16. oktober 2012

Ble ikke helt som jeg trodde.....

... denne poncho'n jeg har holdt på med i det siste, her bildet av modellen jeg strikker:


Etter å ha strikket ferdig mansjettene, og skulle prøve disse liksom på...ble dette helt feil hos meg. Ble altfor mye av poncho'n som rett og slett ble brettet seg oppover ermen min mer enn på bildet, hvis du skjønner hva jeg mener? Det ble ikke fint....sukk.



Konklusjon: -mansjettene kan ikke brukes !

Så fikk jeg ideen, mens jeg sydde sammen sidene her, hva hvis jeg lot endel stå åpen på hver side? Slik at jeg rett og slett har ermhull?

Så langt virker det ganske fint, tror jeg bruker denne løsningen:


Da gjensto kragen, som jeg måtte rekke opp, den ble altfor stor og slapp, dobbelsjekket maskeantall og strikkepinne, alt stemte, unntatt kragen, som ikke ble lik den på bildet...arg.....og dobbelt aarrrggg........ :(

Igjen, ble det å rekke opp.....improvisere, noe jeg ikke liker å gjøre på strikketøy...... tok inn 10 masker, og bestemte meg at her ble det 3 vrang og 3 rette, ikke bestemt meg hvor langt opp denne kragen skal gå......:


Men, jeg er like om hjørnet til å ha denne klar i kofferten min denne uken, gravde bokstavelig frem vinterstøvler igår, og banket støv av ullkåpen min, nytter vel ikke å ankomme Norge i kortermet kjole uten strømper på beina, kun med sjal over skuldrene ?

15 kommentarer:

Kjersti sa...

Nei, det nytter nok ikke! Å komme til Norge strømpeløs i en smekker liten kjole, altså....!!! Ikke gjør det, da blir du bare sjuk, og det vil vi ikke ha noe av :)
Så kjedelig at ponchoen ikke vil samarbeide. Men kanskje du har funnet en god kriseløsning så du kan bruke den, for den ser jo veldig fin ut med flettemønsteret. Fin farge, veldig lekkert om vinteren. Får litt "gammeldags" følelse av offwhite, kremhvitt eller hva man skal kalle det. Ser for meg en piknik i snøen, med pels, varm drikke og andre godsaker!

Mette sa...

Den ser jo veldig fin ut selv om du strever med den. Kanskje en kjempestor brettekrage ville gjort seg pa den? Utrolig kjedelig a plages med strikketoyet!!! Jeg har ingen talmodighet til strikketoy som ikke samarbeider. Kanskje derfor det blir endel UFO'er (UFerdigeObjekter) liggende...:-)?

Fru Tunheim sa...

Ha ha..likte Mettes beskrivelse over her UFO....

Du så ergrelig når det ikke blir som planlagt...velkommen inn i min klubb. Ponchoen ser veldig fin ut så håper du får til en finish du blir fornøyd med.

Jeg tror du trygt kan la ballerinaene og florlette kjoler bli igjen i Italia... Velkommen hjem til høstNorge.

Vårt lille hjem sa...

Så kjedelig...men den ser jo ikke så værst ut sånn heller da. Men skjønner frustrasjonen din.
Jeg har tatt frem boblekåpe og slinnhansker her. Gradestokken kryper ned mot null her gitt...så ballerinasko og sommerkjoler kan kanskje bli igjen ja ;)
Klem Hege

Thing sa...

Ponchoen ser i hvertfall VELDIG fin ut da... =]
Regner med at det ordner seg jeg,
du er så flink atte!! =]

sylvia sa...

Hei. Ååå så flink du er til å strikke, denne her blir jo lekker.
Skjønn farge ,
Joda, tre på rad er kjøpt ii år, er en høst nyhet,
Dekorativ og moro.
Ha en fin kveld,
Klem fra sylvia

Janne sa...

Åh det var kjedlig da.. Den var veldig fin!
Håper den blir akkurat slik du vil ha den til slutt.

God tur hjem til Norge. Her er det skikkelig ruskevær med regn, regn, vind og mer vind, puh..

vimza sa...

Jeg synes den ble helt knall lekker:) du er jo så flink, jeg kan ikke strikke et skjerf engang så dette var jo helt sinnsykt:)

ja her i norge er det kaldt, jeg har villet holdt meg i Italia :P

ønsker deg en superfin onsdag vakreste Helen:)
bamseklem Yvonne!

Bente sa...

Nei ikke strømpeløs til Norge, men i din nye lekre poncho kan du komme. Du er jo ikke rådløs heller finner på en løsning, og jeg hvet det blir bra.
En tur til Oslo før jul høres flott ut. Gode bobler der vettu.
Jeg skal en tur til København 23.11 - 28.11. og bestilt Queen juleshow 08.12. ellers mye ledig.

Bente

Thelma Louise sa...

syntes den ser knallfin ut jeg :-) du finner nok en bra løsning.:))

å ja, det tror jeg på er deilig..norsk radio i italia..hører på radio Norge for tiden jeg..))

kos deg..)) hatt noen sikkelig grå regnfulle dager her hjemme nå...that's life..)

Martilie sa...

Åhh så lekker den blir! Mamma har ikke startet på min enda - så jeg skal fortelle henne om det du har funnet - så slipper hun å plages med det samme.
Smart løsning, tenker den blir deilig i høstnorge. Kjølig og vått hos meg..

God tur tilbake. Nyt og kos deg..

Klemmer fra Tove

Bjørg sa...

Modellen er vel 180 cm !

Anonym sa...

Kjempefin Poncho.Jeg skal også strikke en sånn.
Lurer på farvenr på garnet du bruker+

Helen sa...

Kjære Anonym, sorry sent svar, men så denne kommentaren først nå...

Garnet er fra DALE, www.dalegarn.no, heter COTINGA, fargekode: 2621.

De har to typer av denne fargen, men jeg syntes denne fargekoden hadde den riktige "kremhvitgårfargen" jeg var ute etter, den andre som ligner har litt mere rosa i seg, men husk å se det i godt opplyst dagslys.

Lykke til !

SOL sa...

Denne ponsjoen er utrolig fin. Har vert fint å fått sett bilde av den når den var ferdig strikket,hvordan den ble ute mansjetter og hvordan den ble i halsen . Vurderer å strikke den selv så det hadde vert fint med tips når det er feil i oppskriften.
Jeg er nybegynner på strikking: )