5. januar 2013

Ut på tur langs havna...

.... i Bolsena, en fin ettermiddag.

Deilig å gå en tur rett før blåtimen, og legg merke til at jeg går i sko !!!!

Men, liker å ha mitt store cashmer skjerf rundt halsen (ja, Mamma det er det skjerfet jeg fikk av deg, me love it) fordi når solen går ned, synker temperaturen kraftig !

Det jeg også ville vise, er invielsen av mine utrolig fine, håndstrikkede pulsvanter, fått i julegave av Bente!

Må innrømme, jeg elsker dem, de er strikket i det nydeligste garn, igjen tusen takk, kjære Bente.

Her er vi på vei hjem, opp mot Castello'n, borgen, hvor vi nå bor vinterstid, i vårt lille "townhouse".


Nyyyt lørdagskvelden alle sammen, og ja, jeg var på The Mall idag utenfor Firenze, men det får bli ett eget innlegg...... nå ut å spise pizza - ciao herfra !

Ps, ja det er hodet til min kjære du ser til høyre i bildet, av en eller annen grunn har han en tendens til å komme inn i "bildet" idet jeg fotograferer ...grrrr.r..rr...

7 kommentarer:

Anonym sa...

I remember Bolsena so well...it is really beautiful! I think you must be very glad to be back again!

Fru Tunheim sa...

Hadde ikke hatt noe imot å tilbringe deler av vinteren i Italia jeg heller...ha en nydelig weekend.

Elisabeth sa...

Ser ikke dumt ut med sko på nei. Fin er du med ny´skjerfet og pulsene dine. Forstår godt du blir glad for sånne flotte julegaver.
Her er det vinterstøvelvær, og aller helst med pigg eller brodder. Vurderer stekt å kjøpe det nå, fordi det er stålis og griseglatt ute fortsatt. Har tenkt oss ut på tur på kyststien nå. Og jeg uten brodder… Wish me luck!

God søndag fine du.

Bente sa...

Hallo Helen
Ja så deilig å kunne gå i sko. Når sant skal sies kan vi vel det her hjemme nå også. Bart er det, men veldig glatt morgen og kveld spesielt.
Jeg er glad du liker pulvsvarmerne og får brukt dem, de kler den smukke.

Herlig å kunne bo som dere gjør selv om det kan bli mye reising. Og castellon'n med deres leilighet er helt fantastisk. Selvfølgelig villaen også. Er jeg litt misunnelig? Ikke bare litt du.

Bente

Kjersti sa...

Det ser veeeldig skjønt ut å gå i sko, misunnelig!!!! Må si jeg godt kunne tenke meg noen dager uten snø nå - selv om jeg i utgangspunktet synes det er greit med snø...
Ja, vi må absolutt utveksle tanker om mindfulness (så bra du gadd å sjekke, nå har vi lært at det er en l!!!). Det bør jo være så enkelt å fange øyeblikket, men det er jo ikke det. Men jeg kjenner at det går an å bli mer bevisst, og da vil jeg i alle fall oftere være til stede i øyeblikket. Leser også en bok om slow living, det blir en annen tilnærming til mindfulness etter min mening. Handler om å senke tempoet i livet, på alle områder. I boka står det at Orvieto er en Citta slow! Morsomt at den byen er nevnt :) Skriver nok om boka når jeg har lest den ferdig.

mimmi-leone sa...

Kjære Helen!

Riktig godt nytt år til deg.

Hørtes herlig ut å gå i sko, gleder meg til vår og sol og sykling igjen.

Flotte gaver du har fått, nydelige pulsvanter!

Ønsker deg fine glade dager!

Lodder forresten ut billetter til Gave og Interiørmessa på Lillestrøm, så om du er i Oslo i slutten av jan!

Klem fra Marianne

fruentimmeret sa...

Misunnelig på slike utflukter! (sukk)

Fint bilde av deg.

Ciao...