4. januar 2013

Palazzo'n til Prins Drago.

Vi ankom Bolsena den 28 desember ifjor...

Vår søte venninne Christina hentet oss på flyplassen. På vei hjem mot Bolsena, fortalte hun at vi var invitert med MariaPasche på omvisning neste dag. Alltid full fart med engang man ankommer byen her syns jeg, og moro er det.

Så vi møtte opp foran porten til Palazzo'n, som ligger rett nedenfor Castello'n (borgen) hvor vi nå bor. Det var også med en Doctorre (en italiensk tittel som jeg har etterhvert skjønt omfanger mye, og da ikke alltid doktor).

På vei mot inngangen:


Her snakker vi staselig inngang en prins verdig. Men, når det er sagt må jeg vel innrømme at Prins Drago (som han heter, han som eier dette flotte bygget) bor for det meste i sitt enorme herskapshus i Roma, ble det meg fortalt:

Godt at Christina var med, da hun var så snill å oversatte for oss slik at vi fikk litt mer utbytte av omvisningen:

Dessverre, var det ikke lov å ta bilder inne...sukk, jeg ble ordentlig lei meg, da jeg fikk vite det :(

For dette skulle jeg gjerne ha vist dere, sal på sal, malte himlinger, fresko, ett bittelite privat kapell, enorme malerier fra hans forfedrer, store peiser, kandelabere, ja akkurat sånn man skal finne inni ett slott.


Så da blir det å vise dere litt fra hagen, klassisk med formklippet hekker i firkanter. Prinsen er hagearkitekt, og visstnok hans store lidenskap.




Vi har de siste dagene hatt det nydeligste været her i Bolsena, knall sol er meldt neste uke også...hurra !

God helg alle sammen, her er det utflukt på gang lørdag, og det ikke til noen gamle bygninger, derimot ett shopping eldorado utenfor Firenze !

5 kommentarer:

Bente sa...

Så synd du ikke får vist oss bilder da Helen. Det skulle jeg likt å ha sett.
Du skal på shopping.. Salg i Italia også etter jul kanskje.
Her er det meste til 50% nå. Jeg har investert i to nye bluser. En blå med hvite prikker og en sort med små hjerter Fra Vivikes. Fornøyd.

Ha en god fredag.

Bente

Fru Tunheim sa...

God helg til dere der nede i Italia....

Villaveien nr 1 sa...

GODT NYTTÅR:)
Så fantastisk de ser ut der.
Jeg ønsker deg en fin helg
Klem fra Margareth

Kjersti sa...

Så synd at du ikke fikk ta bilder inne, det hadde vært fint å se! Men du hadde da i alle fall en fin utflukt, jeg vet jo hvor glad du er i arkitektur og innredning. En fin dag!

Ja du, jeg er veldig på mindfulness (ops, en eller to l-er her, tro...??? ... gidder ikke sjekke...) for tida. Tror jeg kommer til å skrive flere innlegg om det etter hvert som jeg bruker mer tid på det. Og bøker har jeg skaffa meg, en for lenge siden som jeg skal ta fram og lese på nytt og en som er bestilt som kanskje kommer i posten i dag. Det er spennende, og jeg kan garantert ha nytte av det også når det gjelder nakkeplagene.

Håper du har en strålende dag i sol og fint vær! :)

Anonym sa...

I'm sure you enjoyed it...pity you couldn't take any pictures. The gardens look so lovely!