26. oktober 2012

Utflukt til....

.... sjarmerende Sandefjord, det hadde vi på torsdagen:

I det fineste høstværet du kan tenke deg, skal vel innrømme det var litt vind, men den flotte blå himmelen overskygget det...nesten:


Hva fant jeg så ut om Sandefjord på wikipedia?

Sandefjord er en by og en kommune i Vestfold. Sandefjord sentrum ligger ved enden av Sandefjordsfjorden. Med halvøyene Østerøya og Vesterøya har kommunen en kystlinje på hele 146 km. Sandefjord kommune er etter folketall den største kommunen i Vestfold ved starten av år 2009.

Kommunen grenser i nord til Stokke, i vest til Andebu, i sørvest til Larvik og i øst til Tønsbergfjorden og Tjøme. Sandefjord har 42 212 innbyggere per 1. januar 2012.

 Det var flere steder så fine høstblomster å se:



Her var det Skappel-jakken som var utstilt. Den skal jeg ikke strikke, skal du? 

Vi hadde gått frem og tilbake i de fleste gatene i sentrum og nesten gitt opp å finne, Afrodite skobutikk, som søte Elisabeth (med bloggen ord over grind) hadde anbefalt meg. Takk for tipset !

På vei tilbake mot parkeringsplassen og nå på andre siden av hvor Senteret ligger, voilá ! Der lå sko butikken vi lette etter, de hadde også skoene jeg hadde kjøpt i Tønsberg utstilt.

Denne skobutikken er vel Sandefjords best? Eller hva mener du Elisabeth?


Ny fredag - betyr ny ubrukt helg ! Har du planer.....?

Her blir det rolig Tjøme helg, med besøk av min kjæres sønn og barnebarn....skrev jeg rolig...!? Hæ ...hvor var jeg hen, klart det blir IKKE rolig med andre ord... GOD HELG til alle !

12 kommentarer:

Mette sa...

Sandefjord er en hyggelig by! Pappa kom derfra, sa det NESTEN litt min by, ogsa. Selv om jeg vokste opp pa den "rette" (den andre) siden av fjorden! Vel, derom strides de laerde - saerlig jeg og min venninne fra Notteroy! :-)

Thing sa...

Jeg har et par venner i Sandefjord men har ikke vært der selv enda.
Flotte bilder =]

Noen spennende planer for helgen?

God helg Helen! =]

Fru Tunheim sa...

Sandefjord er en koselig by og jeg har ikke vært der på mange år....forståelig at med smågutter i huset kan det vel knapt bli rolig..god helg i alle fall! Jobb for meg på søndag og lunch med eldstedatteren i Stavanger i morgen. Det er alltid en glede.

Elisabeth sa...

Jippie! Du fant butikken. Favorittskobutikken i mitt nærområde. Me like!
Ble noe skokjøp her da? På mamma kanskje?

Sandefjord er så flinke med beplantning i byen sin. Bygartneren har du sikkert sett i hageprogrammet "Grønn glede"? De har fått priser for dette, for at de tenker litt annerledes.

Hjemmehelg her. Patriarken har fått tak i hummer, så her bliré festmat i kveld. Og noe deilig hvitt i glasset, vet du.
I morgen kveld blir det vennemiddag her hjemme. Har forberedt litt mat osv. i dag. Gleder meg.

Kos deg med familiebesøk og småbarnsliv i huset i helgen, kjære du.

Anne sa...

Ja der har en vært vettu, for ørten år siden, nå har en bare blogggvenner derfra, eller ikke `bare bare`det da, så koselig atte :-)

God helg og nyt helga Helen. Masse klemmer herfra.

Olavs Blogg sa...

Flotte sørlandsbyer Sandefjord og Tønsberg. Har vært i begge, men det er en god stund siden nå. Min sønn jobben en gang i Tønsberg, da var vi der på besøk. Trivelig og fin by.

Ha en fin helg, her uler stormen utenfor og da vi var i Orkdalen (Annedistriktet) i dag var det sånn snøstorm over fjellet at vi nesten ikke så vegen. Da gikk det ikke for nei.

Martilie sa...

Koselig by! Og så fint at du fant skobutikken, lekre smekre sko!

Ingen skokjøp så langt, men aldri en vinter uten :) hi hi..

Her er det kosekveld i heimen, ingen store planer for helgen. Kanskje Oslo med lillesnuppi i morgen (hvis vi orker) - eller kanskje hagejobb hvis finvær..

Nyt helgen og kos deg!

Klem fra Tove

fruentimmeret sa...

Fine postkort. Morsomt å se ;)

Klem

Kjersti sa...

Haha, nei rolig blir det neppe når Knoll og Tott er hos dere. Men koselig er det sikkert!
Undrer meg på om det ble kjøpt noe i den skobutikken??? :)

vimza sa...

Du er så flink til disse postkorta du Helen:)
jeg blir så glad av å lese.
Det er gøy å kunne klikke seg tilbake på bloggen din om man er et sted du har vert så vi å kan prøve ut disse stedene du drar til:)
ønsker deg en morom kveld med kjære, sønn og barnebarn:)
stor bamseklem:)
Yvonne!

Siddhartha Joshi sa...

Lovely shot...

Sylvia sa...

halloysen!
jenta som ikke sitter stille. er det deg, tro?
lekre sko du kjøpte deg i Tønsberg. Og disse har jeg sett før, for en av mine faste garnkunder har slike, i regnbuens farger. Jeg sikler på dem hver gang hun har dem på.
Du har kanskje sko-dilla, du? ;)
Jeg har sett noen lekre støveletter, som jeg bare MÅ ha! Røde. selvfølgelig. Tror de blir med meg hjem snart.......
Vi snakkes. Klem