9. oktober 2012

Denne høstens interiør prosjekter !

Vi har som alltid en liste med prosjekter, som skal gjøres i løpet høsten/vinteren på Villa Helena, intet unntak i år heller. Så langt ser listen slik ut...:

  1. Male om allrom i 1 etasje, jeg får liksom aldri til det rommet, vi prøver derfor igjen (ikke funnet fargen ennå)
  2. Bygge bad i alkoven i 1 etasje   
  3. Slå ned ett pipeløp, i barnerommet, er ikke i bruk tar bare opp verdifull plass
  4. Trekke om spisestue stolene i allrommet  
Ikke mange jobbene på listen, men noen er jo større enn andre, blant annet badet, blir en ganske stor æffære...her må det bygges opp vegg, slå hull i vegg, for å finne rør (aner meg alt at vi snakker tonnevis av støv som kommer, ja, denne gangen husker jeg det, og omkringliggende rom skal forsegles)

Her er så langt jeg har kommet på listen:

Jeansstoff ble kjøpt i en stor stoffbutikk i Viterbo, nærmeste "storby" her. Seks stoler ble trukket om - og her det endelige resultatet:


Vi har også vært innom vår lokale flisbutikk, hvor vi i sin tid kjøpte alt av fliser til hele Villa Helena ! Den gang var det 3 bad som ble innredet, fliser til alle gulv, utvendige /innvendinge terrasser, og Delia som jobber der, var til stor hjelp.

Hun hjalp meg idag også, kjennskap til fargevalgene ellers i Villa'n og vet smaken min er til stor hjelp.

Vi er dog "bundet" til flisene på gulvet, da disse ligger der alt, og har fargen lys terracotta, du ser den til høyre under her. Det ble valgt småfliser til dusjens vegger, de brun/beige/spettete, samt en litt kremfarget flis til veggene ellers på badet. Vask og toalett ble også bestilt samt glass dører til dusjen:
 
Her i Italia er det vanlig med kun fliser halveis opp veggen, og dette badet blir ikke så stort, så det passer i grunnen bra. Avslutningen blir da en bord øverst, nei ikke alt dette mikkmakket du ser her, kun den øverste delen skal bestilles:

Blir en spennende høst dette her, men før vi begynner på dette skal vi hjem en tur til Norge snart, hvor vi selvsagt har ett lite prosjekt på gang, gjestebadet skal få en liten ommøblering av døren sin.......

Det er faren med å ha tre hjem, alltid noen nye ideer som kommer, utbedringer, vedlikehold osv osv ! Tro om det noengang vil ta slutt ?

2 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Tror ikke det tar slutt nei....jeg finner også på noe nytt så snart et prosjektet er ferdig. Nå vil jeg få malt tak, vegger og lister i stuen og kjøkkenet hjemme... Du de stolene blei kjempefine i dongeristoff.

Bente sa...

Prosjekter er det alltid med hus. Og dere har jo tre steder, og dere får jo satt igang deres prosjekter. Så lett og fort går det ikke her hos oss. Min kjære synes Irgens det er bra som det er. For øyeblikket flytter Elin fra Gamlebyen og skal bo i den lille leiligheten vi har i underetasjen vår. Leiligheten i Gamlebyen var veldig kald, hun har bare leid og nå blir det sparing for å k.omme seg inn på boligmarkedet. Da stiller jo vi opp igjen da vettu.
Jeg er veldig glad, svimmelheten har gitt seg selv om nakke og ryggmuskler plager meg endel. Nå føler jeg overskudd igjen og det er deilig.

Bente