9. januar 2013

IKKE les, hvis du er sulten !

Søndag hadde vi nydelig vær her i vakre Italia, og vi dro hit, for å spise lunsj ! il Caminetto resort, som stedet heter, og har fått nye eiere, og helt ny "image". Det ligger rett utenfor byen Montefiascone.

Flott beliggenhet med utsikt over hele Lago de Bolsena.


Her bord med "a view":

Litt småtteri før maten kommer:

 Først hadde vi en tallerken på deling med bruschetta:

 
Min kjære valgte kanin, tørket blomster pyntet tallerken kanten:

Jeg tok tagliatelle med fungi, som er sopp:

Desserten min, pannacotta med skogsbær:


Min kjære elsker gelato (is), denne typen heter tartufo (har ikke noe med den tartufo du tenker som plukkes under bakken) dette er sjokoladeis, og inni midten dukker det litt kremgult, som er vaniljeis, toppet med sjokoladebiter:

Det hele avsluttes med kaffe, i mitt tilfelle, en skummende cappuccino:

Kan love deg dette smakte godt, og så fine små detaljer på maten, buon apetito !!

13 kommentarer:

Kjersti sa...

Godt jeg akkurat har spist frokost! Dette ser veldig godt ut, og som du skriver: så lekkert dandert også. Mye av matopplevelsen er jo andre ting enn selve maten. dog hjelper det ikke med stemning og fin dandering hvis ikke maten er god....!
Har også kost meg med de to siste innleggene dine. Ponchoen ble kjempefin, veldig smart å ikke sy helt igjen på sidene. Og shoppingen høres ganske strabasiøs ut... Tror nok jeg også hadde endt opp med å ikke handle noe i sånt kaos. Jeg er nok bygd for mer rolige former :)
Ha en super dag!

vimza sa...

å for noe lekkert!
det så så spennende ut på det stedet, Italia er så full av overraskelser:)
ønsker det en nydelig "lillelørdag"
klem!

Mette sa...

Jeg klarte ikke la vaere a lese selv om jeg er sulten... Ser kjempelekkert ut - tror jeg ma finne meg en appelsin :-)

Godt nytt ar, forresten!

Fru Tunheim sa...

Mmmmm....godt det er middagstid her snart. Kjøttboller i tomatsaus...hjemmelaget av meg.

Elisabeth sa...

For et hyggelig sted, Helen. Hadde ikke vært vanskelig å funnet noe som kunne behage min gane der nei..
Og for en herlig utsikt. Jeg reigistrerer at temperaturen hos dere ikke er høy nok til å spisie ute, Men vinduet er på klem ja...
Du har vært travel med bloggpostene i det siste. Her var flere jeg ikke hadde fått med meg. Artig at du viste ponchoen, for den ble virkelig fin!
Og de salgskøene hos Gucci hadde jeg også gitt opp gitt. Jeez!

Sidselsidserk sa...

Oj, bra jeg akkurat har spist:-)) Utsikten fra bordet tok nesten pusten fra meg,
kos deg videre:-)

Thing sa...

Jatakk til dessertene... :)

Thelma Louise sa...

dette så knallgodt ut..)) og ikke minst for en dessert.:))

offwhite farge på jakken.:))

Anonym sa...

Cappuccino etter maten!!!- du har tydligvis ikke blitt så veldig "italienisert" enda, bare turister som kan finne på å bestille det :)
Koselig blogg forresten.
Takk for titten
Sanne.

Jorunns hobbyblogg sa...

det så ikke vondt ut ...
nam, nam ...

Jorunn

Helen sa...

Hei Sanne,

- du har selvfølgelig helt RETT, ingen italiener vil drikke cappuccino etter lunsj....
de drikker den til frokost og
da FØR kl. 11.00....

...men, det er den eneste kaffen jeg drikker, så da bryr jeg meg ikke om kaffekotymen i Italia..hehe :)

Koselig at du har funnet bloggen min,velkommen skal du være :)

Anonym sa...

Looks delicious!!
The view is so lovely!

fruentimmeret sa...

Mmmm, perfekt sted å spise! Der blir man sittende lenge å nyte utsikten (og selskapet så klart) hehe...

Maten så deilig ut! Jeg hadde nok gått for Terjes meny, selv om din også så veldig god ut.

Ha en strålende helg, min venn