13. november 2012

En stille stund....

.. hadde jeg tenkt meg, og det ut på Verdens Ende. Jeg elsker dette stedet og dens natur !

Jeg kjørte ned dit en ettermiddag, tar meg knapt 3 minutter, fordi jeg ville gå meg en liten tur der, og se solen gå ned.

Du kan se i det fjerne solen spiller på noen av skjæra til venstre i dette bildet, selvsagt mye flottere i virkeligheten:



Jeg var helt alene her ute, inntil jeg hørt litt tung pust bak meg, og en jogger løper forbi, mens han roper etter seg: "Er vi raske opp her nå, så rekker vi det"

Rekker det?

Aaaah, selvsagt, vi ville rekke å få med oss solnedgangen fra toppen her, som jo var mitt mål med turen, og vi rakk den:


Der sto så jogger'n og jeg med mitt kamera, og nøt dette vakre synet !

Han spør om jeg bodde i nærheten, joda, det gjør jeg, og du da spør jeg?

"Nei, jeg er vel det dere kaller badegjest" !

Da måtte jeg jo innrømme at jeg er jo det som kalles innflytter, så lo vi litt at dette begge to, badegjest, hyttefolk, innflytter......Nei, ingen av oss var tjømling, dog en drammeser og jeg, en oslofrue og det forblir jeg vel alltid her ute på øya !

Der og da tenkte jeg på Italia, hvor viktig og ikke minst hvor stolte italienere alltid er når de forteller hvor de kommer fra i Italia. F.eks er man romersk hvis man kommer fra Roma, eller Bolsineser (vet ikke helt om det er riktig) hvis du er fra Bolsena, osv osv.

Du da? Er du innflytter ... eller bor du i samme by hvor du ble født?

13 kommentarer:

Tovepia sa...

Det var nydelig!
Jeg er nok trønder av fødsel og oppvekst, bodd i Trondheim aill mi tid:))
Ha ei god uke videre, klem fra mæ;)

Jorunns hobbyblogg sa...

Å, så nydelig solnedgang!!
- og stille fjord? litt magisk med bølgeskvulp ...-tenker jeg som er er oppvokst i vannkanten på vestlandet, dvs Karmøy og Haugesund, så Nesbu blir jeg nok aldri, selv om jeg har bodd her i 25 år.... snakk om tre generasjoner her tror jeg før man er ekte nesbu ...

(paris er forresten ikke før jul, men selve nyttårshelga)

Jorunn

Bente sa...

Har du hatt solnedgang på din side av fjorden? Vi fikk tåke og regn her etter minusgrader på morgenen. Så vakkert det skinner på skjærene. Jo du Helen jeg er ekte Onsøyjente. Onsøy var tidligere egen kommune til vi ble sammenslått med Fredrikstad og ble storkommune. Mot onsingenes ønske. Onsøy (Odins øy) var en kystkommunene og vi ser rett over fjorden til deg.
Jeg bor fortsatt i det som nå kalles Bydel Onsøy, men har flyttet litt nærmere sentrum.

Bente

vimza sa...

Du er så flink til å skrive Helen, jeg digger å lese!
får en liten følelse av å være der:)

jeg er født i trøndelag og bor her men imellom har jeg bodd sååååå mange steder i Norge:Oslo, Tromsø, OG veldig mange steder i trøndelag:)

fin kveld;)
klem Yvonne!

Elisabeth sa...

Å Helen! Så fine bilder.

Det er spesielt på denne tiden hvor vi kan se sola går ned i havet. Det vil jeg oppsøke en av dagene. Med Nikon.

Jepp, jeg er innflytter. Fint å være det, syns jeg.

Gleder meg til vi treffes.

Heidi sa...

Bor der jeg er født, sånn ca. ;o)

Mitt aller første blogginnlegg fra 2007, var faktisk fra Verdens Ende...

Anne sa...

Utrolig vakkert Helen :-) og en kan forstå at du liker deg der ja, hadde jeg gjort å!!

Thing sa...

Nydelige bilder!
Og kjempe artig innlegg =)

Jeg er ikke født i denne byen vi bor i nå...
Men jeg gikk grunnskolen her før vi flyttet
tilbake til Trondheim igjen..
Men så flyttet vi jammen tilbake hit igjen da eldstejenta var skolestarter for tja 8 år siden!

Mette sa...

Flotte bilder! Nei, jeg bor nok ikke der jeg var fodt. Fodt i USA, oppvokst pa Ostlandet, og har na bodd maaaange ar i England. Men her har jeg bare bodd i en by selv om familien er delt over to byer. Vel, noen ganger blir bare livet slik :-)

Anonym sa...

en vakker plass og nydelige bilder !!
hemmeligheten er å ta bilde av en dør eller en port og så beskjære det til kun detaljen du ønsker ;-)

ha en fin kveld .. klæm fra Berit

Olavs Blogg sa...

En riktig flott solnedgang fikk du oppleve fra toppen, og en fint bilde ble det også.
Ha en fortsatt fin uke.
Hilsen en Hemnskjeling.

fruentimmeret sa...

Helt nydelig.

Anonym sa...

Beautiful pictures...you are so clever with your camera!