3. november 2012

Lilla farger, lilla sjal og striper !

Som sikkert mange fikk med seg, lanserte Lindex sin Missoni kolleksjon den 25 september.


På den tiden var jeg i Italia, og jeg erget meg litt over at jeg ikke kunne få tak i ett - eller annet plagg fra denne kolleksjonen. . . .spesielt med tanke på å bruke i Italia, hvor de ikke har Lindex......

Drømmen var å få tak i en av omslagskjolene og da gjerne den med litt lilla striper.

Bildet under viser nettopp en av kjolene fra kolleksjonen, ja, den er min, og hvordan fikk jeg så tak i den?

En veldig snill venninne, som vet jeg er er så begeistret for disse stripene til Missoni, var å kjøpte denne kjolen til meg. Jeg er heldig, jeg :)




Du kan jo bare tenke deg hvor glad jeg ble, og hvor spent jeg var om den ville passe meg, når jeg endelig kom hjem?

Min venninne har nok godt øyemål, kjolen passet meg perfetto, hurra !! Takk snille, Monica.

Men vinters tid, blir den litt vel åpen i halsen, det var da jeg fikk ideen til å hekle, igjen, englemasker ! Denne gangen falt valget på ensfarget mørk lilla, som er akkurat fargen i en av de lilla stripene:

Tenk til og med de 4 nye negllakkene innkjøpt til høsten, fra det italienske merket KIKO, passer nesten alle sammen til kjolen - så nå om dagen går jeg rundt med mørk lilla negler - tror mørk lilla blir en av mine høstfarger.

Når sant skal sies, så er dette ikke en ny farge for meg og min garderobe, har elsket (alle) lilla farger siden 1990 tallet !! Denne fargen er så absolutt blant mine favoritter, og var ett hyggelig gjensyn.

Har du en favoritt farge for tiden?

12 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Det blir jo bra med Lindex/Missoni i Italia....

Havfruen sa...

Oi...så lekkert dette blir:)) lilla er stilig og så absolutt in for tiden. Selvsagt må du ha lilla neglakk! Essie er et merke jeg liker godt...som har kommet med utrolig mange stilige farger.
God lørdagskveld :))

Jorunns hobbyblogg sa...

oj, kjempefint!!
de englemaskene må jeg finne ut mer om , så fint d blir :-)

... og i morgen er vi i Roma, endelig!!!
Jorunn

Kjersti sa...

Jasså du, din luring. Jeg hadde ikke fått med meg at du også hadde fått tak i omslagskjolen. Nå må vi passe på at vi ikke begge to skal ha den på på et treff :)
Den er jo så fin, og veldig lurt med et sjal i halsen når det er kjølig. Neglelakk er lekkert. Jeg vil så gjerne bruke det mer, men synes det tar sånn tid og er fiklete å få pent. Funderer på å gå til en salong for å få litt starthjelp.
Vel, nå er det søndag. Jeg ser på opptak av Skal vi danse som jeg ikke fikk sett i går. Ellers lite planer og det passer bra for kroppen er sliten.
God søndag! :)

Thelma Louise sa...

Så bra.:)) skrabbis med ny kjole.:))
favorittfarge....? jeg er jo verdens kjedeligste ...når det gjelder klær...hvitt, grått og beige...ikke minst jeansen...syntes andre farger er kult..bare ikke på meg.:)) så da kapitulerer jeg like så godt...og holder meg til det jeg trives i.:))

Mamma bor i Kragerø, jeg er i Sverige..men vi treffes i morgen...hun er litt som deg, farter hele tiden..)) hun
kommer innom på vei til gardermoen og usa i flere uker.:))

ha en kos søndag..))

Tovepia sa...

Skikkelig stilig!!
Jeg må da se ti å lære meg de englemaskene, for det blir jo så lette og flotte sjal av dem, nydelig!
Ha en fin søndag, klem fra mæ;)

Bente sa...

Stilig er jo dama. Og her står det i stil alt sammen.
Vin hadde en hyggelig lutefiskaften igår med flere rørbuvenner.
Legger ut en deilig og veldig lettvint smuldrepai med epler, som en av rorbudamene hadde med seg. Den smaker sååååå nydelig.

God søndag til deg.
Bente

fruentimmeret sa...

Var helt sikker på at det var Kjersti som kjøpte den til deg, helt fram til jeg så hennes kommentar ;))

Fint antrekk! Pokerantrekk? Hehe

Janne sa...

Åh, SÅ fint.

Lilla er bare utrolig fint!!!!!!!

Hobbybruket sa...

Den kjolen ønsket jeg meg også, men var ikke så heldig at jeg fikk tak i den. Heldige deg. :) Sjalet i englemasker gjorde seg veldig godt til kjolen.

Ha en fortsatt fin uke! :)

Sylvia sa...

Den kjolen er jo laget til deg, Helen! Og det som er flott, er jo at vi kan lage alt stæsjet vi vil ha til plaggene våre selv!
Selvgjort er velgjort, vet du!
Jeg har begynt på en jakke til meg selv i dag, midt oppi julegavestrikkingen. Det er visst ikke bare stæsjet man kan strikke til seg selv....hi hi

Elisabeth sa...

Dette tenker jeg du bare blir lekker i, Helen. Supert at det ordna seg via venninnen din da. Og ekstra morsomt blir det jo med lilla englesjal til. Litt mer personlig vri på det liksom.

Finfin onsdag fortsatt i gråværet. Eller det er kanskje snø i Oslo? For det er vel der du befinner deg akkurat nå tenker jeg...