22. oktober 2012

Fullt kaos ?

To dager før avreisen vår, og samme dag som søte leietagere dro, hadde vi rett og slett "ørten" avtaler på Villa Helena.

Akkurat denne dagen var det også meldt ett forrykende uvær på vei, så klart alle ville gjøre unna sine ærende kjapt....

I praksis ble det da til at alle kom på en gang, og alle FØR tiden, noe som er ganske ukjent i Italia !! Først på pletten var gassbilen:


Rett etterpå kom de hvite varebilene kjørende inn på rekke og rad:

En var fra firmaet som leverte alle vinduer med tilhørende fluenetting i sin tid, og nå skulle noen av disse fluenettingene byttes ut, etter at folk har gått "gjennom" de - fort gjort da de nesten ikke synes når de er lukket og døren er på vid gap.

Så var alarm mannen her, han skulle gå over alarmanlegget vårt, bytte batteri på noe osv:



Bassenget skulle dekkes til - gjort sin nytte for denne sesongen, stort trekk som trekkes over, og nøyaktig 10 minutter etter at dette var gjort ferdig....


..... da kom regnet !


Men, det forferdelige uværet...nei, det kom ikke !

Da hadde vi en dag igjen før avreise til Norge, nok ett møte på timeplanen, denne gang ett byggemøte angående badet som vi skal få bygget, og da ser det slik ut:


Ved slike møter har vi alltid tolken vår, Kerstin tilstede, vil ikke ta noen sjanser på misforståelser....rørlegger, murer, og leverandør av flisene, dør, og all sanitær utstyr, mente dette skulle bli ferdig før jul !

Det skal bli spennende å se - før det, Norge: Here we come !

10 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Jammenmeg godt med alt som er gjort.....velkommen til Norge.

Thelma Louise sa...

wow...godt med litt flaks..:)

og jammen er det litt som skal holdes styr på.:))

og sesongen er over også der....
jaja...thats life.:)

kos deg.:)

Anonym sa...

You certainly had a very busy time before leaving for Norway...but now it's done! Hope the bathroom will be ready by the time you go back!I'm sure it will be lovely when it's finished!
Looking very forward to seeing you at Sandefjord airport Sunday 21st.!!! Tonsberg here we come...for shopping!

Bente sa...

Du har vel allerede landet i Norge nå Helen. Hyggelig med mamma på besøk og jeg håper der rår en fin tid. Det skal blr bedre høstvær denne uka også.
Spennende med nytt bad og som sagt er det helti mine farger.

Bente

Kjersti sa...

Det var mye på en gang! Godt å ha det gjort, da. Og det nye badet blir spennende - kanskje jeg får se det i virkeligheten neste år...???

Fikk veldig koselig kommentar fra moren din i dag. Hun skriver bl.a. at hun er hos deg på Tjøme. Hils henne, og kos dere! Håper dere får noen fine dager sammen :)

Havfruen sa...

Dere rakk alt..og det er bra:))
Velkommen til gamlelandet....regner med det kommer bilder på instagram :)
Klem fra meg:)

fruentimmeret sa...

Dere er så effektive!

Sylvia sa...

Velkommen hjem, kjære Helen!!
Wow, skal si dere rakk mye i siste liten, før dere dro.
Og så har jeg et lite tips, ang fluenettingen, som ingen ser....
Hva med å male noe midt på, så det blir mere synlig?
Da ser jeg også for meg at villaen får sitt eget emblem/logo, som dere bruker der.
Ellers ser jeg at du er ferdig med ponsjoen din, men at den ikke ble helt som du hadde antatt. Vel, det blir ikke mine plagg heller, så trøst deg med det. Høstjakka mi, er blitt til en julegave.Den var nemlig altfor stor til meg, og nå var jeg lei av å ha enda flere koseplagg i skapet mitt!!!
Veldig lurt å ha åpne hull til ermene. Det du kan gjøre med resten av garnet (eller finne et tynnere garn i samme farge) er å strikke laaaange pulsvarmere, som fungerer som ermer, når du bruker ponsjoen. (Sjekk disse enkle jeg har laget i Hexa) Noe for deg?
Ja, vi må få til et treff snart, men jeg advarer mot masse jobbing fremover, og jeg er uten bil, så vi må finne en dag det klaffer for alle.
Nå skal det bakes!!

Elisabeth sa...

Fint med noen "gode hjelpere" som tar seg av endel praktiske ting.
Blir spennende å se prosjekt nytt bad i tiden framover nå Helen?

Tuuusen takk for superhyggelig kommentar fra din kjære mamma på bloggen din. Hilse henne masse fra meg da. Håper dere hadde en koselig bydag sammen i dag. En gang hun er på besøk hos deg, må dere ta en tur til meg i Larvik. Hadde vært trivelig å hilse på henne.

Jorunns hobbyblogg sa...

Litt av en logge-stikk å få orden på alt det der, blir spennende å se sluttresultatet.
God tur hjemover!
Jorunn