15. januar 2013

Bad-prosjektet på Villa'n er ferdig !

Som noen av dere kanskje husker, vi satte i gang ett baderomsprosjekt, rett før vi dro hjem til Norge i høst. Vi ønsket at barnerommet skulle få sitt eget bad, slik at alle 4 soverom har vært sitt eget bad på Villa Helena.

Alt av fliser var valgt ut, men fargen på veggen kunne jeg ikke finne ut av før vi så alt flislagt.

Så forrige helg, kom vår trofaste maler, og  hjalp meg med å finne akkurat en av fargene som er i dusjen. Jeg ville ikke ha hvite vegger, syns det blir så "kaldt", og dette lille badet, trenger litt varme syntes jeg.

Fargen er vel det man vil kalle, lys korall, eller som jeg leste hos en annen interiør blogger, coral se mer om det her! Så med andre ord, jeg er for tiden super trendy....enn så lenge...hehe

Ser det er vanskelig å få til helt riktig farge på "nett" - men i virkeligheten ble det veldig ton-i-ton, og vi ble fornøyde med valget:

Dette badet ble faktisk ganske typisk italiensk ser jeg nå !!

Med sine fliser som går halveis opp veggen, sikkert litt rart for nordmenn å se, men når man er i Italia, blir det og litt rart å ha ett typisk norsk bad, hvis du skjønner hva jeg mener?

Hjemme i Norge hadde jeg jo ikke laget badet slikt...hehe...rart det der, hvordan man etterhvert tilpasser seg mer og mer landet man bor i ?

Men, en liten ting var vi ikke fornøyd med...rørlegger hadde plasser servanten nesten inni veggen...?! Hva var så meningen med det, da?

Han ble tilkalt, vi klaget, og jeg fikk sagt litt irritert på italiensk at dette var jo ikke pent, men brutto, det ordet er ikke til å ta feil av (betyr: stygt).

Etter laaaang diskusjon, hvor det først ikke lot seg gjøre å midtstille servanten, til min kjære hadde drastisk foreslått at servanten kunne sikkert leveres tilbake til leverandøren, så fikk vi en som rørlegger'n mente kunne midtstilles, og forresten hvorfor tok ikke rørlegger'n kontakt med leverandøren om dette ?

De hadde alle vært tilstede på byggmøte vi hadde før vi dro til Norge. Med tanke på at rørlegger, flislegger, elektrikeren kunne snakke seg imellom hvis det ble nødvendig, men gjorde de det? neeeida......

Etter veldig mye om og men, skulle han prøve å få dette til.....


..og selvsagt gikk det etter litt jobb, og jeg har glemt å ta bildet av min midtstilte servant - men fint ble det.

Da gjenstår det å finne lamper..som her hvor jeg bo i Italia, er vanskelig....også var det speil.....

Neste planlagte prosjektet her på Villa'n, blir å male spisestuen i 1 etg, samt vi vurderer ny veggfarge på det store allrommet vårt, så for vi se hva vi får gjort i løpet av vinteren i Italia.

Du da? Noe oppussing på gang i hjemmet i ditt?

3 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Ja, vi skal male tak og vegger i stue og kjøkken hjemme og bygge utestue på hytta. Så ja, her er også prosjekter på gang...

Anonym sa...

I love the colour...and I'm so glad that you managed to find paint that matched so nicely!

Elisabeth sa...

Ordentlig fint ble det nye gjestebadet, Helen. Godt dere fikk ordnet dette med vasken. Grr… gjenkjenner ergrelser over at håndverkere ikke gjør slik man egentlig var enig om.
Nix, ingen konkrete oppussingsplaner her i heimen nå i vinter, men hagen skal ordnes litt videre med til våren.
Akkurat nå er det iiiiskaldt ute -10 med vind. Kjenner jeg gleder meg på tanken på sol og varme…

Fin kveld ønskes deg.