18. januar 2013

(u)buden leietager på Villa Helena !

Som jeg helt har glemt å fortelle om..... så her kommer historien:

Vi hadde fått beskjed fra vår kjære kontaktperson her nede, Kerstin, at det dessverre var kommet endel "flekker" på min kremfargede sofa i 2 etg !

Dette er en sofa jeg er spesielt glad i, den har blitt tatt med fra Norge, og var målt opp at den akkurat skulle passe inni dette"tårnrommet", som vi kaller dette rommet:


Hvem hadde så forårsaket disse "flekkene" ?

Joda, ingen ringere enn en j... u g l e  !!! 

Hvordan hadde den så fått adgang til Villa'n? Gjennom pipen - så da vi ankom Villa'n vår i desember, var disse fluktstolene plassert foran peisen i håp at ingen flere i familien ugle ville komme på besøk.

Den forbanna uglen hadde levd livets glade dager i tårnrommet, og syns at min kremfargede sofa, var ett meget egnet sted til å utføre sitt fornødene på.....og da ikke bare denne puten her, neida den hadde gjort fra seg på alle ryggputene i tur og orden.

Ja, den hadde blitt jagd ut av arbeiderne som bygget badet vårt i 1 etg. etter at de hadde hørt ugledusten - og vi har fått renset alle putetrekkene, ja du vet...hos det hyggelige renseriet nevnt under her !

God helg alle sammen - uten ugler !

9 kommentarer:

Bente sa...

Uhuuuu sier jeg bare. Håper du får sofaen din ren og pen. Den passer jo så godt i "tårnværelse".
Her i fjellheimen er det nå på fredagskvelden 25 minus grader.

Ny kvelden.

Anonym sa...

Oh my goodness!!!!!!!! Be glad that you didn't see the owl...scary!
Happy to hear that everything is in order again.
Happy weekend!

mimmi-leone sa...

Hei Helen!
Så utrolig kjedelig, for hva en ugle kan stelle istand, og når det er sagt, for et nydelig rom.
Jeg likte så godt den rå mursteinsveggen.

Tusen, tusen takk for lykkeønskninger.
Og planen er å ta bilder, fra min egen stand, det er dessverre ikke lov å fotografere på messa.

Ønsker deg en nydelig helg!

Klem fra Marianne

Tovepia sa...

Ugler i mosen tenkte jeg med en gang:)) Huff, ikke artig:(
Nyt helga videre.
Nattaklem fra mæ;)

Thelma Louise sa...

usj da.....kjedelig....ugle bugle liksom.:))

Minus 22 hos oss nå...en lørdag morgen.:)) brrr....nyt helgen:.)

KLME

Hobbybruket sa...

For en utrolig historie. Håper virkelig at dere fikk bort alle flekkene på renseriet, for den sofaen passer virkelig godt i tårnrommet.

Her er det ingen fare for at det skal komme noen ugle ned av pipa, for her fyres det godt med 15 minus ute.

Håper du har en riktig fin helg!

fruentimmeret sa...

Hahhahahaha, jeg MÅ le! Kan ikke noe for det.

Skjønner at det er irriterende, men synes jeg ser deg der du forbanner uglen. Lurer på hvordan ugleelsker, Heidi hadde reagert ;.)

Håper den flotte sofaen blir som ny igjen.

God helg!

Kjersti sa...

Dette må jo være din variant av grevling i taket = ugle i tårnet!!! En slik opplevelser er ikke morsom når den skjer, men det blir jo en utrolig morsom anekdote (eller blogginnlegg!!).

Uhu! - og god helg! :)

Elisabeth sa...

Ugler i sofaen! Liker ikke. Syns jeg ser den spankulere oppå sofeputene, kikke ut vinduene og ønske seg ut…
God renseriet fikk ordnet griseriet. Bort vekk.

Fineste søndagen ønskes deg. Fortsatt kaldt?