31. oktober 2012

Denne høstens prosjekt - hjemme i Norge !

Men, først...Halloween kveld her hjemme. Min kjære har gjort seg klar, til å få besøk av nabobarn. Da møter han de slik i døren:



Så til det jeg egentlig skulle lage innlegg om.........

Mens badet, visstnok, blir bygget i vei på Villa Helena, hadde vi dette prosjektet pågang hjemme i Norge.

Vi har lenge ønsket å flytte på døren til gjestebadet. I denne lille "soveromsgangen", ble det liksom litt mye dørkaos, med 3 dører, den til venstre syns ikke på bildet. Døren som skulle flyttes på, er den til høyre, den står på gløtt:



Gjestebadet skal få ny inngangsdør fra selve gangen, da får den mer tilhørlighet med gjesterommet du skimter døren av  på neste bildet.

Men, det innebar at panelvegg måtte rives, og litt nervepirrende da deler av denne veggen, er dusjveggen som er flislagt, men alt gikk greit og flisene på veggen datt ikke av !! Puuuh...:



Min kjæres sønn er snekker, og har vel egentlig nok av jobbing, men snill som han er, klemmer han inn en tur til oss en lørdag.

Her har han fått av panelen, dørkarm er satt på plass, og det tar mere form.

Men, da dørbladet skulle opp, ja...da hadde vi fått feil størrelse?
Går det an, da..?...har ingen av de proffe på Maxbo, sjekket om dørkarm og dørblad passer sammen? Niks.

Egentlig passet det jo til hele dørbestillingshistorien.....
Hele greia ble bestilt på Maxbo den 9 september, sist vi var i Norge, for at den skulle være på plass når snekkersønnen kom.

Da vi kom hjem til Norge, og etterlyste døren, fant de ikke bestillingen vår engang....ble en lang historie.

Slikt har jeg ikke opplevd engang i Italia under bygging/restaurering av 2 hjem, og der går det mest i håndskrevet bestillinger, ikke data som vi er vant med her hjemme !! Vel, vel...nok om det.

Vi skal få riktig dør til fredagen...tror vi.....men, jeg tror ikke på det før jeg SER døren:

Fin eikelist monteres:


Da gjenstår det å fjerne gamle døren, tette igjen der med ny panel som er bestilt, også en fin liten malejobb til meg !

Takk for all hjelp så langt, Morten ! Gleder meg til å se alt ferdig !

Fikk du besøk på døren din av små Halloween utkledde barn? Vi har hatt 3 hittil og alle ble skremt, hehe :)

13 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grøss! Hadde blitt skremt av den skumle typen i døra di gitt.

Ang feilbestilling og -levering kunne vi skrevet en laaang fortelling, utifra vårt siste prosjekt her hjemme. Grrr, forstår at det er GRUSOMT irriterende for dere nå.

Ellers var jeg en snartur innom Sylvia i butikken i dag. Smilende og blid som alltid. Håper vi får til å møtes alle tre om ikke alt for lenge.

Elisabethklem

Hobbybruket sa...

Hjelp, tror helt sikkert hjertet hadde gjort ett byks hadde jeg møtt på din kjære i det kostymet...

Utrolig kjedelig når det blir surr med bestillingen. Håper det går raskt i orden for dere.

Ang. hotell i Istanbul kan jeg helt klart anbefale Kalyon Hotel som vi bodde på. Det ligger helt nede ved vannet på den Europeiske siden av byen, ikke langt fra den Blå moske. Istanbul er virkelig en spennende by, med mye historie og veldig god mat. :)

Ha en fortsatt fin kveld. :)

Sylvia sa...

Heisann!
Uhu.....det var jammen en skumling du hadde der. Mannen min sa akurat det samme, at han hadde lyst til å skremme de som kom, men han måtte kjøre Sophia på fest.
Vi har hatt besøk av 14 unger i kveld (noen kom vist 2 ganger, hm) for Mannan hadde bemlig gjort klar en full godtepose, så det var bare å dele ut godsaker.
Jøss, er de verre her i Norge enn i italia!!!? vel, har vært borti det samme. bestillte en sofa en gang, maken til en vi hadde kjøpt året før, men vi fikk aldri helt lik, samme hvor mange ganger vi klaget og byttet.......
Det blir jo flott, når alt er på plass, i sin rette form. Du får stå klar med malerkosten du, Helen.

Villaveien nr 1 sa...

Oii... Håpser du har hatt en fin Halloween dag. Det har vi. Har fått dusjet vekk sminken vår nå da.. hehe

Og så har dere oppussingsprosjekt og ser jeg.
Blir spennede.

