17. januar 2013

Hverdagsgleder !

Det opplevde vi her om dagen.

Første episoden, var å gå til vårt lille lokale renseri (ja, jeg har prøvd meg med sort/hvitt bildet) - min kjære hadde sølt noe saus på slipset sitt, som han brukte på nyttårsaften.

Tro om det lot seg fjerne?

Søte, lille damen som jobbet der, kan ikke ett ord engelsk, la fra seg det hun holdt på med, og begynte iherdig med noe "sprøytepistoler" som sprayet ett eller annet på slipset.

Etter litt forsiktig skrubbing med bomullsdott, løsnet flekken og borte ble den. Hva kostet så denne jobben? 1 euro - som vel er såvidt 8,- Kr !

Neste lille hverdagsglede, opplevde vi hos den lokale syersken, som vi har blitt introdusert til via min søte yoga-lærer. Syersken heter Cecilia, og har hjemme ett lite utehus, som er hennes studio/verksted. Vi har brukt henne et par ganger, til å sy opp bukser o.l.

Nå kom vi til henne, for å få reparert en jakke, hvor foret inni hadde raknet. Idet vi skulle gå, løper hun inn i huset sitt, og kommer tilbake med en liten, forsinket julegave til oss.

Hva vi fikk ? En glasskrukke som var fylt med hennes hjemmelagde paté, som hun skulle forklare oss var tilsvarerende fransk foiegras !

Herlig små hverdagsgleder å få oppleve i denne lille byen, som har kun ca. 4.500 faste innbyggere - og patéen har blir smakt på og den var goooood !

6 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Hevrdagsgleder kan vi like....

Bente sa...

Nå sitter jeg i den norske fjellheimen og leser blogger. Har gått hele 5 km på ski idag. Ikke verst til å være meg ( med tråe ski). Flotte løyper her på Sjusjøen. Vi gikk en del av birkebeinerløypa.
I Italia derimot skjer det ting i hverdagen din ser jeg. Så hyggelig.
Ser det har kommet snø i Frankrike, hvordan er det hos dere?

Bente

Tovepia sa...

Godt med slike gleder som gjør hverdagen litt gladere:))
Ha ei flott helg som er like om hjørnet, klem fra mæ;)

Elisabeth sa...

Så hyggelig lesning, Helen. Det er jo akkurat slike opplevelser som skaper glede i hverdagen.

Flott fredag ønskes!
PS! Er du keen på et slag Wordfeud, spiller jeg gjerne :o)

Mette sa...

Sa koselig! Ja, det er slikt som gjor hverdagen spesiell! Ha en fin fin helg.

Anonym sa...

How lovely...I'm sure it made your day!!!
Have a wonderful weekend!