1. oktober 2012

En av mine favoritt plasser....

... er blant annet denne lille stuen her, på Villa Helena. Omringet av massive stein vegger, vinduer på alle kanter og utrolig fin utsikt utover bølgende åskammer.

Vi flyttet opp hit igjen lørdag, etter endt utleie sesong for dette året.



Her har jeg sittet litt denne helgen og strikket videre på min poncho.

Har nå virkelig fått dreisen på det, og begge delene er strikket ferdig, satt på en pinne, med andre ord....ikke veldig mye igjen før den er helt ferdig ! Johoooo

Åhhh, jeg gleder meg til å se den helt ferdig, selv om det ikke er kaldt nok her ennå til å bruke den, vil det jo bli kjøligere i Italia også, etterhvert !

Jepp, desidert min favoritt stue dette her:

Solen skinner idag, etter en overskyet søndag, godt er det - da vi venter på flyfotografering av eiendommen, blir moro med nye bilder, da hagen har vokst veldig siden forrige gang.

14 kommentarer:

Thing sa...

Skjønner godt at det er favoritt stuen!
Nydelig! =]

Og den ponchoen ser fantastisk ut
Gleder meg til å se den ferdig
Så flink du er Helen =]

Maliva`s verden sa...

Åh så koselig du har det Helen....skjønner godt at favorittplassen din er her ja;o) Venter spent på å se resultatet jeg også.
Ps! Litt usikker på hvor langt inn i Italia vi skal, men tar kontakt hvis det blir en lengere tur.
Varm klem fra meg som har og venter masse nordmenn på besøk....koselig!

Havfruen sa...

Åh....det skjønner jeg er favorittplassen...og poncho'n din så bare nydelig ut:)) herlig farge og nydelig mønster.
Nyt oktober, klem fra meg :)

Bente sa...

Ja her vet jeg jordet er deilig å sitte ( gjerne med bobler). Prosecco har blitt favorittdrikken til flere på forbudene, etter de har fått servert av oss..æ
Lørdag var vi tre par som møttest på klokken 1400 til et glass på en av restaurantene på Skjærhalden. De skulle stenge for sesongen og all drikke gikk for halv pris! Det ble mye latter og moro. Alle seks var slitne og i seng kl 2200. Enda mer latter dagen etter.

Håper været holder så du får bildene av din vakre eiendom.
Ponchoen blir jo så flott. Flinke Helen.

Bente


Hobbybruket sa...

Kan godt forstå at dette er en favoritt stue. Utrolig lekker. :0)

Ponchoen ser også flott ut, er sikker på at den også kommer til å bli en favoritt.

Ha en fortsatt fin uke. :0)

Fru Tunheim sa...

Nydelig poncho! Jeg hadde nok hatt problem med å leie ut den villaen. Jeg ville nok ha bodd der selv hele sommeren.

Martilie sa...

For et vakkert og fredfylt rom - skjønner godt at du trives her!

Og så morro å se ponchoen nesten ferdig, jammen er du effektiv. Den er bare sååå fin!

Min står i vent hos mamma som strikker kjole og genser til jentene først!

Flott byvandring du viser, jeg lærer noe nytt ved hvert besøk og koser meg stort!

Klem fra Tove

Kjersti sa...

Ikke rart du koser deg der, det er en skikkelig koselig liten hule! :) Deilig å ha et fredfullt sted å sette seg ned med strikking, lesing eller bare la tankene fly. Jeg merker mer og mer hvor viktig det er for meg å få jevnlig påfyll av å gjøre ingenting - og det kunne jeg godt klart i den stua!

vimza sa...

Sååå koselig plass å sitte, her blir det nok mange kreative løsninger til kan jeg tenke meg:) jeg hadde elsket Villa Helena, jeg bare vet det! Unner dere virkelig å nyte godt av stedet selv også nå!

JEG ER DØDSMISUNNELIG på deg som kan å strikke, jeg ønsker meg så fælt flere gensere som er i strikk nå og en poncho er heller ikke å forakte:) flink er du :) gleder meg til å se resultatet: )

ha en nydelig tirsdag:)
klem Yvonne!

Bente's sa...

Når jeg leser innleggene og ser bildene dine - tenker jeg at "carpe diem" må være lett i disse vakre omgivelsene. C",)
Så flink du er med strikketøyet - går unna så det suser. Er det ermer på den?
Ha en superfin dag Helen
Bente

Sylvia sa...

Det der er favorittplassen min også, i din stue, hi hi...har jo ikke vært der, men husker å ha sett den før....eller var det et annet sted i huset?
Tenk at du snart er ferdig med ponsjoen, og den blir LEKKER!!!!! Håper vi får se deg i den da.
Jeg er ferdig med min røde genser, men ikke har fått tid til fotografering.
Nå skal jeg på tur med ei venninne, og jeg tror ferden går til Sandefjord. Da skal vi på cafe og kose oss....kjempekos!!! klem

fruentimmeret sa...

Forstår godt at du koser deg der, det gjorde jeg også ;))

Anonym sa...

I remember it well...very cosy!!!
I am most impressed with the poncho...you are so very clever to knit!

Ann Iren sa...

Hei! Datt innom her på jakt etter oppskrift til en poncho. Den genser-ponchoen så veldig deilig ut, hvilken oppskrift/garnprodusent er som har den?

Hilsen

Ann Iren