Kos deg videre på denne siste dagen i oktober.
Klem Margareth

Fru Tunheim sa...

Skummel mann du har....jeg har vært på jobb og Mannen har ikke tenkt på Halloween....vi bruker ikke å få besøk, men jeg har kjøpt inn litt godteri hvert år bare i tilfelle...i kveld da vi ikke hadde noe, da kom de....
Og ja, det er utrolig slitsomt å være SAS ansatt i disse dager, de siste 10 årene for den saks skyld. Jeg har lært meg å ta ned en ball om gangen og uansett hva som skjer så dør man i alle fall ikke.....

vimza sa...

Heia:) så morsomt at han hadde kledd seg ut:)
jeg er personlig i kke så stor fan av halloween men selvfølgelg var barna med på morsomhetene og kom hjem med en DIGER bøtte hver med godsaker, her var det ikke så mange som kom men det kan vel kanskje ha sin naturlige forklaring i at huset vi bor i er en tidligere barnehage og det er ikke alle som vet at dette er et bolighus:)
Med andre ord, blir mye godt på oss til helgen;)

å dette prosjektet med leverandører og få riktig osv er jo ofte et mareritt, vertfall fikk vi oppleve det selv når vi flyttet hit og skulle bygge flere rom, å det som tydeligvis var vanskeligst å få til var som du sier å få riktig dør og karm...???? helt merkelig!

jaja, vi krysser fingre for at alt ordner seg til helgen:)
Ønsker dere en superfin dag:) og gleder meg til å se villa helena`s bad ;)
klem Yvonne!

Anne sa...

Det viktigste er å ha det GØY! og faktisk være litt barnslig selv også, digger mannen din for akkurat den Helen, altfor mange mister barnet i seg etterhvert, og tror jammen ikke det er så bra for helsa jeg gitt...


...bra for helsa er det heller ikke at ting ikke går helt slik man venter når det gjelder fremgang i oppussingsprosjekter, he he men ordner seg skal du se.

God helt til deg snuppa.

Bente sa...

Hallo Helen
Prosjekt dører vet vi alt om. Vin ha byttet alle dørene, men ikke karmene. Dørene skulle passe, men det gjorde de ikke. Snekkerkamerat til Finn ordnet opp for oss med å kutte av dørene nede. Har blitt veldig fornøyd. Tidligere har vi også tettet to dører i vår lange gang.

Ville ikke ønske å møte Terje i det utstyret da. Kreativ den mannen din, min vet vel ikke at det er Halloween engang.
Hjemme er detkaos med flytting så vi dro til Skjærhalden. Her på rorbuene er bare vi idag. Solen titter litt frem så det skal bli en tur.

Ciao
Bente

Mette sa...

Heldige deg som har slik hendig hjelp i umiddelbar familie! Alltid vaert min drom... :-)

Fint blir det, ja!

Og han var skummel, ja...

Olavs Blogg sa...

I år har vi ikke hatt Halloween-barn på besøk,rart..
Fint innslag med den masken mannen din stilte opp i, he he
Det var litt for dårlig av Maxbo det med den døra som var feil, men det ordnet seg da til slutt.
Ha en fin helg begge to.

ide-puffen sa...

He he he, tenker de ble skremt, Jeg hadde besvimt som ingen anende gjest som bankende på hos dere.

Så smart å flytte døren. Ofte har smale ganger flere dører. Er vel for å få flest mulig rom uten at man må gå igjennom dem. Fint blir det!

Ha en strålende dag.
Hilsen ei som alt for skjelden er på bloggebesøk.
Klem

Thelma Louise sa...

hehe så skummel.:)) morro det å svare med samme mynt..:) har jeg også gjort...skrudde av alt lys, og hadde kledd meg ut, og stakk en lommelykt opp i ansiktet når jeg lukket opp.:)

Thelma T.no har hatt noen store klokker, men de er utsolgt. De var fra Bloomingville. Og de er utsolgt. så nei, jeg vet ikke om noen:.))

klønete dør/dørblad historie.:) akk........

Kjersti sa...

Kult gjort av Terje! Vi hadde ingen besøk, men det er jo helt naturlig sånn som vi bor. Hit kommer det nesten aldri noen som ikke har et ærend akkurat her. For så vidt greit nok når det gjelder Halloween, for jeg husker hvilket renn det var i rekkehuset. Selv om jeg kjøpte haugevis med godteri, var jeg alltid tom da de siste ungene kom.

Spennende med dørflytting. Blir sikkert bra når det er ferdig, og etter hvert glemmer dere feilleveranser og forsinkelser. Ha en god helg med eller uten dører! :)