7. januar 2013

The Mall !

Shoppingutflukten vår på lørdag, var til dette stedet:


The Mall, er et veldig populært outlet med sine kjente merkevarer butikker. Det ligger utenfor Firenze,  og på en lørdag er det såklart et yndet utfluktssted, og spesielt når akkurat denne lørdagen er salgstarten !

Dvs i utgangspunktet selger kjente design merker sine varer her med redusert pris alt, og når det er salg...er det da nedsatt videre med 30, 40 til 50% på de allerede reduserte prisene ! Med andre ord, en vanlig dødlig kan ha råd til en design veske, fra kjente italienske merker !

Men,  det virket som samtlige turister fra Firenze var der (ref: alle bussene som sto der) samt alle innbyggere ! Det var med andre ord, det fullstendige kaos her !!

Vi hoppet av her, rett utenfor PRADAs enorme butikk, mens min kjære kjørte videre etter, på leting etter en parkeringsplass.



Vi ante det var mye folk her, da vi kom til nest siste rundkjøring før du nærmer deg The Mall, og alt der hadde folk parkert sine biler !!

Inni Prada var det så mye folk, at jeg rett og slett ikke fikk ro til å se, og da jeg så køene foran kassen, tenkte jeg, dette gidder jeg ikke.

Jeg smøg meg til å ta ett bildet med mobilen, til instagram, og øyeblikkelig kom det en dresskledd, høflig italiensk vakt opp til meg, med at her var det nok ikke lov å ta bilder, så litt flau la jeg vekk mobilen og tok ingen sjanser med kamera, hadde vel blitt kastet ut da tenker jeg......

Da vi kom ut fra PRADA var køen begynt utenfor. Moncler har rett over gaten, og der var det kø inn, Marant var ikke like populær så der var det ingen kø, men heller ikke noe som fristet.

Men, en cappuccino fristet, så Christina og jeg satte oss ned med solbriller på selvsagt, ett must i Italia, spiller ingen rolle hvordan været er !!



GUCCI, var egentlig butikken jeg hadde gledet meg til å gå i - og her ser dere køen da vi kom....men, så ivrig var jeg ikke etter å stå flere timer i kø, uvisst om jeg ville finne en veske jeg likte:


Vi gikk innom endel andre butikker der, blant annet:
FENDI, Emporio Armani (en noe dyrer linje fra Armani) samt Armani jeans, Salvatore Ferragamo - hvor jeg faktisk fant ett par sko jeg fikk veldig, veldig lyst på. Men, fornuften tok overhånd da en liten stemme inni meg sa:
"Trenger du ennå ett par med ballerinaer?" Og tenk svaret ble: Nei !!!

Vi gikk tilbake til GUCCI køen, fordi de delte ut varm drikke til de som gikk forbi, og køen var like lang etter 2 timer.


Min kjære hadde for lengst satt seg i bilen for å sove, mens Christina og jeg vandret rundt, og dro tomhendt hjem begge to !!

Notat til meg selv: 
HUSK det er ingen vist å dra første dagen på The Malls salg, altfor kaos !!

8 kommentarer:

Hobbybruket sa...

Riktig Godt Nytt år!

Kaos og kø er ikke min sterke side heller. Jeg klarer aldri å finne noe da, blir bare stresset. :)

Her har det vært en hektisk start på det nye året, med eksamen 3. januar og så rett igang med ny undervisning allerede dagen etter. Men spennende er det. :)

Ha en kjempe fin uke. :)

Jorunns hobbyblogg sa...

å kjære vene... dette krever ekstremt sterkt shoppinggen ja :-)

snasne damer med solbriller da, og for en lykke å sitte ute ..

mener vi var på en annen outlet i det området en gang hvor det var superbillig, i nærheten av Figline vald arno tror jeg.

Kos deg videre!!

Jorunn

Bente sa...

Oi oi du, ser ut som de har køkultur i Italia også.
Jeg har funnet ut at jeg egentlig ikke trenger noe spesielt så det blir ikke handlet.
Lurt å tenke om en virkelig har brukt for noe nytt skal jeg bruke heretter. Kanskje et nyttårsforsett.
Det pleier jeg aldri å ha.
Det ser mye hyggeligere ut der dere koser dere med et glass hvitt også der jeg.

Bente

Fru Tunheim sa...

Skjønner kjempegodt at dere kom tomhendte hjem....jeg hadde heller aldri orket de køene samme hvor billig varene er. Min erfaring er at det jeg har lyst på selges likevel ikke til redusert pris....

vimza sa...

gud hjelpes, jeg kjenner igjen meg selv( bortsett fra at jeg hadde nok snudd i rundkjøringa)
så viktig er det nå ikke med designerting at man faktisk står i 2 timer i kø!

vel vel, din kjære fikk sikkert en god blund på øyet og dere to snupper noe godt å drikke og en historie og fortelle så alt var jo ikk bortkastet:)
ønsker deg en nydelig tirsdag:)
klem Yvonne!

Sylvia sa...

Kjære Helen.
Godt nytt år!!
Yes, så var jeg tilbake igjen. Alt er bra med meg, måtte bare ha en liten pause.....
Slike shoppingturer holder jeg meg langt unna, altså. Er vel kanskje ikke så glad i å stå i kø heller.
I år skal jeg kjøpe minst mulig, så skal vi se hvor lenge det holder, he he.....
Et nytt år med nye muligheter, I love it!
Klem

Anonym sa...

What some women will do to get a designer handbag on sale!!!!

fruentimmeret sa...

Uansett hvor flotte lokke-tilbudene var, hadde jeg LØPT hjem igjen ved synet av slike køer! Svetter bare ved tanken.

(derfor ble det null shopping på meg i London, noe gubben sikkert synes var helt greit)

Ha en fin-fin uke, Bella ;))