1. september 2012

Ut på middag !

Det fikk vi gjort her en kveld, sammen med vår kjære tolk og kontaktperson her nede, Kerstin. Vi ble i sin tid kjent med henne, da vi kjøpte første eiendommen vår her (Italia) i 2005.Hun har etterhvert også blitt en fin venninne, som fikk lurt meg med på yoga.

Onsdag kveld, dro vi til byen Capodimonte, som også ligger langs med Lago de Bolsena.Tar oss ca. 20 minutter å kjøre hit. Det er Capodimonte, som solen lyser opp her i det fjerne:

Vi skulle prøve en ny restaurant, anbefalt av Kerstin.

Min kjære ville flytte på bilen sin, og gikk tilbake til p-plassen, og mens vi sto å ventet, kom denne gjengen med karer løpende forbi.

Og alltid er det en sistemann, men bak han igjen....ja, da kom jammen meg min kjære løpende tilbake !! Vi lo godt av synet:

Vel fremme på ristorante Pepe Nero, fikk vi beskjed om å komme tilbake kl. 20.00 - okey.....



....da gikk vi litt videre på strand promenaden, til denne kule baren, en aperitivo er jo alltids greit å ta:


Den lå perfekt til ved stranden, og med solen på vei ned, var det virkelig vakkert å se utover innsjøen herfra:

I bakgrunnen fin musikk, og brått fikk jeg virkelig følelsen av å være ett helt annet sted....tanken gikk mot Ibiza (skal sies jeg har ikke vært der på 24 år.....men, jeg er sikker på at det er akkurat sånn der ennå):

Brått så jeg en fisker utpå, på vei inn mot havn. Kan du se han ...? Langt i det fjerne:


Endelig ble klokken litt over åtte, og vi våget oss tilbake.

Dette stedet er virkelig "poppis" og man må bestille bord på forhånd. Kan skjønne hvorfor da jeg kom dit. Alle vil sitte ute på denne søte overbyggde terrassen, og der var det ikke mange bordene.

Nydelig utsikt utover vannet og byen i det fjerne, og den vakre blåtimen har gjort sitt inntog:
Stor var overraskelsen da vi kjente til den ene kelner'n her !

Paolo, han like glad for å se oss, og jammen meg fikk vi klem begge to av han (har aldri opplevd det før, okey...vel bensinstasjons-mannen gir meg alltid klem når jeg kommer tilbake dit, etter fravær i Norge, men av en kelner?) Må innrømme det er veldig hyggelig gjort :)

Hvorfor kjente vi han? Jo, han hadde i flere år jobbet på Il Moro strandrestaurant i Bolsena, hvor vi ofte vanker, og gjort over flere år. Han pleide å jobbet der, men i år var han borte....men, nå fant vi han her !

Nyyyydelig mat her, dette hadde vært en utrolig hyggelig aften ! Takk Kerstin, som viste oss dette. Til alle andre ønsker jeg en fantastisk flott helg, ciao :)

Så ja, Pia og Morten + resten av familien:
- her skal vi spise hele gjengen når vi samles til påske neste år, knoll og tott har stranden rett utenfor, perfetto ! Vi  må jo holde det vi lover, med å finne en ny resturant til  hvert familietreff !

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så flotte bilder, Helen... Koselig med bilde av deg og Terje sammen.... Fine er dere... ;-)
Så ut som et fint sted, med palmesus og deilig mat.... Kos dere med sommer en stund til!

Klemmer fra Kristin

Fru Tunheim sa...

Så flott sted like ved vannet og med god mat i tillegg blir det jo perfekt....tirsdag drar Studenten og jeg til Lago Maggiore og været ser noe ustabilt ut, men fin temp.

Ha en fin søndag

Kjersti sa...

Skjønner at du fikk assosiasjoner til Ibiza (selv om jeg aldri har vært der...) med strand, palmer, stemningen - og i tillegg musikken, lukter osv. som jeg ikke får gjennom innlegget (hva med en lukt-blogg?? Med en egen kanal på datamaskinen som sender ut lukt. Når kommer det, tro?)
Takk for tipset om å fryse oregano, det skal jeg prøve! Den er jo så god å bruke i pasta- og pizzasaus, og vi har pizza så så si hver søndag. Altså blir det pizza i dag, når HP kommer hjem fra en ett døgns guttetur på hytta. God søndag til deg, klem :)

Jorunns hobbyblogg sa...

Takk for flott stemning, og nydelige bilder.
- må jo bare kose seg på sånne fine steder!!

ha en fin søndag
Jorunn

Anette Willemine sa...

Her så det deilig ut å være! Veldig fint bilde av deg og mannen din. :o)

Har du sett at jeg har en giveaway gående?

Ønsker deg en fin søndag!


Anette Willemine

Havfruen sa...

Så fint bilde av dere:)) og det så ut som det var verd å vente til kl.20:00..så kjempefint ut der.
Nyt søndagen, klem fra meg:)

sylvia sa...

Hei.
Ååå så vakkert et sted dere var å spiste,
Nydelig med stranden ,å blå timen så sart å vakker,
Godt dere fant igjen kelneren deres.
Å løpe bildene var så kjekke, hihi
Ønsker deg fortsatt fine varme dager,
Klem fra sylvia

fruentimmeret sa...

Så ut som en super-vidunderlig dag!

Martilie sa...

Åh for en nydelig dag hos dere - og for et flott par :)

Helt nydelige bilder - nyter!

Ang. lykten min er den fra KID og på salg til den nette sum av 150,- og den er stooor som du så :) Allerede en favoritt hos meg. Mannen synes det var veldig "indis" og ventet bare på røkelse og myrra.. ha ha

Ha en nydelig ny uke!

Klem fra Tove

Martilie sa...

PS! Morro med Ibiza-assosiasjonen.. Hadde venninnebesøk idag og vi mimret om en Ibiza-tur i -83.. Fantastisk natur og jeg leser innimellom om vakre steder og fantastiske interiør derfra.. Herlig befriende og en tanke hippi-inspirert - men herlig! Om enn langt fra min noget mere kjedelige stil..

Elisabeth sa...

For et superhyggelig sted, Helen. Fornemmer stemningen og den varme behagelige kveldsluften, når jeg ser bildene dine. Åh! Får bare så lyst til å reise.
Mer. Har jo ferie tilgode. jeg, men ikke patriarken :((
Hm, kanskje jeg må farte avsted alene???