4. desember 2012

Ut å finne julestemning !

Etter å ha vært inne 1 ukes tid, var jeg mer enn lysten på en liten utflukt. Men, omstendigheten begrenser veldig hva jeg orker for tiden.

På søndag hadde vi dog planlagt at vi skulle prøve å ta turen hit. Har du sett så koselig hus?

"Jul på låven", nærmere bestemt den private eiendommen til tekstilkunstner Gerd Gellein Merkesdal og Ketil.

De åpner opp tunet sitt og gamle grisehuset er omgjort til et lite "galleri" m.m. Jeg hadde lest det skulle være bål på tunet, så da visste jeg at jeg hadde muligheten til å sette meg ned her å hvile.

Det var muliget til å kjøpe hjemmelaget suppe, noe min kjære fikk lyst på, og jeg tok en varm epledrikk, mens vi satt rundt bålet som brant så fint. Skal si både suppen og epledrikken smakte veldig godt.

Denne søndagen var det godt med folk her.


Jeg har vært her før, noen kjenner seg kanskje igjen? Var her på kurs i år, lærte å flette levende pil. Jeg liker dette stedet veldig godt, og jeg syns det er så fascinerende med dette søte ekteparet som har slik kreativitet, og initiativ til å dra i gang et slikt julemarked. Det er tredje året jeg er på besøk her, og syns det er viktig å støtte opp om de som drar igang slike fine events.

I år hadde papirklipper Christine, fått stille ut disse fine papirklippene sine:

Her inne er studioet til Gerd, som er mest kjent for sine patchwork. Bare se disse fargerike hyllene med stoff, knapper m.m.:

Vi kjøpte med oss hjemmelaget rosegele, som skal brukes oppå deilige oster !

Akkurat passe lang utflukt, da det kun tar oss 10 minutter å kjøre hit. Vel hjemme igjen, var det bare å legge seg til å hvile............ men, jeg lever leeeenge på en slik liten smak av julestemning.

Har du vært på noen lokale julemarkeder ennå?

Skulle du være på Brøtsø til helgen 8. og 9 desember holder de åpent fra kl. 12-16.
Adresse: Hvasserveien 85.

9 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

der så det jammen koselig ut, de papirklippene var veldig fine!!

- litt julemarked har det blitt, men ikke store greiene, men nye muligheter til helga tenker jeg :-)

Sender deg god bedringsvibber og masse energi!!

klem fra Jorunn

Bente sa...

Hallo. Hyggelig å høre fra deg igjen. Forstår godt du blir sliten, så husk å ta vare på deg selv og nyt førjulstiden.
Lite med julemarked her, Gamlebyen var en skuffelse i år. I Danmark derimot var vi på Honning og Flora og på Tivoli. Vi traff den danske Dronningen, Kronprins, Kronprinsesse og Prinsesse Marie, og alle de kongelige barnebarna. De satt rett bak oss på balletten Nøddeknækkeren. Dronningen hadde scenografien.
Til helgen blir det Oslotur og mitt ønske er Bygdøy julemarked.

Her er også meget kaldt og det fyres godt i peisen.

Ciao
Bente

Fru Tunheim sa...

Det så veldig koselig ut. Vi har ikke vært på noe enda siden jeg har jobbet de siste tre helgene, men nå skal jeg ha mye fri frem mot jul. Har fått tildelt høstferie fra 14. des og til og med 2. juledag. Lykke!!!!!!

God bedring til deg og pass godt på deg selv.

Hobbybruket sa...

Det er så hyggelig å være på slike julemarkeder, gøy å se alt det fine som blir laget og bare trekke til seg gode ideer som en ev kan jobbe videre med selv. Men det blir lite med juleutflukter på meg i år. Ble ferdig med praktisk eksamen denne uken (og det gikk heldigvis fint)men har anatomieksamen til neste uke og den er jeg litt mer spent på... :)

Ha en forsatt fin uke og helg når den tid kommer og fortsatt god bedring. :)

Anonym sa...

Looks so cosy!! I'm glad you enjoyed your little "utflukt"!

Elisabeth sa...

Å, godt å lese at du gradvis får tilbake energien.

Ja Helen, jeg kjente meg igjen på bildenen dine, før jeg kom så langt som å lese det du skrev om pileflettingskurset i våres.

Her ser det virkelig hyggelig ut. Er sikker på at det smakte med noe varmt i kroppen, så kaldt vi har Her på våre kanter nå om dagen.

Jeg har ikke vært på noen julemarkeder. Tror heller ikke det blir heller. Så mye annet å prioritere.

Fortsatt god bedring, kjære du.

Kjersti sa...

Så koselig dette ser ut, Helen! Jeg skjønner veldig godt trangen til å komme seg ut litt etter en uke inne... Jeg var jo mer eller mindre helt ute av spill i to uker pga. bihulebetennelsen, og nå verker jeg etter å se litt annet enn veggene her hjemme (selv om jeg er glad i de veggene...). MEN jeg kjenner også på førjulsstresset som har tatt meg fordi jeg har mista to uker med forberedelser. Mangler fortsatt flere gaver til adventskalenderne... Og om bare to uker skal det meste av andre ting være ferdig. Her gjelder det å skrive lister og prioritere for at det ikke skal bli to overstressa uker...
Håper det går framover med deg! Stor fredagsklem :)

Olavs Blogg sa...

Så ut til å være et trivelig og spennende julemarked du har besøkt. Mye fint og mye godt.
Ha en trivelig helg.

mimmi-leone sa...

Hei Helen!
Takk for dine alltid koselige meldinger.
Du har kanskje lest de siste blogginnnleggene mine, og set hva mitt neste mål er, om ikke må du ta turen innom.

For et herlig hus og papirklippene...wow!

Ønsker deg en herlig helg!

KLem fra Marianne