28. november 2012

Effektiv slankekur?

Ja, nå tenker jeg du ble litt nysgjerrig?

Har jeg funnet løsningen på raske kilo tap? Ikke helt, dog jeg gikk ned 680 gram og det i løpet av nøyaktig 1 time og 45 minutter !!! Helt sant....men, ikke sikkert du liker hvordan.

Måtte en operasjon til, jeg har fått fjernet livmoren min denne uken, som viste seg å ha blitt 3 ganger så stor som det normale.

"Tenker du for ett nytt liv, etter at denne her er fjernet", sa legen da jeg ble utskrevet.

Om dette var noe jeg hadde tenkt å skrive om på bloggen min? Nei...ikke egentlig.

Her liker jeg å fortelle om positive episoder i livet mitt. Blant annet noen av mine hyggelige opplevelser, jeg har gjort i det siste, da denne operasjons-datoen lå foran meg som en "deadline".

Dette var ingen hyggelig episode, men noe som måtte gjøres. Det blir 2-3 ukers rekovalens på meg. Med andre ord, jeg skal være på beina igjen til jul. Hurra !

I denne forbindelsen ville jeg også få takke alle dere søte, som har sendt meg hilsen, via sms og email. 

Det er veldig, veldig hyggelig å bli tenkt på  :)

Jeg har prøvd å svare dere alle tilbake, noen i litt pilletåke (fått mye fin smertestillende), slik at jeg greide å sende en sms som MMS, hvordan det lot seg gjøre? Aner jeg ikke...og en annen sms kom som mail, fikk jeg vite.

Uansett, takk til dere alle sammen, mine gode venner :)

Så venter jeg spent på "mitt nye liv", mens jeg tenner lys og ser på blåtimen kommer, liggende.

17 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Godt det er overstått nå da og god bedring....snart er du nok i full fart mot jul.

Mette sa...

Dette hortes ikke sa godt ut, men jeg haper at "det nye livet" blir bra! Ta det na med ro slik at du blir skikkelig bra og kan nyyyyte julen!

Jorunns hobbyblogg sa...

Riktig god bedring!!
Sender deg litt godbedringsenergi, og håper at du er fort på beina igjen!!
- nydelig bilde forresten :-)
Klem fra Jorunn

Tovepia sa...

Ønsker deg virkelig god bedring!!
Slapp godt av og kom deg til jul; klemmer fra meg;)

Martilie sa...

Ønsker deg masse god bedring!

Jeg har gjort det samme for 4 år siden- og er helt enig med legen din!! Bare vent å se :)

Men, jeg føler virkelig med deg nå! Plei deg selv og slapp av de nærmeste ukene..

Varm klem fra Tove

Hobbybruket sa...

Helt klart ikke en slankekur å anbefale. Håper formen kommer seg raskt, inntil det må du ta livet med ro og ta godt vare på deg selv. Riktig god bedring og en stor klem til deg. :)

Hobbybruket sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Pia sa...

Masse god bedring til deg, Helen. Gleder oss til å se deg på beina igjen på julaften!

fruentimmeret sa...

Kjære Helen!

Selv om det ikke føles sånn akkurat nå, vil du om kort tid føle fordelene ved å ha fått den fjernet. Som du vet, har jeg gjort det samme for 5-6 år siden. Litt ubehag rett etter operasjonen var det jo, men så var ALT bare fryd!

Ta det helt med ro, kos deg inne og tenn lys i denne mørketiden. Når jula kommer, er det over.

Masse god bedring.

Varm klem fra meg ;-D

Thing sa...

Huffda... Godt å vite at du har et enda bedre liv i vente da! =)

Masse god bedring til deg Helen!

Elisabeth sa...

Å godeste Helen.
Tenker masse på deg. Håper dagene stadig blir bedre og bedre, at smertene avtar og energien tar seg opp.

Koselig steminingsbilde fra stuebordet ditt da.
Krya på deg, lilla gumman! (som de sier i Sverige)

Elisabethklem

Maliva`s verden sa...

Åh kjære deg, hva har du gått igjennom....ta godt vare på deg selv nå da, også masse god bedring og varme tanker fra meg.
Klem

Kjersti sa...

Å, Helen, så bra alt har gått som det skal. Har tenkt masse på deg :) Nå må du være flink til å ta det rolig så kroppen leger seg som den skal!
Jeg er fortsatt syk. Det er derfor det er så stille på bloggen, jeg orker ikke... Var hos legen på nytt i går, og har bihulebetennelse, så det ble penicillin allikevel. Har så sinnssykt vondt i hodet, føles som det skal sprenges innimellom. Håper det hjelper fort med medisiner...
Som om ikke det er nok, oppdaga vi i går at vi fortsatt har mus i huset... Jeg så rett og slett en som pilte over gulvet og inn i kjøkkenet i går kveld. Først trodde jeg at jeg så syner, siden jeg er litt omtåka, men neida.... Så nå har jeg ringt til et skadedyrfirma som kommer mandag og tar en befaring. Vi vil IKKE ha mus pilende rundt beina på oss, æsj!!!!!

God bedring til deg - og til meg! Vi er nok oppe og fungerer igjen før jul. Klem :)

Anne sa...

Det er det vi i helsevesenet kaller for `plankekjøring` men uansett glad det er over og at det har godt deg god. Du føles mer som familie enn pasient for meg vennen.

Masse masse gode klemmer og tanker din vei vennen.

vimza sa...

Stakkar fine Helen:( jeg håper du har det bra!
tenker på deg!
god bedring og kos deg hjemme i førjulstia:)
klem Yvonne!

Janne sa...

Sikkert deilig for deg at det er overstått, du sier jo at det har liget som en deadline dato.. :-)

Lytt til kroppen og la Terje gjøre alt mens du ligger og blir helt bra.

Klem til deg :-)

Thelma Louise sa...

Masse god bedring..)) høres ikke godt ut...Håper snart du er back in buisness for fult.:)

Klem