14. oktober 2012

Due appuntamenti !

To avtaler, som overskriften betyr, var det jeg hadde på sabato som betyr lørdag. Ja, jeg har begynt på italiensk kurset mitt, igjen....som dere kanskje skjønte?

Vel, tilbake til mine avtaler denne fine lørdagen.

Første var kl. 10.00......ikke langt avgårde, jeg kan gå dit (ja, fordi vi nå bor i Castello'n igjen, da Villa'n har fått besøk av noen stamgjester denne helgen).

Ut av porten og i gaten min Via de Medici (hvilket staselig navn på en gate!!), hvor det lukter godt av naboens nyvasket laken. Som en kommenterte på instagram, artig variant til nåtidens tørketrommel !

Ut av Castello'n via denne passasjen her:

Møter da disse søte husveggene og mellom der ser du ut mot Lago de Bolsena, og bykjernen til Bolsena by:


Rundt ett hjørnet, litt ned i gaten og inn denne grønne døren skal jeg:  Beauty Center !

Her skal jeg ta fotpleie ! Gjøre klar til å begynne med sokker igjen, når jeg skal tilbake til Norge.

Mens jeg blir stelt med, strikker jeg på mansjettene til poncho'n min, og må brokete prøve å forklare hva dette skal bli, på italiensk, da søte Manuella kun snakker italiensk:

Ferdig her, er det bare å småtrippe ned og over piazza'n her, litt dårlig tid på meg nå til neste avtale:

Krysser over det ene store lyskrysset i byen:

Ned en liten stikkvei, innover i ett boligområde, ligger Marcella Stella frisørsalong, litt bortgjemt. Her hadde jeg frisørtime kl. 11.00, godt vi er i Italia, da jeg var 10 minutter forsinket, men måtte likevel vente til 11.15 før det var min tur.

Fotpleie her nede koster meg Euro 20,- (ca. kr. 150,-) og frisørtimen er Euro 38,- (ca. kr. 290,-), da føner de også håret mitt, noe som gjør det så rett og blankt.

Opplever at i Norge gjøres ikke det, da må jeg bestille egen time til at det skal fønes og det koster ekstra......så det er veldig god service her nede, og selvsagt veldig innarbeidet vane å dra til frisør, noen gjør det gjerne 1 gang i uken, bare får å føne håret sitt. Hverddagsluksus......:


Nå hadde været blitt ennå bedre og gradestokken hadde krøpet opp mot 22 grader. Avtalt møte med min kjære, her på piazza'n (torget) til en kaffe. Siden det er lørdag  unte min kjære seg ett glass med deilige, kalde bobler, og jeg hadde min vante cappuccino, Ja, livet er deilig i bella Italia !


Må nyte de siste fine dagene med sol og varme, snart vender vi snuten hjem til Norge, igjen..............og der venter vel kulda på oss?

8 kommentarer:

Thing sa...

Åh så herlig!
Artig å være med på dine ærender =]

Ja, jeg hørte det snødde tidligere i dag på Østlandet et sted.. hehe..

Julebloggen er oppe hele året!
Du finner den her: http://julegleder.blogspot.no/

Håper søndagen er like fin som lørdagen!

Jeg og minstemann har vært ute å gått en tur i høstværet.
Jammen surt så jeg burde hatt på en lue jeg også.


Klem Ingvild

Jorunns hobbyblogg sa...

Her er det er bare så surt og kaldt nå, så det er bare å fyre i peisen.... (og holde seg inne)

så deilig med litt egenpleie og luxus!! de prisene er jo virkelig til å leve med, god tur nordover, her er det bare å finne frem ulltøyet.

Jorunn

sylvia sa...

Hei på deg,
Ååå det er så vakkert i dine omgivelser, elsker disse murhus, må virkelig et sånt sted engang,
Så deilig med sommer ennu,
Kos deg masse.
Klem fra sylvia

Kjersti sa...

Jeg må le av deg som strikker mens du får stelt føttene! Er det fordi du er så ivrig, eller fordi du synes det er kjedelig? Uansett: deilig å få stelt både føtter og hår. Det er lenge siden jeg gikk til fotpleie nå, har ikke prioritert å bruke penger på det... Men kjøpte meg fotsalt her om dagen, så jeg tror jammen det må bli et fotbad + litt filing på hard hud i kveld. Inspirert av deg!

Så fint at du blir så lenge i Norge!! Da må vi få til treff både av den ene og den andre sorten! Vi mailes! :)

Fru Tunheim sa...

Date med mannen er jo så hyggelig...og velkommen til Norge. Vi har hatt noen nydelige dager nå. Og du, enig med deg. Sandstrendene våre (vi har mange her på Jæren) ligner veldig på de i Skagen.

Ha en fin søndagskveld

Havfruen sa...

Litt forskjell på prisene her må jeg si :) jeg går til frisør hver 6. uke...og skulle taklet dine frisørpriser :))
Du har jo et nydelig hår, flott :))
Det er så vakkert i dine omgivelser....jeg må til italia...en vakker dag.
Klem klem :)

vimza sa...

Du er så flott dame Helen med det aller fineste håret;) jeg tør ikke si hvor lenge siden jeg var til frisøren, føsj;)

jeg har sååå lyst å besøke den byen dere bor i, ser helt fantastisk ut og det gjør dere også) vakkert par!
ha en super kveld Helen:)
klem Yvonne!

Heidi sa...

Nå er jeg forsåvidt glad i høsten, men jeg tror Italia-høsten muligens er hakket bedre enn den vi har her akkurat nå. ;o)