12. november 2012

Bli med på "Damenes aften" !

Men, først, må jeg bare få si, så moro å se at vel 168 personer har lest innlegget om finn.no og forhåpentligvis var det flere som ble inspirert til kanskje å lage en annonse, eller fler?

Så tilbake til Maxbo på Tjøme !

Jeg hadde lest om dette arrangementet i vår lille lokal avis, Øyene, leser man den, vet man det meste av hva som foregår her på øyene :)

Blant annet forrige uke, kunne jeg lese i en lite notis at det var gitt tillatelse til å skille ut en tomt og det i min vei ? ..............og jeg hadde ikke hørt noe?

Så da var det bare å ta kontakt med kommunen, fortelle at jeg ser på meg selv som nabo, om ikke annet ihvertfall gjenboer, så vi burde vel fått nabovarsel i saken? Joda, han var enig i det, men en glipp hadde skjedd....jaja, nok om den saken, hvor var jeg? Jo, Maxbo........

Jeg ankom utenfor Maxbo ti på syv, og da var det vanskelig å finne en parkeringsplass !! Noe som ikke er vanlig kost her. Det var fullt av damer utenfor inngangsdøren, og som en så morsomt sa:
"Tror jammen meg alle kvinnfolkene på Tjøme er her ikveld" !

Klokken 19.00 ble dørene åpnet, og vi fikk delt ut Jotuns nye fargekatalog, stiftet på var ett loddnummer, samt ett glass med deilig cider da vi entret butikken..

Innerst inni trelastavdelingen, var disse kreative benkene provisorisk satt opp. Vi fikk vite at 170 stk hadde meldt seg på, men det kom ca. 120 stk, godt oppmøte det da:

Vi skulle høre på Jotuns fargesjef, Lisbeth Larsen, som holdt foredrag om høstens trender og farger:

Skal si denne damen er litt av ett fyrverkeri !

Etter setning nr. 2 var sagt, begynte de fleste å humre rundt meg, setningen nr. 1 var kanskje ikke den som falt helt i smak:

"På vei til Tjøme, tenker jeg sommer og sol, og solkrem, ett sommerparadis, men oooppps, så skulle jeg på jobb her"
 - fikk inntrykk at den falt ikke helt i god jord blant tjømlingene....... men som sagt, setning nr 2 - da var stemningen i gang.

Hun fortalte muntert om høstens farger, og en kuriositet var å ta opp fargen på soverommet. De som har rødt eller lilla soverom (hvem har det'a?) da var det aktivitet mellom laknene !

Derimot sov du i ett kritthvit soverom, skjedde det svært lite, vistnok vært undersøkelser på den fronten. Mye rart som undersøkes?

Kritthvit er da definitivt helt UT !

Men, ikke helt borte, den gjenoppstår i andre utgaver, som har slike fine navn som f.eks:
Chi, letthet, egghvit, klassisk hvit, hvit komfort og bomull.

Samt nå er det nyeste å male møbler, men da kanskje ikke hele møblet? F.eks. en tre stol, mal da bare setet, skuffer, mal da bare skuffene..o.l.

Latter kom da det også har blitt undersøkt og funnet ut at å drikke vin er bra ! "Drikk vin for benbygningens skyld". 

Som min sidemann så tørt sa:
"Jeg trenger da ingen grunn til å drikke min fredagsvin"
Jeg svarte:
 "ikke jeg heller, men nå kan vi jo gjøre det med god samvittighet, tenk at benbygningen vår har godt av det" !

Dog et er jo ikke rødvin jeg drikker, tro om prosecco har samme nytten på benbygningen? Finner vel det ut om 20-30 år !


Flere morsomheter kom ut av denne damens munn. Blant annet kunne hun fortelle at messing er på vei inn igjen, og en liten pause .. før hun sier:

"Nei, ikke alle de lysestakene du har gjemt bort i kjellerboden, nå kommer det helt nye utgaver, så det ække dem du skal ta fram igjen" !

Det var deilig å sitte der å le godt, sammen med en hel haug av damer.

Denne plakaten var også fin:
"Hvis du gjør det du alltid har gjort
vil du få det du alltid har fått"

Det fikk meg til å tenke litt......jeg kan ikke si jeg alltid gjør det jeg alltid har gjort !

