20. januar 2013

Bli med på min søndagstur !

Været er rart idag også, våknet opp til yr i luften og +10 grader, og vind ! Tredje dag på rad det er slikt vær....

Det ble etterhvert oppholdsvær, så da var det bare å komme seg ut på tur, fort som fy - før regnet skulle komme, og det skulle komme - ingen tvil om det, spørsmål var når?

Ute var det endel vind, så da passet det perfekt å gå "gatelangs" i de små smugene i Bolsena by:


Sjasminen over dørinngangene holder seg grønne nå også, vinterstid, og det som ser ser helt visnet ut i krukkene er hortensia, en plante som er å finne overalt her sommerstid:

I Norge ville vi vel hatt disse innendørs?


Ser du Castello'n mellom husveggene? Oppi der bor jeg for tiden:


Litt kunst å se på min vei, jeg kaller disse: Kone og mann:


Jeg var helt ensom i "hovedgaten" den var helt tom for folk nå, alle er inne til pranzo - lunsj:

Alltid moro å ta seg litt tid og kikke opp i høyden, utrolig mye rart å se på husveggene, bare man "ser":

I januar mnd, kommer det stemorsblomster i disse krukkene på torget, intet unntak i år:

For kaldt å sitte ute idag, her min faste, lille kafe med navnet, caffelatte, men på folkemunne sier vi bare: - hos Raisa, det er navnet på hun som driver stedet:


Hei alle sammen - her er jeg, i min nye grå kåpe, kjøpt i Italia.

Ermene måtte syes opp, men det var jo gjort på en dag, hos min søte syerske, denne gangen gikk jeg derfra med ett glass fullt av noe søtt - fikk jeg fortalt. Har ikke smakt på det ennå, men det skal tas på f.eks. oppå is, eller annen dessert, ser ut som moreller i lake, blir spennende å prøve.


Det begynte å komme yr i luften igjen, men da var jeg alt på god vei hjem. Vel inne og på vei opp trappen til 2 etasje til mitt lille kontor, hører jeg det slår på rutene pga regnet, som nå høljer ned !!

Hurra, jeg hadde vært  ute i grevens tid, mens min kjære sitter på flyet til Dhaka, hvor han skal jobbe den kommende uken og jeg er da gressenke.


God søndag alle sammen, håper du også har fått deg en fin tur ut?

9 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Takk for turen, mye fint du hadde fanget med linsa!!

helt utenkelig med blomster ute her nå ja ...brrr

jeg har en søndagstur i vintervær til deg i min blogg.
Ha en fin uke!

Jorunn

Fru Tunheim sa...

Ja, vi har hatt kjempefin tur langs sjøen i nydelig vindstille og kaldt vintervær. Nå venter søndagsmiddag hos min datters svigerforeldre. Dhaka Bangladesh....det er jo et stykke bort og ikke minst annerledes kultur. Litt av en globetrottermann du har når det kommer til jobbreiser....

Ha en fin gressenkesøndag

Bente sa...

Ja Helen her på Sjusjøen hat vi gått tur på ski idag også. Det ble en runde i Birkebeynerløypa og videre ved Sjusjøvannet tilbake til hytta. Ikke værst med 8 km synes jeg. Er nok litt mer sliten etter turen igår, og hadde dårlig feste også idag. Været er grått, men kun 5 kuldegrader. Vi skal bli over til mandag før vi kjører hjem. Planer om en tur innom IKEA på Furuset.

Ha en fin søndagskveld i Castellon'n. Blir det strikking?

Bente

Anonym sa...

Thank you for a lovely Sunday walk in Bolsena...I recognise the pictures!!!
Glad you got in before it started raining!

Anne sa...

Bare elsker en Italiatur med deg en stille søndag Helen :-)

Elisabeth sa...

Takk for nok en deilig tur i flott Italia, Helen.

Nix, ble ikke søndagstur på oss, kun med bil. Tok med mamma, bror, svigerinne, nevø it å spiste på restaurant. Superhyggelig søndag.

Nyt gressenketilværelsen din!

fruentimmeret sa...

Ut på tur i all slags vær.

Gratulerer med knallfin kåpe. Likte veldig godt lengden på den ;)

Ha en fin uke videre...

Villaveien nr 1 sa...

Hei på deg skjønning :)
For en koselig tur du tar oss med på. Jøss det er sååå vakkert at jeg nesten ikke kan beskrive det med ord. Jeg kan tenke meg du nyter disse flotte bygningene og aldeles vakre blomster. Og sikkert dufter og..... Følte nesten jeg kunne kjenne de her hihi

Jammen er vi flinke vi to. Gå /jogge litt hver kveld. Det er bra )
Ha en fin uke videre :)
Klem

Anonym sa...

Thank you for a lovely walk! I recognise the streets and buildings from when I stayed with you!