8. januar 2013

Jeg har jo helt glemt å vise dere.....

... ponchoen min helt ferdig !!

Til dere som har fulgt med her en stund, vet jeg hadde strikket denne, nesten helt ferdig før vi dro tilbake til Norge i oktober. Innlegget finner du her.



Da vi kom tilbake her i romjulen, strikket jeg halsen helt ferdig, etter ett supert tips jeg fikk av en av dere, som skrev: strikk en høy hals !

Det var akkurat det jeg gjorde ! Laaang, så den brettes ned, og heklet en liten picot kant rundt hele, som også holder den litt mere sammen, så den ikke skal bli "slapp i strikken":


Jeg gjorde litt mere om på oppskriften, jeg sydde rett og slett ikke igjen hele siden, slik at jeg kan som her, stikke ermene mine ut, noe som gjør denne ponchoen mere praktisk i bruk:

Voila, jeg ble til slutt fornøyd med resultatet, og fargen, ja den elsker jeg !! Og selvsagt fant jeg i skapet mitt, en tynn ullgenser i akkurat samme fargen som ponchoen, som du her ser jeg har på meg.

PS:
- til dere som lurer på hvordan det går med min lillafargede jakke jeg så optimistisk skulle begynne på.....ikke spør, jeg har for tiden mistet strikkegløden.... Du da? Har du noe på gang?

12 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Den blei veldig fin....jeg har for tiden ikke noe håndarbeid. Det er byttet ut med bøker for øyeblikket.

Maliva`s verden sa...

Wow...så flink du er, kjempefin. Det er du også!
Men er det ikke varmt å gå med ullklær hos deg da? Her er det nemlig fortsatt sommer temperatur.
Varm klem fra meg

Bente sa...

Ååååååå helt super Helen. For en jobb du har gjort, du er flink må jeg si.
Her er det ikke noe håndarbeid. Vært hos legen og fått bekreftelse på mine "mistanker". Sender deg sms senere.
Nå har jeg lest en aldeles morsom bok jeg fikk til jul som heter Potensgiverne. Anbefales, du får en god latter.

Bente

Hobbybruket sa...

Så flott den ble. En slik en kunne jeg absolutt tenke meg. :)

Jeg har et strikkeprosjekt på gang som jeg regner med at du får høre om på bloggen snart. :)

Ha en fortsatt fin uke. :)

Heidi sa...

Lekkert håndarbeid! :o)

Janne sa...

Wow... Den ble jo kjempe fin!!!! Flink er du!!!!

Ha en god onsdag :-)

Thing sa...

Den ble virkelig nydelig!
Lurer på om jeg skal få strikket en selv?
Likte veldig godt at du ikke sydde den helt igjen på sidene =) Smart!

Flott poncho til ei flott dame! =)

Thelma Louise sa...

Så fin.:))

Jeg har også kommet i havn med strikkeprosjektet mitt...go'gensern...litt slaskete men god.:)) og det gikk så fort å strikke at jeg måtte rekke opp etter at jeg satt og strikket og så på tv.:)

uff ja...er jo helt annet klima for pelliser hos deg.:) venter med å klippe de ned til slutten av feb..det har jeg gjort før..og da har jeg fått blomster i august.:))
Skjer det, er det siste gang jeg gidder ta vare på de...koster 149,- for nye, om du skjønner.:))

vimza sa...

wow! så lekker den ble, du er så heldig som har den gaven å kunne strikke,
tenker egentlig å begynne å lære meg forskjellige slike "hobbyer" nå men første bud er å ta italiensk-kurs, har du noen tips Helen så del de gjerne:)

klem Yvonne!

Mette sa...

Du sa lekker den ble! Selv strikker jeg sokker... :-) Etter a ha tenkt pa det lenge og ikke ville gi meg sa begynner jeg a mestre hælen, hehehe... men noen poncho har jeg nok ikke talmodighet til! Selv om den er lekker... Har forresten en som er nesten lik i gratt - kjopt pa PhaseEight - men tipper din er varmere :-)

Jorunns hobbyblogg sa...

Å den ble kjempefin, ser deilig og varm ut, smarte endringer og delikat farge

Jorunn

Anonym sa...

I love the poncho...it's beautiful!
You are so CLEVER!!!!!