25. november 2012

Møter i Mathallen - Oslo.

Det hadde jeg tirsdag som var. Jeg skulle til nyåpnede Mathallen, følgende hadde jeg lest:

Mathallen på Vulkan i Oslo åpnet nå i oktober. I det gamle brobyggerverkstedet rett ved Grünerløkka, finner du mat og matopplevelser fordelt på hele 3500 kvadratmeter.

Det er ialt 31 forskjellige aktører som selger og serverer mat og drikke her:


Blant annet har vi Via Italia, som drives av min søte venninne Lisbet ! Hun skulle jeg besøke og ta en nærmere titt på ....................:

... alt hun hadde til salgs, som selvsagt er italiensk !!

 Hva er vel mer italiensk, enn VESPA merket? Her noen handlenett og penaler i nevnte merket, alle til salgs:

 
Stadig var det kunder innom, en kjøpte olivenolje som en venninnegave, en kar skulle ha pasta, en annen kjøpte med seg søte kjeks osv.

Glad i olivenolje? Da burde du kjøpe den her:

Senere på kvelden hadde jeg avtale med en annen venninne, som også hadde sitt første besøk innom Mathallen.

Vi hadde avtalt at middagen skulle spises her, og valget falt på Vulkan fisk, og tenk jeg valgte ikke blåskjell som min venninne, derimot.....


... fish and chips:

Samt en flaske med nydelige spanske bobler, ja denne gangen gikk det i cava - og dette smakte godt !

Ikke vært her ennå? Anbefaler deg en tur innom, mye morsomt å se og smake på og husk, stikk innom Via Italia  :)

Gratulerer så mye, Lisbet, jeg er så imponert over hva dere har fått til - lykke til !

9 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Så spennende, jeg har da ikke fått tatt turen til mathallen enda, men den står høyt oppe på lista ved neste besøk i hovedstaden :-)
- flere lokale aktører som prøver seg med utsalg der, så jeg gleder meg til å se.

jorunn

Hobbybruket sa...

Ja dit har jeg veldig lyst til å ta meg en tur, men det har ikke blitt tid til det enda, men jeg regner med at det blir muligheter bare jeg blir ferdig med eksamen og ting roer seg litt. Den ligger faktisk i gå avstand fra Lovisenberg der jeg studerer. :)

Ha en fin søndagskveld. :)

Elisabeth sa...

Hit skal jeg ta meg en tur, neste gang jeg skal til Oslo. Italienske varer er jo fristende.

Besøkte Madhallen i København for noen uker. Imponerende! Slike steder må man besøke sulten.

Fru Tunheim sa...

Det må jeg nok sjekke ut ved mitt neste Oslobesøk....

Martilie sa...

Har hatt lyst å ta turen, men blir ikke. Kanskje jeg skulle reise inn å lunche med mannen som jobber i nærheten og samtidig gjøre noen julegaveinnkjøp :)

Ser koselig ut - og lover å stikke innom venninnen din :)

Ha en fiiin uke!

Klem fra Tove

Bente sa...

Mathallen står på programmet for Osloturen vi skal ha 7-9. des.
Skal se etter ,
ViaItalia, flott med flere tips.

Bente

Maliva`s verden sa...

Nå skjønner jeg hvor pengene til sønnen forsvinner hen...han bor nemlig like ved og elsker å besøke mathallen. Ser ut som du/dere koste dere ja, og vet ihvertfall hvor jeg skal når jeg engang kommer tilbake til Oslo...hehe. Ha en fin ukestart. Varm klem fra meg for ja her er det fortsatt god temperatur, og jeg sitter ute i skrivende stund.

Anonym sa...

Looks really lovely!You chose something very English: fish and chips! Looks delicious, so I hope you enjoyed it!

vimza sa...

ja så du har vert i denne mathallen du, jeg har ønsket meg dit selv jeg:) ser ut til at du koste deg:) neste gang jeg er i oslo må dette stedet besøkes, og da skal vertfall jeg innom din venninne:) for italia -i mitt hjerte :)

stoooor klem:)