25. desember 2012

Julegaver !

La oss være ærlige, julens høydepunkt for alle barn, er julegavene !

Som voksen blir man glad i - og nyter førjulstiden, alle hyggelige treff man har ifbm at julen kommer. Pynting av hjemmet, skrive julekort, og selvsagt lage selv eller kjøpe julegaver er veldig koselig syns jeg.

Men, jeg skal også innrømme at jeg syns det er veldig koselig å få gaver ! Jammen fikk jeg noen i år også:


Morsom tinneske med teksten: Kronelys på og den var selvsagt fylt opp med akkurat det, stearinlys.

Den tradisjonelle hjemmelagede julekalenderen full av bilder av mine kjære tantebarn, laget av min svigerinne. CD, julete, kjøkkenhåndkler og denne koppen nederst til venstre her, fra min kjære, samt noe klassisk "gullglitter".

Tekoppen, så jeg på juleutstillingen på Verdens Ende kunstforening. Den er så fin og delikat, kunstneren kan du lese mere om her: Merete Fransgjerde.

Som nevnt her på bloggen, er jeg i en "blåperiode" hva klær gjelder for vinteren, blått har blitt min nye "sort", så da passet det perfekt med blå skinnhansker fra Mamma ! Fikk også en bluse og genser av henne, men det har jeg på meg idag, derfor ikke med på bildet:

Men, den største dog den minste pakken, var denne store overraskelsen !

Se på disse herlige pulsvantene - med perler strikket inn i slik at det blir det vakreste snøkrystall mønster. Hvem fikk jeg disse fra? Joda, fra min bloggvenninne Bente.

Tusen takk for alle fine gaver jeg fikk, nyttige, smakende, praktiske, jålete, nyttige, underholdende, kunstneriske, hjemmelaget - jeg er veldig heldig, jeg !


Ønsker alle en deilig romjul - om få dager skal julen pakkes ned og bort her...og kofferter tas frem igjen......men, før det skal jeg leve litt til i regi av -  100% Christmas - leveregler:

  • Take it easy
  • Relax
  • Eat, drink and be merry
  • Do not diet
  • Smile

7 kommentarer:

Linda sa...

Så mange fine gaver du har fått!! Klart det koselig med gaver for oss også:)

Fine juleregler! Jeg tror jeg skal følge dem jeg også:)

Ha flotte romjulsdager!
Klem Linda

Jorunns hobbyblogg sa...

Fine julegaver, ja man blir aldri for gammel for pakker :-)

pulsvantene var helt nydelige, og de levereglene tar jeg til meg!!

...Så får du ha riktig god tur nedover til ditt lille paradis...

Jorunn

Kjersti sa...

Kjempefin tekopp! Veldig koselig med en fin kopp, det bruker man jo hele tida.
Men du; jeg ser en reiseguide til Istanbul!? Reiseplaner???
Ellers mange fine gaver du har fått, det fortjener du! Som du skriver; gavene er høydepunktet for barna, og her i huset merkes det først og fremst på mengden gaver. De fleste av dem var til JE. Men jeg fikk jo også noe, mest praktiske gaver som varme skjerf, vanter og sokker. Og litt dill og dall, så klart.
Neste innlegg fra deg blir kanskje uten snø på bildene? God tur sørover! :)

vimza sa...

Riktig god jul vakre Helen:)
så utrolig mange fine gaver du har fått:)

jula er ei fantastisk tid, men jeg kjenner meg veldig klar for sommer og Italia nå;) lengter allerede tilbake etter i sommer. Du er utrolig heldig som har et så vakkert sted ( eller fler;) ) hehe:)

ønsker deg og dine ei fortsatt nydelig romjul:)
stor trønderklem fra Yvonne:)

mimmi-leone sa...

Kjære Helen!
Ønsker deg en fremdeles nydelig julefeiring, håper du har hatt det bra så langt!

Likte reglene dine :-)

Jeg koser meg, har fremdeles voksne barn på besøk:-)

Klem fra Marianne

Anette Willemine sa...

Å, så fine gaver - store som små! Kjempekoselig julepyntet hos deg, veldig god stemning i bildene.

Så søt julekule du har strikket, de der ser så vanskelig ut å få til med så små pinner. ;)

Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager og et vakkert nytt år!

Klem,
AW

Heidi sa...

Fine julegaver! Det er morsomt å få, men med årene synes jeg det har blitt adskillig morsommere å gi! Iallefall når man finner den perfekte gaven. :o)