7. november 2012

Jeg har fått bilder fra Italia...

...som gjelder byggingen av badet der borte ! Takket være søte Kerstin, som sees her med ryggen til, hun er vår prosjekt "dame" der.

Jeg er jo så spent - derfor måtte Kerstin ta noen bilder til meg!

Dette bildet viser "alkoven" som vi har kalt det,hvor det nye badet bygges. Det vil da naturlig tilhøre soverommet, du ser døren til venstre også kalt barnerommet:

Veggen har blitt murt opp:

Døråpningen er klar, rett frem er det fikset til toalett, her hadde vi ikke noe valg angående plassering, da kloakkrøret går i akkurat den veggen:

Dusj "gulvplaten" i porselen har kommet, men ingen glassdører...ennå....:

Utvendig har det blitt hakket og gravd opp, mye syns jeg....uææææ:

Men, det må vel til når man skal finne kloakkrøret, og de har lovet at dette skal mures pent igjen:


Ja, da er det igang, og det har versert mailer frem og tilbake:
- ang. døren inn til badet, ett lyspunkt - og hvorfor er rørlegger'n så treig?
Før han er ferdig kan ikke murer begynne å flislegge osv osv osv....så joda, alt er som det skal borti i Italia !

Todelooooo, nå må jeg straks løpe til "Damenes aften" på Maxbo, her på Tjøme - skal høre på foredrag om farger og beis, tror jeg ?

Og tilfelle du lurte, joda Maxbo leverte - til slutt - riktig dørblad  ! ...aner du ikke hva jeg snakker om, ser du innlegget litt lenger ned her på bloggen.

God kveld til alle sammen !

9 kommentarer:

Kjersti sa...

Er det ikke litt rart at badet bygges mens dere ikke er der? Skjønt, dere snakker vel såpass tett med Kerstin at hun klarer å holde god kontroll for dere. Spennende å følge med på dette!
Så du er på damenes aften på Maxbo!? Har du tenkt å sette i gang noen nye prosjekter som du trenger kunnskap om farger og beis til? Hmmm.... Håper du har en fin kveld, i alle fall :)

Hobbybruket sa...

Her går det fremover, så gøy å se. Gleder meg til å følge med på utviklingen videre.

Håper du hadde en fin "Damenes aften" på Maxbo. Jeg skal bruke resten av kvelden til å finne ut av nyrenes finurligheter. Kan bli en laaaang kveld. :)

Thelma Louise sa...

spennende...dette blir bra..))

hva skulle dere gjort uten prosjekter.:)) godt å ha er det..))

kos deg.:)

Bente sa...

Spennende Italiaprosjektet mens dere er i Norge da Helen.
Det går jo fremover. Damenes aften? Har ikke fått med meg at de har arrangert her ennå i år. Skal du kanskje male igjen?

Bente

Elisabeth sa...

Morsomt å få en snik-kikk, Helen. Godt dere slipper å bo oppi dette rotet. Puh! Det er noe av det værste med oppussing syns jeg.

Jeg futter avsted i morgen tidlig. Kofferten står klar. Blir stille fra meg noen dager.. God helg til deg etterhvert.

Heidi sa...

Det er vel litt sånn det er her hjemme også, har jeg inntrykk av. At man er så avhengig av at noen må få gjort det ene før den andre får gjort det han skal gjøre. Og hvis én er treig, tar det uendelig lang tid! (Been there, done that...)

Men du, hvordan er standard, krav og kvalitet på sånt arbeid i Italia i forhold til her? Må man søke opp og i mente for å få gjort noe der også?

vimza sa...

iiiiiiiiiiiik... så spennende:)
gleder meg til å se:)
kos deg så mye på maxbo!
stor klem:)

Sylvia sa...

Du får være glad du har en egen prosjekt-leder i Italia, så slipper du alle bekymringene, en kan kose deg her på ferie.
Blir nok kjempebra når alt er ferdig.

fruentimmeret sa...

Dere altså. Må si dere står på! Betryggende for dere at Kerstin er observatør når dere er her. Blir spennende å følge med videre...

God helg