4. oktober 2012

Hvor var jeg så på vei til...?

Da jeg forlot det hyggelig treffet hos Luigi?

Jeg hadde gudskjelov, veldig kort vei... da jeg småløp over torget, og så på den vakre kveldshimmelen som kommer nå ved 19-tiden:

Gjennom byporten:

Nedover dette trange smuget skal jeg gå.....

....til jeg kommer til denne inngangen her:

Dette er den lokale bokhandleren, drives av Katja, er opprinnelig fransk.

Dette er selvsagt ingen vanlig kjedelig bokhandel. Her er det coffeshop, og ett lite kjøkken som lager varme lunsjer og middager.

Innerst i lokalet kan du gå til høyre og ut til bakhagen deres (ja, Bente, der vi gikk vet du:) men, jeg skal til venstre og inni et lokale med nydelig himling og tykke murvegger.....

...og der ligger min matte klar:

Jepp, det er yoga time på meg tirsdags kvelder kl. 19.00 ! Har du prøvd yoga?

Denne gangen traff jeg på en ny dame som jeg ikke hadde sett der før, hun driver en agriturismo, ligger mellom Pitigliano og Sorano.

Drives økologisk og jeg spurte selvsagt om nettsiden deres som du finner her:  merk er du på jobb, denne nettsiden har lyd !


13 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

For en flott omgivelse for yoga... Og takk for bursdagshilsen. Det er ikke alltid like kjekt å bli eldre for hvert år, men alternativet er så uendelig dårlig.

Elisabeth sa...

Er stund siden jeg kikket innom deg, Helen. Så nå måtte jeg slå meg ned og lese gjennom de siste innleggene dine.
Jeg har ingen problemer med å forstå at du lever det GODE liv i Bella Italia. Nydelige omgovelser og nydelige mennekser du treffer på din vei.

Takk for at du deler. På den måten kjennes det nesten som jeg har vært der litt jeg også.
Tudeloo!!!

Anne sa...

Å klikke seg innn hit og oppdage at det er en halv meter med blogginnlegg en har gått glipp av, snakk om sorg og glede på en og samme tid :-) gleden blir som en dobbeltepisode av `Dynastiet` på en og samme kveld, bortsett fra at det er fint lite intriger her da, ellers er det faktisk like eksotisk på en måte. Lengter jeg også nå ja, til Italia og ny tur, og det nærmer seg med stormskritt faktisk :-)

Suger til meg inntrykk fra bildene dine, og når har jeg faktisk funnet deg på Google map og vet akkurat hvor du holder til. Så langt sør, det trodde jeg ikke først, men men vakre omgivelser Helen.Suoerkjekt å se fra Oriveto også, også en ukjent by for min del, arti arti.

Blitt litt lite tid på kommentering her i det siste. Innimellom er en litt for opptatt med selve livet også, og når en i tillegg er velsignet med det!!! flotte været, er det ennå godt å være ute etter jobb.

Lekkert lekkert i Villa Helena ja, rart en tenker `Dynastiet` tenker nå jeg...

Nå snart `dinnertime` her, og det skal serveres rik Bolognese suppe i dag, at posen skal røres ut i 7 dl vann, det snakkes ikke høyt om i det hele tatt, he he

Anneklem.

Mette sa...

Hei pa deg, yoga er blitt et must for meg! Ryggplager har forsvunnet og knirking i ledd og muskler er borte! Jeg har snart de siste tre arene praktisert yoga hver tirsdag fra 18.00 til 19.30. En nytelse for kropp og sjel. Har ogsa begynt pa et lunsj kurs pa torsdager, men rekker det ikke alltid. Tror jeg hadde gatt pa yogakurs hver dag om jeg ikke matte arbeide... Er bare ikke noe flink til a sette igang pa egenhand - ma liksom 'snakkes' gjennom det. Kos deg med yogatimene! :-)

Sylvia sa...

Heisann
takk for turen , først til Luigi. For en type!!! Og for et sted! Nå må du være flink å lære deg Italiensk, så du kan snakke med alle de interresante menneskene du alltid treffer. Og så masse god vin, da!!!
Så du har begynt med Yoga. Det er skikkelig deilig, og man kjenner, etter noen ganger, at man blir lenger i kroppen.
Jeg drev litt med det for noen år siden, på hjemmebasis. Lærte meg pusteteknikker og noen øvelser, og kjente faktisk at jeg ble sprekere etterhvert også.
Har hatt planer om å starte igjen, men du vet....hverdagen......den tar meg alltid!
I kveld blir det ost, brød og rødvin hos meg. kanskje til Klavermusikk....hvem vet?
Klem

Kjersti sa...

Du hadde virkelig en fin kveld da, Helen - med varierte og fine opplevelser. Koselig at dere virkelig begynner å få en vennekrets i Italia, og til og med flere som bare snakker italiensk...!!! :)

Tovepia sa...

Aldri prøvd yoga, mwn regner med det er aldeles fornyende;)
Så koselig det så ut der også!
Nyt helga som kommer, klem;)

Bente sa...

Regnet med at du skulle på yogatime. Husker godt vi tittet inn bak forhenget innest i bokhandelcafeen.
Jeg har aldrig forsøk yoga, men har lyst. Føler det er vanskelig å komme meg til og fra da lokaliteter. Er kanskje en unnskyldning. Nå føler jeg meg bedre, men formen svinger endel ennå.
Idag ble det 7 hummere og 10 krabber. Denver i samletegne. Vi drar ut fredag og da blir det nok koking på brygga ja.

Herlig at dere får leid ut allerede fra nå for neste sommer.

Bente

vimza sa...

For en lykke:) yoga er virkelig noe jeg savner som jeg skulle ønske jeg var flinkere til å benytte meg av. heldiggrisen Helen:)

En fantastisk hyggelig lesning har jeg hver eneste gang på din blogg:)
gleder meg allerede til neste gang! føler nesten jeg er der vettu :)
stor fredagsklem
Yvonne!

Anonym sa...

I don't think many people have such a lovely walk to get to their yoga class!!!!
Have not tried yoga...but I go to Tai Chi class ever Wednesday!

fruentimmeret sa...

Skal si dere er blitt integrert!!!

Yoga har jeg aldri prøvd, men ingen vet hva morgendagen bringer ;.)

Nydelig bilder som bringer fram gode minner ;-)

Villaveien nr 1 sa...

Hei kjære Helen.

Oiii så herlig å se bilder og lese. Har så lyst å reise dit en gang. Ja fikk lyst med en gang. hehe.. Og Yoga har jeg gått litt på, og liker det veldig godt.

Ja det er sant at med oss bloggere er kamera aldri langt unna nei... hihi. Har det stort sett alltid med meg på lur.

Ønsker deg en herlig helg min bloggevenn.
Klem Margarerth

Martilie sa...

Vakkert - og for et nydelig yogo-sted - tenker meg at roen finnes her!

Luigi høres ut som en fargerik mann. Kos å lese..

Ha en skjønn søndag!

Klem fra Tove