Kos deg videre!!

Jorunn

Anonym sa...

The cake looks delicious!!!!!!
No wonder you enjoyed it!

Elisabeth sa...

Ha ha… Herlig! Jeg har spist kake og dessert hele helgen. Og det kjens godt på bukseknappen for å si det sånn.