17. november 2012

Lunsj på brygga i Tønsberg !

Hvor jeg hadde en avtale med Elisabeth, bloggtreff, faktisk !

Elisabeth står bak den fine bloggen ordovergrind, kikk innom da vel. Jeg måtte ta henne med bort til Jahn Teigen statuen, der den sto så fint i solskinnet. Her var det bare å ta frem solbriller, herlig vær vi fikk på denne torsdagen.

Hvis du lurer på hva hun holder på med? Skal hun bare ta bilder til instagram, du finner henne der også under "ordovergrind":

Vi skulle spise lunsj, og det på brygga. Her er det et utvalg av restauranter, og jeg hadde sett ut Esmeralda denne gangen. Her hadde jeg ikke spist før. Atmosfæren og interiøret er uhøytidlig og avslappet.

Valget av lunsj var ganske lett, da jeg så blåskjell på menyen, var jeg solgt....dette har jeg ikke spist siden jeg var i Italia:

Elisabeth valgte en grillet chevre salat, toppet med serano skinke.

Har du sett ett så godt smil ? Dette er tredje gangen vi møtes, dog første gangen alene, bare oss. Vi har tidligere vært 3 damer på treff, men denne gangen måtte Sylvia dessverre avlyse.

Det er spennende å bli kjent med "nye" mennesker syns jeg. Å være på "nett" er ingen selvfølge, vet jeg, så når det oppleves er man heldig.

Skravla gikk, noe nytt fortelles, man deler noen episoder av livet sitt med hverandre, man ler sammen, og selvsagt har vi strikking - som felles interesse:


Etter en lang god lunsj, ble vi enig om å gå litt oppi byen, hvor vi skulle ta vår kaffepause, ja vi måtte jo ha en cappuccino og mimres litt over Italia, mens Elisabeth ga meg ett fint tips på en film jeg burde se. Den heter "Italiensk for nybegynnere" er dansk, og er i dag bestilt via Platekompaniet, du kan lese om den her.

Tilbake til brygga kikket jeg på vikingskipet, mens byen fikk satt opp julelysene sine, og på vei til bilen fikk jeg akkurat med meg solens forsvinning i vannet, mens jeg tenkte dette hadde vært en finfin dag:

I vesken min lå denne søte gaven å ventet på meg, og den hadde jeg fått av Elisabet, tusen tusen takk søte deg.


Ønsker dere alle sammen en deilig helg !

Det skal ihvertfall jeg ha, som straks skal avgårde å hente min kjære, etter 2 ukers jobbtur, jeg har savnet han...................

12 kommentarer:

Thelma Louise sa...

Kosselig dag.:))

Og regner med dagen i dag blir like kos..stas å få hjem din kjære :-) er jo litt krydder i forholdet å være litt borte fra hverandre.:))

Fortsatt god helg til deg.:)

Heidi sa...

Hørtes ut som et trivelig møte. Og nå fikk jeg lyst på blåskjell! ;o)

Ha en strålende helg!

Anonym sa...

Sounds like you both had an enjoyable time together in Tonsberg...glad the weather was lovely for you!

Bente sa...

Så koselig med treff Helen. Og for deg skinner solen bestandig ser det ut til. Elisabeth ser blid og hyggelig ut.
Har sett og fulgt hennes blogg. Morsomt å bli kjent med nye mennesker. Detter du flink til.

God lørdagskveld.
Bente

Elisabeth sa...

Hei igjen Helen.

Du er en ualminnelig vennlig, varm og velmenende dame. Tusen takk for en superhyggelig lunsj!

Og kos deg med din kjære i helga <3

Jorunns hobbyblogg sa...

Å dette så hyggelig ut, og solen skinner som vanlig der du er :-)

Har vært inne i vatikanet og Colloseum tidligere, så vi hoppet over det nå, men min mann ønsker seg en ny tur inn i colluseum for å se i kjelleren som de nå har åpnet, så vi får se til neste år..

men man slipper unna køene hvis man blir med på en sånn guidet tur.
De plukker opp folk utenfor, denne gangen var det et himla mas om sånne turer... verre enn noensinne..

_fortsatt god kveld!
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Så hyggelig det ser ut da....og jeg kan se at Elisabeth og jeg har lik Mulberry veske.....

Ha en superfin helg med mannen i hus..

Kjersti sa...

Dette må jo ha vært en ganske perfekt dag! Så hyggelig som det er på brygga i Tønsberg, så fint vær dere hadde og så trives dere sammen. :)
Nå har du vel fått Terje hjem, da håper jeg dere koser dere. Og at ryggen din er bedre etter at du måtte akutt til legen, høres ikke bra ut.
God søndag! Klem :)

Sylvia sa...

Hei kjære Helen
Beklager at jeg ikke kunne komme på treffet vårt, men det var litt akutt, det røde øyet mitt....men nå er jeg på bedringens vei.
Det så jo veldig koselig ut der dere var, og jeg hadde nok valgt det samme som deg, blåskjell, nam nam
Håper du har hygget med din kjære i helgen. Sønnen har vært på besøk (igjen!) og vi har nikost ost.
I morra skal jeg på venninne/bloggtreff, håper det ikke kommer noe i veien. Denne mnd har vært helt ekstrem, og ingenting går min vei, ser det ut til........ Krysser fingre her.

Martilie sa...

ÅÅÅ så koselig dag!
Veldig hyggelig når man har felles interesser og bare skravler i vei :)

Kos deg masse med å få din kjære hjem!

God søndagskveld fra Tove

Maliva`s verden sa...

Både ser og høres koselig ut med bloggtreffet ditt;o) Artig innlegg under her også....norske dialekter er ikke jeg god på kan du si.
Ha en fin dag....mulig det blir frem med bikinien i dag også, Love it!
Varm klem fra meg

fruentimmeret sa...

Så ut som et koselig treff.

Fine bilder av vakre Tønsberg