29. oktober 2012

Den røde "boblejakkeligaen" på tur !

Som nevnt i forrige innlegg, fikk vi "småfint" besøk denne lørdagen. Da kom min kjæres barnebarn, 2 småkarer på 4 og 5 år på besøk.

Jeg har "døpt" de til Knoll og Tott, men i det virkelige livet heter de: Pelle og Ebbe. De er selvsagt prinsene i vår lille familie.

Her på vei utover mot Verdens Ende, hvor de ett par minutter hadde tid til å leie bestefar/farfar. Før det hilste de på hesten, og "skatet" på isen som var kommet på parkeringsplassen, stor stas:

Det morsomste er jo å klatre, innimellom svaberg, oppå steiner, kikke opp fra steinen, ren barneglede:

Jeg hadde stekt opp en haug med vaffler, som var nisten på denne turen. Vi hadde det nyyydeligste været, friskt i luften, så boblekåpen var tatt frem og gummistøvler på beina:

Fyrhuset må utforsket, og da går vi ikke gjennom inngangsdøren, erru dum....klart vi må gå via vinduet, og når Pelle har greid å komme seg oppi der, snu seg, så er det å hoppe ned = lykke:

Endelig matpause, to små nysgjerrige karer med nesen oppi bagen for å være sikker på at alle vaflene var med. Vi har satte oss på ja-benken, som er plassert under det søte skiltet med "offentlige kyssebenk" på.



Videre må vi utover moloen, over den lille bruen som fører ut til de virkelig store skjæra. Her er det en drøm for barn å klatre og kikke uti  krystallklart vann, tro om det var en hval noe sted? (ikke noe i veien med fantasien)

Is på sølepyttene var og ble høydepunktet på denne utflukten, okey skal vel ikke glemme at Ebbes høydepunkt var nok å få spise vafler, og det ikke 1 gang, men faktisk 3 små vaffelpauser hadde han !!!

Da jeg skulle velge ut bilder som skulle brukes ut av de 193 bildene som var tatt på denne turen - så jeg jo at vi tre var den "røde boblejakkeliga'n", ikke sant?
Foreldrene til Ebbe var på Købehavn-tur, derfor var han med onkel Morten, altså pappa'n til Pelle. Og hva gjorde så pappa'n til Pelle, mens vi gikk på tur ?

Jo, han var hjemme å snekret i lille huset vårt ....klart vi må jo ha ett lite prosjekt hjemme i Norge også, og hva han gjorde, skal du nok få se i neste innlegg, til da ønsker jeg alle en fin start på en ny uke !

Var du på tur i helgen?

13 kommentarer:

Kjersti sa...

Jepp, ingen tvil -den røde boblejakkeligaen inntok Tjøme :) Morsomt å se og lese. Det ser da jammen ut som du har lommelerke i fanget der du sitter på klinebenken... Måtte du ha styrkedråper for å takle Knoll og Tott...??? ;)
Du møtte snøen i Bærum, ja... Jeg er glad jeg bestemte meg for å bli hjemme, for vel er det vakkert med snø, og jeg liker snø jeg, altså - men alt blir litt mer tungvint og tar litt lenger tid spesielt når den første snøen kommer. Nå har i hvert fall Bamse funnet ut at snø er gøy. Kommer et innlegg om det!

Thelma Louise sa...

For en kos dag.:))

og klart dere må ha prosjekter i Norge også.:))

Bente sa...

Herlige karer Knoll og Tott. Kjenner meg igjen i all utforskningen med de tre guttene vi har.
Aldrig kjedelig hos dere har jeg forstått, nye prosjekter hjemme også? Vi har flytteprossess og vasking av leilighet i Gamlebyen på gang. Elin flytter inn i den lille leiligheten vi har i underetasjen vår. Der får ikke alle hennes møbler plass, så vi må tenke kreativt. Så vasker vi en dessverre nedsotet leilighet, Peisovnen hadde en sprekk og jeg skal si det er litt av en jobb. Forsikringsselskapet sier det er heksesot og dekker ingen ting.

Formen min er mye bedre takk.

Bente

Helen sa...

Nei, Kjersti - ingen lommelerke med på turen...hehehe...kun iPhone, og selvsagt la jeg ut ett flott bildet av en sååå fin statue her ute, på instagram. Der finner du meg under:
pausefoto !

Hilsen Helen

Anne sa...

Dette er glede i livet da :-))) og sikkert utrolig stor stas når dere er hjemme i Norge på besøk kan jeg tenke meg!!!

Fru Tunheim sa...

Det blei ikke tur på oss på søndag siden jeg dro på jobb tidlig på morgenen....og for en dag det har vært i dag med snøkaoset i Oslo.....ikke minst for passasjerene som ikke er kommet dit de skal når de skal.

Olavs Blogg sa...

Dette så trivelig ut ja. Ser ut som både store og små koser seg.
Ha en fin uke framover i Norge.

Martilie sa...

Flotteste ligaen :)

For en kos dag! Gull verdt med utflukt, lek og vaffelpauser :)

Ha en fiiin morgendag!

Klem fra Tove

Mette sa...

Ser ut som en koselig dag, ja! Prosjekter ma man ha...! :-)

Tovepia sa...

Koselige rødnisser, der;) tenker dere hadde en toppers tur!
Kos deg videre her hjemme, klemmings;)

Elisabeth sa...

SÅ mange koselig bilder du/dere fikk tatt fra denne turen, Helen. Verdens ende er et lite paradis, og flott ramme for fotografering. Og virkelig noen flotte rødkledte fotoobjekter også da.

På vei sørover straks du eller?

vimza sa...

hahahaha:) sååå søte <3
fint og morsomt dere har det!
forbildene mine dere!
stor onsdagsklem:)
Yvonne!

fruentimmeret sa...

Du kler barn rundt deg Helen.

Koselige bilder fra utflukten deres :)