7. oktober 2012

Da har jeg flyttet fra min kjære....

....kun denne helgen, da han har stor innrykk på Villa'n vår av kompis gjengen fra Norge !

Godt vi har 2 boliger her, så jeg har kost meg i Bolsena leiligheten. Lørdag våknet jeg opp til det mest fantastiske været du kan tenke deg, slik så det ut fra mitt lille kontor:



Hadde ingen store planer på agendaen min, så jeg gikk ned til torget, og til min lille lokale "Narvesen" - altså der hvor man kjøper aviser og blader, og da KUN selges det aviser og blader ! På en måte liker jeg det, eller så har jeg vel blitt vant med det kanskje?

Jeg kjøpte med meg 3 blader. Ett mote blad til 1 Euro (kr. 7,50) Tu Style heter det, og har masse fine bilder om mote, også prøver jeg å lese, hva som står under bildene.

To italienske interiør blader var også med, koster Euro 4,50 pr. stk. Skal finne ideer til allrommet vårt på Villa'n, litt forandringe skal gjøres i det rommet - er planen:


Gikk så en fin tur opp igjen til Castello'n, mitt lille hjem er huset du ser med grønne skodder på en liten balkong, kan du se det? Litt høyre i bildet:



Gradestokken viste nå 25 grader, da kan jo solsengen tas frem igjen, ikke sant?

Vannflaske ble funnet og solkremen! Ganske utrolig, i oktober mnd har jeg ikke til vane å sole meg i Italia, det må sies.

Her slappet jeg godt av og hørte på fin musikk i bakgrunnen, og må innrømme det ble altfor varmt å ha strikkeprosjektet mitt, poncho'n, på fanget, så derfor kom bladene mine til sin rett:


Utpå ettermiddagen tok jeg alle puter ut, og gjorde klart til å få besøk av min kjære og hans kamerater, ikke alle hadde sett denne boligen ferdig etter oppussingen:


Før de skulle videre til vinsmaking hos Anna, som driver Ænos Enoteca, og jeg koste meg med "Skal vi danse" på TV2 !


Jeg må vel innrømme, jeg smugtittet nedom "grotta'n'" - ville se hvor fint Anna hadde gjort til vinsmakingen:


Har du hatt en bra helg?

13 kommentarer:

Jorunns hobbyblogg sa...

Ser ut som en deilig avslappende helg, og perfekt med den varmen. Veldig fine bilder!!
Hva skulle vi gjort uten interiørblader, og glansede magasiner? Her har vi hatt selskap i helga, blir nok noen bilder...
Ha en fin uke, håper varmen vedvarer
Jorunn

Fru Tunheim sa...

Høres ut som en vidunderlig lørdag.

Jeg var som kjent på jobb i går, men hjemme i dag. Lammelåret står i stekeovnen på langtidssteking og klargjøres for Revisoren og Ingeniøren som kommer hjem på middag. Jeg er også alene i helgen. Mannen er på hytta med barn og barnebarn.

sylvia sa...

Hei.
Ååå så vakkert, ja jeg kunne se de grønne skodde, kan forstørre Bilde på iPad,,å det er såååå kjekt.
Flott det må være å ta frem solseng ,
Jeg elsker disse mur hus du omgir deg med.
Kos deg masse alene.
Klem fra sylvia

Hobbybruket sa...

Her hjemme har vi også hatt vakkert høstvær de siste dagene. Men temperaturen er langt unna 25 grader, så det frister lite med soling. :o)

Det går fremover med studiene, men det er mye lesing og pugging. Tiden går så altfor fort til desember og anatomi eksamen og andre eksamen er 3. januar så det blir ikke så mye fri i juleferien heller. Men jeg stortrives som student. Masse spennende å lære.

Ha en fortsatt deilig søndag!

Sylvia sa...

Så hyggelig du har det, Helen. Selv alene.
Og tenk t du fremdeles kan nyte varmen.
Vi har nettopp gått tur, men det ble kun en liten tur, for her er det kun varmt når solen er fremme. Litt sol var det da, men det er HØST, og det er en annen luft nå.
Selv skal jeg nyte helgens aviser, og strikke litt....... Klem

Tovepia sa...

Ååå, som jeg misunner deg sola og de varme gradene! Jeg sitter og leter etter en sydenreise til neste år, og havner vel på Puerto de Mogan på Gran Canaria.
Nå skal jeg nyte høstferie ei uke, så håper jeg regnet holder seg borte:)
Ha en god søndag videre, klem fra mæ;)

Kjersti sa...

Du kan kunsten å "tease" leserne dine, med en slik tittel! Godt jeg visste hvordan det hang sammen, ellers kunne jeg lett fått kaffen i halsen... ;)
Høres ut som en deilig, avslappende helg. Nydelig å ligge ute på solsenga i oktober, det kunne jeg godt vært med på.

Her står fårikålgryta og koker. HP er ute på løpetur. Jeg har vært på lang tur i skogen med Bamse, så nå skal jeg ha en latte og et lite kakestykke som er igjen fra i går - mens jeg venter på fårikålen med øl og en liten akevitt. Livet er ikke så ille!

Havfruen sa...

Enda bra det bare var for helga da:))
Tror jeg må til Italia...det ser så vakkert...og vinsmaking skulle jeg ha taklet gitt:))
Helga har vært topp:)
Klemmings:)

vimza sa...

for en utrolig koselig "hjemme-alene-tid" herlig med så mye interiørblader til en så billig penge.
og den grotta er jo luksus:)
jeg må si jeg ønsker meg veldig et besøk hos dere og i byen dere bor :)
ha en fantastisk start på uken vakre Helen:)
klem fra trøndelag:)

Elisabeth sa...

Godt å se at du ikke lider i din gressenkehelg, Helen. Jeg forstår at været ved Middelhavet har vært i overkant varmere enn det pleier å være, ikke sant? Den takverandaen din er bare gull.

Min helg har vært tilbragt på jobb. Nå 6 uker til neste gang. I dag frimandag - min "frihelg". Jeg storkoser meg. Kun 3 jobbedager nå før ferie. Juhuu!

Nydelig uke, min venn!

Bente sa...

Høres ut som du har hatt en deilig avslappende helg. Herlig å se castellon'n igjen og din deilige terrasse. Husker godt de herlige boblene og snachparmesan. Den skule jeg gjerne ha fått kjøpt her hjemme også.

Jeg har hatt en avslappende helg. En Strømstadtur med rorbunaboer for å handle bobler på systembolaget. Så ble det flere hummere lørdag som ble lagt i samletegne. Finn fyller år 13. så da kommer familie og venner til hummeraften.

Nyt de varme dagene i Italia.

Ciao fra Bente

Anonym sa...

Enjoy the beautiful warm and sunny weather...it will be autumn when you go back to Tjome!

Martilie sa...

Leser meg bakover som du ser :)
Vakkert vakkert på din terrasse. Kos med en alenekveld også, så gutta får være gutter :)

Tror også det blir blir lekkert med forografiene og likte godt det med skyene som din kjære har tatt!

Ha en skjønn morgendag!
Nyt og kos deg..

Nattaklem fra Tove