1. desember 2012

Blomsterhilsen !

Slik ser spisebordet vårt ut for tiden.....fullt av min kjæres papirer, fordi han har hjemmekontor.

Men, midt på bordet står mine flotte, langstilkede røde roser, godbedringsbukett fra min kjære og hans firma.

Disse må jeg bort på flere ganger om dagen, bare for å lukte på...sniff....det lukter himmelsk godt ! Skulle gjerne hatt en parfyme som luktet helt lik:

Torsdag ringte det på døren vår, og der sto det jammen meg et bud med blomster til meg. Denne buketten var fra en nær venninne, tusen takk Monica. Nydelig tulipaner.

Må innrømme jeg elsker, elsker blomster !!

Men, hvem gjør vel ikke det?  Noe så vakkert, skjørt, delikat for ikke å snakke om alle vakre farger blomster kommer i:
Ellers, har jeg strikket litt, mens jeg nyter mine blomster. Denne gangen er det en sånn "hals", som skal dobbelt rundt halsen. Denne skal bli en julegave.
Jeg bruker 2 nøster alpaca og 2 nøster alpaca boucle. Oppskrift fikk jeg på min lille lokale garnbutikk her på Tjøme. Den er super lett og raskt unnagjort.

Pinne nr 7 - legg opp 37 masker.
Strikk 1 rett og 1 vrang hele pinnen ut
neste pinne rett
så 1 rett og 1 vrang igjen
osv osv

Voila, så har du en varm, god hals. Jeg kjøpte inn litt ekstra garn, til meg selv skal det bli en hals i grått.

Så må jeg ikke glemme, å takke alle dere som har lagt igjen slike hyggelige kommentarer til meg. Interessant å lese at flere har gjort samme operasjon. Fordi jeg leste i ett skriv fra sykehuset, at dette har 2 av 10 damer vært gjennom .....mere vanlig enn jeg trodde.

Da ønsker jeg dere alle som stikker innom her en god helg, og kos dere med første advent - her i huset blir det å finne frem lilla stearinlys og min kjære har lovet å finne frem adventsstjernen, som skal henges i vinduet.

8 kommentarer:

Kjersti sa...

Nydelige blomster, Helen! Det er oppmuntrende å se - og lukte! - på når du antagelig må være mye hjemme uten å kunne gjøre stort. Jeg er jo så enig i tankene dine rundt blomster, vet du! Nå gleder jeg meg bl.a. til å bli frisk nok til å orke å farte litt rundt i butikker og kjøpe amaryllis og julestjerner.
God lørdagskveld og helg! Klem :)

Olavs Blogg sa...

Å så flotte blomster. Kjempetrivelig å få slike. Ønsker deg god bedring videre.
Ha en koselig helg begge to.

Fru Tunheim sa...

Nydelige blomster og flott hals...god bedring og håper adventstiden blir fin tross operasjonen....

Thing sa...

Nydelige blomster!
Det er så koselig å få blomster på døren syns jeg =)
- og du fortjener masse blomster på døren!

Ønsker deg fortsatt god bedring
og en fin første søndag i advent! =)

vimza sa...

Så utrolig koselig å få blomster:)
det fortjener du virkelig, kos deg med dem!

Så flink du er til å strikke, jeg skulle ønske jeg kunne det. Får nesten lyst å lære meg vettu når du legger ut sånne fine ting man kan lage:)
ønsker deg en super 1søndag i advent!
klem Yvonne!

Elisabeth sa...

Det er hyggelig å bli husket på. Om det er i form av en bukett blomster, en sms, en telefon ol. Og ekstra hyggelig når formen ikke er på topp, slik du har det nå om dagen.
Kos deg med det. Det er deg så vel undt, kjære du :o)


Elisabethklem

fruentimmeret sa...

Superkoselig at du fikk blomster på døren. Vet du er en blomsterjente.

Ønsker deg en fin-fin adventstid.

God bedring videre ønskes fra meg

Klem klem

Anonym sa...

Beautiful flowers!!! Clever you to knit so many lovely things!Take care!