15. januar 2013

Bli med meg på tur ikveld...?

...på vei ut av Castello'n, møter dette prakfulle motivet meg:

Jeg passerer Palazzo Monaldeschi, idag eiet av kommunen, og gjort om til museum, og sommertid er det av og til kunst utstillinger i 2 etasje:

Jeg har gått ned den lille veien du ser på bildet her helt til venstre og skal nå gå rett nedover til høyre under den lille broen.

Det rosa bygget du ser midt på med en liten kuppel, er da det lille private kapellet som jeg nevnte om i Palazzo'n til prins Drago, til høyre er delvis synelig noe av bygget hans:


Ennå ett bratt,smalt smug å gå ned.

Åååhh, som jeg elsker å gå i disse smugene, og gå her om kvelden er helt magisk, en spesiell stemning. Jeg har sikkert sagt det før og sier det igjen, føler som jeg går i filmkulisser, og må stoppe opp å tenke på at dette er virkelig, her har folk bodd i haugevis av år:

Før jeg kommer ut på dette torget her.Klokken er rett før 19.00 og gaten er stille, dog butikkene stenger først kl. 19.30:


 Tar til venstre, og skal gå litt nedover her...

 Til jeg kommer til denne døren, som fører inn til den lokale bokhandleren:

Noen av dere skjønner kanskje nå hvor jeg er på vei til?

Yoga timen min, hver tirsdag i Bolsena. Her i dette rommet, er vi idag 4 damer, som møtes denne kvelden, noen ganger er vi flere. Det er veldig hyggelig og sosialt, samt bra for kroppen min.

Et av mine nyttårsforsetter, er å være med på alle tirsdags timer, når jeg er her (Italia).

Har du begynt med noe nytt i det nye året?


Har vist dere turen ned hit før, men da fra en annen utgang/vinkel fra Castello'n - håper du likte turen?

9 kommentarer:

Bente sa...

Takk for turen Helen. Den herlige lille byen din. Så nydelige gater, jeg vet. Har jo gått denne vegen. Bare litt misunnelig nå du.
Håper du klarer å komme deg på Yogatimene dine som er du planlegger. Har glem å,spørre deg om formen din etter jul. Håper alt er bra etter opr.?

Bente

Martilie sa...

Nydeige bilder og stemning! Koser meg på rundene rundt, både i Italia og Norge :)

Masse flott å se, ponchoen ble kjempelekker og kledde fruen perfekt :)

Nyt januardagene og riktig godt år 2013!

Klem fra Tove

Anonym sa...

I loved the little walk down to your yoga session!!!I recognise some of the pictures from when I stayed there with you.
Hope you enjoyed your yoga!!!

Thing sa...

Takk for turen!
Klart jeg likte den =)
Nydelig nydelig nydelig....

Anne sa...

Likte turen?? hælle dussan jeg sitter her å glor jente, at munnen er gapende halvåpen trenger du ikke tenke på he he

Bare så fantastisk å se sånne ganmle steinhus, love it!! fargetonene og stemningen da gitt! enestående.

Å ja, send en liten tanke norsover da, til en trønder som fryser i -15...

Anneklem.

Elisabeth sa...

Takk for turen, Helen.
Husker du har tatt meg med dit en gang tidligere, men jammen var det annerledes i mørket. Litt spooky. Men du verden så sjarmerende! Ser gangske forlketomt ut i smugene på den tiden av døgnet der hos deg, på samme vis som det er i bygatene i min lille by på den tiden av døgnet også.

Janne sa...

Koselig og bli med deg på kveldstur i Italia.. Her hjemme er det under -10, brrr.....

Formen min er faktisk bare fin.. Har termin 25. april, så fortsatt noen måender igjen.

Med pappa er det ikke så mye nytt.. Eller det kommer jo ann på hva du har hørt sist... Men, han lå 3 uker på Ullevål, og da var han ganske så dårlig. Da hadde han en kraftig blodforgiftning i kroppen, men den har de tatt bort nå. Legene fant også da ut at han hadde kreft i bukspyttkjertelen... Og denne kan de ikke behandle. Så nå har han siden midten av desember ligget på en lindrende enhet på Bjølsen.. Der får han kun smertestillende. Han har gode og dårlige dager, men har nok gitt opp.....
Vi bytter litt på, jeg, Kristin, mamma og den andre datteren hans Mia... Så han får besøk hver dag.
Men, han skal dø av dette... Men ingen som kan svare på noe tid....

Ønsker deg en fine dager videre i Italia :-)

Kjersti sa...

Takk for gjensynet med de sjarmerende gatene i borgen. Jeg vet jo hvor stemningsfullt det er å gå der!
Her hos meg er det en helt annen stemning; kong vinter! Nå har jeg morgenstunden min med kaffe, leser blogger og hører på musikk mens Bamse tar morgenblunden i senga si. Det er fast hver dag, så sant jeg ikke skal noe som gjør at jeg må sette opp tempoet. Kan sitte sånn et par timer, faktisk ( men da leser jeg ikke bare blogger, da blir det avis og kanskje bok også).
Ha en fin dag, vennen! :)

fruentimmeret sa...

Blir aldri lei av å se stemningsbilder fra borgen "din"

Vi har bestemt oss for å fortsette med spinning 2 dager i uken. Ihvertfall fram til båtsesongen begynner. Hehe