Niks, vi bygget hus i Italia, og begynte å bo der...
Solgte huset vårt i Bærum og flyttet til en øy...
Skal si jeg fikk oppleve mye nytt, og ikke fått det jeg alltid hadde fått ! Men, mye, mye mer !
Men, klart dette er ikke noe alle kan eller vil gjøre, men får oss passet det perfekt, og alt det morsomme jeg har opplevd....nei, tilbake til nuet igjen:

Ikveld var det 15% på alle varer i butikken, og som salgssjefen der litt morsomt sa:
Ja, damer trenger dere en snøfreser, så er det 15% på den.
Høyt til svar kommer fra en i forsamlingen:
"Nei, gi deg nå, det får mannen min kjøpe" !


Skal sies de har utviklet de siste årene, en utrolig fin og stor interiør avdeling, som har blitt veldig populær vet jeg.

Juletre var satt opp, litt julepynt var å finne, og ser du nøye på putene der Heidi, ser du en med ugle på, fikk meg til å tenke på din blogg !

Jeg kjøpte med meg noen julegaver, og vant ikke noe på loddtrekningen ;(

Men, jeg hadde hatt en utrolig morsom kveld, spist deilig fingermat, og twist i lange baner, noe mitt høye kolestrol neppe har godt av, er og blir alt for svak for godis fristelser !

Viktig å finne på litt når man er gressenke for tiden. Skulle dette dukket opp på en Maxbo der du bor, anbefaler jeg deg å gå !

8 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

For sent....mener det har vært på min kant av landet. Jeg har vært på foredrag med Lisbeth Larsen et par ganger og det er en fryd... og for en smittsom latter.....hun er et unikum!

vimza sa...

så morsomt altså:)
du er så flink å dra på slike ting du, jeg er håpløs og finner det aldri ut før etter at det har vert!

må bli flinkere til å følge med:)
ser ut til at du virkelig har hatt en fantastisk aften:)

Jorunns hobbyblogg sa...

det hørtes til å være en hyggelig kveld, og du er jo nærmest i interiørbransjen, som stadig har prosjekt i dine tre hjem :-)

- jeg malte vårt soverom i to lillafarger da vi bygde hus for 25 år siden..... men nå er det ganske lyst... den gang var det mange som ristet på hodet over fargevalget, men jeg har jo dilla på lilla.....

ha en fin kveld!

Jorunn

Martilie sa...

Å nå var det kos med et besøk innom deg igjen. Går i ett og bloggtiden er liten. Men, det er jo BRA :)

Høres ut som en virkelig inspirerende aften :) Sånne er gull verdt..

Morro med annonsene dine. Skulle gjort en opprydding, spesielt når det gjelder barneklær. Og vel -joda også i egne rekker.. Og så har man jo god samvittighet til nyanskaffelser ;)

Ha en finfin kveld!

Klem fra Tove

Kjersti sa...

Morsomt at så mange leser et innlegg! Tenk på hvem alle de folka er, da - de aller fleste av dem er totalt ukjente, som nå har fått et lite glimt inn i livet ditt. Blogg er gøy!
Høres ut som det var en fin aften for damene. Ålreit å få litt påfyll innimellom, og som du skriver: bare sitte og le. Det blir lett for sjelden mellom latterkulene i hverdagen.

Jeg har også så smått begynt å se på juleting, foreløpig mest for å ha til julekalenderen til HP - hysj hysj!!!!! 24 småting... Jammen godt det finnes mange butikker som selger stash og pynt til en billig penge. Det er verre å finne på ting til JE. En gutt på snart 18, hva skal jeg kjøpe uten å bli ruinert? Får legge hodet i bløt :)

Thing sa...


Høres ut som om du har hatt en morsom aften!
Du er så herlig og skriver så levende! =)

sylvia sa...

Heisan.
Men å herlig da, ikke på vår kant har jeg opplevd dette,
Men damenes aften på bohus var jeg , sååå gøy med blomster finn og Halvor bakke.
Ha fine dager ,
Klem fra sylvia

Heidi sa...

Jepp, superfin pute! Og mye annet fint! :o)