23. desember 2012

Lille julaften !

Da ble det 23 desember og verden besto (ref. maya kalenderen). Vi har en stille lille julaften, etter besøk av sønn og sønnesønn igår.

Juletreet har pyntet stuen en stund nå. Tradisjonen har vært å ta inn juletreet lille julaften, men nå som vi ikke bor hele året i Norge, gjør vi om. Treet må ned igjen alt 26 desember.....nyttårsaften skal feires i Italia.

Syns min kjære fant ett veldig fint, og ganske lite treet, men når det er sagt... skapet det står foran er faktisk 2,40 høyt !

Klart min kjære har en Colin Archer båtmodell på toppet av skapet, og tilfelle du lurte på hva det til høyre er....ett kinesisk fuglebur (uten fugl inni):

Amaryllis nummer 2 blomstrer, har hatt en hvit tidligere i desember, og nå en rød - dog de hvite er nok min favoritt.

Arne og Carlos julekule, strikket av meg, og en håndflettet julekurv, kjøpt på julemarked her på Tjøme:

Min kjæres englekort fra erzgebirge, er håndskåret og håndmalt i  tre og disse figurene er små ! De er satt fram i vinduskarmen, slik det gjøres hver jul, og jeg tenkte de kunne synge følgende for deg:


Trykk her ! Da gjenstår det kun å si:

 Have Yourself A Merry Little Christmas

God jul ønsker jeg dere alle samme som har fulgt meg her på bloggen, 

takk for alle søte kommentar dere har lagt igjen.  

 Hilsen Helen


10 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Koselig du har pyntet det til jul Helen. Her steker sola utenfor så godt jeg har klart å lage i stand til julestemning her inne;o) Vil takke for et hyggelig bloggår, og ønsker deg samtidig en riktig God Jul og et spennende Nytt År! Juleklem fra meg

Fru Tunheim sa...

Å for et søtt englekor.....god jul til deg og dine også.

Anonym sa...

I love the angels...so sweet! I think your tree is lovely. I have my beautiful "kule" that you knitted for me hanging above the fireplace...and it looks beautiful!
Merry Christmas!!!!

Olavs Blogg sa...

Fint innslag fra Frank Sinatra. Ønsker deg og din kjære en riktig god jul.

Havfruen sa...

Søtt juletre og du har pyntet så fint:)
Riktig god jul, klem fra meg:)

Hobbybruket sa...

Ha en riktig fin julefeiring og god tur til Italia for nyttårsfeiring.

Flott tre. Tror jeg må strikke noen Arne & Carlos kuler til meg selv også, har gitt bort alle jeg har laget. :)

Stor juleklem :)

Kjersti sa...

Det ser veldig koselig ut i julestua di, Helen! Kos deg masse, masse i jula! Hvem vet, kanskje nissen kommer i morgen med noe du ønsker deg!?! :)

Elisabeth sa...

Gode, varme stjernehilsner til deg fra meg. Her jeg sitter med kaffekoppen grytidlig på julaften, mens huset ellers sover. Koooos dere, vennen!

Jorunns hobbyblogg sa...

Så koselig det er i julehuset ditt, Riktig God Jul!!

- og takk for hyggelig bloggbekjentskap.

juleklem fra Jorunn

Anette Willemine sa...

Nydelig julepyntet, Helen!

Ønsker deg og dine en vakker jul!

Klem,
Anette Willemine