18. desember 2012

Ferdig !!

Nå tenkte du sikkert, åhh..hun er ferdig til jul, men neida, dette er et rent oppussingsinnlegg ! Så der lurte jeg dere....

Da ble det bitte-lille, gjestebadet vårt på Tjøme, ferdig !

Takket være snekkersønnen til min kjære, som kom ned på dagstur her om dagen. Der hvor døren hadde stått, ble nå fjernet, og veggen panelt.

Kanskje ikke nevnt det til deg før? Men, hele huset vårt her er panelt innvendig, med unntak av ett soverom. Så da vi flyttet inn her, ble selvsagt alt, absolutt alt malt !!

Døråpningen til dette lille gjestebadet er nå flyttet til gangen, hvor det også er inngang til ett av gjesterommene. Vi syntes dette ble mye mere praktisk, samt kortere vei inn til toalett når man er i hagen sommerstid.

Her ble det en skyvedør, som ble den beste løsningen:
Selvsagt har også dette badet panel innvendig, og ny må settes opp i den gamle døråpningen. Etterpå var det å begynne med kvistlakk. Her utført av min kjære:

Hurra - det ferdige resultatet. Til venstre soveromsgangen, nå med kun 2 dører, og den nye inngangen til gjestebadet fra gangen. Beklager at jeg ikke får vist dere mer av badet, men det er som skrevet, veldig lite, og lar seg vanskelig fotografere. Liten forklaring, dusj til høyre og vis a vis den lille servanten du ser, er toalettet plassert, funksjonelt, men kun plass til en:

 Så må jeg vise dere denne morsomme, gamle plakaten, den henger faktisk over do:

Ække den fin? Se bare prisen Lux toilet sepe kostet den gang ...40 øre !

Igjen, tusen takk SnekkerMorten, for en glimrende utført jobb, vi er så fornøyde :)

17 kommentarer:

Maratonjenta sa...

Så hærlig med en handyman i huset! Det ble kjempefint! Her har vi også masse panel som jeg gjerne ville byttet ut med flate vegger:-)

Førjulshilsen fra Maratonjenta!

Fru Tunheim sa...

Det var litt vanskelig å se badet, men helt sikkert veldig fint. Og så godt dere er fornøyd og alt blei ferdig til jul.

Fru Tunheim sa...

En ting til...de fleste blogger jeg går inn på for tiden har fått ny åpningslayout....også din. Er dette noe du har valgt eller har Blogger valgt det for deg? For alt jeg vet er kanskje min blogg også slik nå uten at jeg ser det. Alle innleggene ligger nedover og man må trykke på pilen for å åpne innlegget.

Hobbybruket sa...

Så fint det ble, og så deilig å bli helt ferdig før jul.

Her er det en god del som ikke er ferdig til jul, men jeg satser på at det blir jul allikevel. :)

Ha en fortsatt fin uke. :)

Mette sa...

Sa deilig med en slik handymann! Veggen ble kjempefin og det har sikkert gjort det hele mere lettvint for dere. Vel gjort alle involverte!

Veeeeldig sot, den plakaten :-)

Bente sa...

Så flott Helen. Ferdige til jul. Deilig å få færre dører i gangen og virkelig praktisk å få den nye inngangen.

Gleder med til torsdag.

Bente

Sidselsidserk sa...

Heldig du - kan du sende hit den snekkersønnen? Aller helst skulle jeg ha hatt en rørleggersønn hit da:-)

God jul til deg

Kjersti sa...

Så deilig å få det ferdig til jul! Det ser veldig fint ut, og hvem vet: kanskje jeg får mulighet til å se det live i løpet av neste år??? :)

Den plakaten er utrolig morsom! Jeg har også sans for sånne gamle plakater og skilt, men det er ikke så lett å komme over det - i alle fall ikke til en ok pris.

fruentimmeret sa...

Så bra at dere fikk det ferdig til jul! Godt jobbet

Likte plakaten, det var prikken over ien

vimza sa...

Heia Søta:)
jeg håper du føler deg litt bedre nå:)
så utrolig lekkert dette ble:) jeg skjønner du er superfornøyd:) og den plakaten var skikkelig morsom:)
gleder meg til du er tilbake i Bolsena jeg så jeg kan drømme meg dit og få ut fingeren og ordne med en tur:)
hehe:)
stor bamseklem;)

Anne sa...

Så fiiint det ble Helen!! skikkelig rent og lekkert, med den gamle reklameplakaten som prikken over i`en som tilfører rommet litt personlighet :-)

Tror jammen det skal bli Norsk jul på dere? trivelig det åsså sikkert, være nær folk i familien. Italia ligger der nå å venter.

Her har juleforberedelser stått på programmet i det siste, ikke stress bare kos. Å nå daler snøen ned forran vinduene her, og jeg får snø på juletreet mitt med lys til jul, litt stusselig uten kan man si :-)

Førjulsklem.

Thing sa...

Det ble veldig fint! =)
Ja, alle burde vi hatt en handymann i hus =)

Anonym sa...

It looks so lovely! I look forward to seeing it next time I come over to Norway!

Thelma Louise sa...

haha lux...) hadde jeg glemt.:)) morsomt.:) 40 øre, tipper det kun var fiffen som hadde råd til den..))

nok en prosjket i mål..fint ble det..) ha en riktig god prosjektfri jul ??? om jeg ikke skulle rekke innom deg ingen før mandagen..))

Jul jul..:))

Elisabeth sa...

Søte Helen!
Vil så gjerne ønske deg alt godt for julen, med dine kjæreste rundt deg.
Håper vi treffes om ikke så lenge. Vi blogges iallefall. Setter pris på bloggvennskapet vårt.

Elisabethjuleklem

Pia sa...

Elsker den plakaten!
Gleder meg til å se ferdig resultatet live. Håper du hadde en fin julaften og takk for gaven!

Pia sa...

Elsker den plakaten!
Gleder meg til å se ferdig resultatet live. Håper du hadde en fin julaften og takk for gaven!