25. september 2012

Ut på by'n.....

... nærmere bestemt ut på konsert, og det i lille Castello'n, lørdags kvelden. Denne ville vi gjerne få med oss, da den nok er blant de siste i år.

Fremdeles varmt nok til å gå uten strømper, bør vel kunne vente til uti oktober, kun en strikkejakke over min kortermete kjole. Det var rett og slett norsk sommertemperatur !

Litt av en konstrast å vandre i disse omgivelsene igjen i Bolsena by, med sine ca. 4.500 innbyggere, kontra London by:


Konserten var i regi av vårt lille lokale Ænos Enoteca, ja Bente den du har vært innom !

Tenker du kjenner igjen døråpningen hvor min kjære står klar med vinglass, inneholder nydelig Vermentino hvitvin til oss. Da gjenstår det å finne seg en sitteplass, ikke vanskelig da det er mye færre turister her nå:

Lille bandet besto av 3 karer og 1 dame som spilte trekkspillet, hun var forresten Italiener, bassisten var tysker eller som han selv sa, "berliner", en franskmann, og fiolinisten fra Israel. internasjonalt med andre ord.

De skulle spille en blanding av jødiske viser, som minte meg litt om sigøyner musikk, litt vanskelig å forklare.....

Men, akk så flinke de var !!

Selvsagt blir det til at man snakker med folk, og denne gangen ble jeg fordypet i en samtale med denne søte damen fra Holland, trodde faktisk hun var modell med sine 1.85 cm over bakken, men hun var vist ikke det....

Utrolig interessant samtale om utleie markedet i Amsterdam, er vist i utgangspunktet ikke lov å leie ut sin bolig der...uten at jeg her og nå skal fordype temaet, er nok mest jeg som er nysgjerrig på slikt...litt "yrkesskadet".....hehe

Etterhvert dukket en av våre søte naboer opp, Luciano, tidligere nevnt her på bloggen, da han er en så utrolig hyggelig fyr, med sine 83 år...!!

Etter konserten solgte bandet sin CD, denne måtte jeg bare kjøpe. To av kara satte seg ved vårt bord, så vi hadde det riktig så hyggelig, noe som vel synes på meg :)

Hva tror du til slutt skjedde?

Joda, Luciano invitert til nachspiel - noe jeg ikke har vært på siden jeg var i 20-årene mine og selv da sjeldent, og når du blir invitert av en 83 åring, kan man liksom ikke si nei, er du ikke enig?

Med andre ord, kvelden var utrolig moro og vi endte til slutt hjemme i senga rett over klokken 0200 - skal love deg jeg var trøtt da !!!!!

16 kommentarer:

Olavs Blogg sa...

Skal si det var vel en hyggelig konsert. Og så nachspiel til en 83-åring. He he, det hørtes veldig artig ut. Godt at temperaturen var så fin der hos dere. Her har vi hatt noen fine dager nå med sol. Men tempen har vært sånn omkring 10gr, og det er vel ikke så mye å skryte av. Men bare sola er fram synest jeg det er fint.
Ha en fortsatt trivelig uke.

Sylvia sa...

Ho ho. Skal si det er fart der nede i Italia, med nachspiel hos en 82 åring! Du opplever mye morsomt, Helen.
Og postkortene fra London har jeg riktig storkost meg med. Så, hvis jeg tar turen dit, skal jeg lese igjennom her en gang til, slik at jeg kan dra til noen av de samme stedene, som jeg synes så interressante ut!! Thanks!
Strikking med vin eller øl innabords er ikke noe problem for meg. Det er helt sant, altså. Jeg har drukket det mens jeg har strikket i ensomhet, og det har gått fint (noen feil er det inni her, men det er det ingen som kan se ;) ) Jeg så tilogmed på tv noen ganger, men gav klar beskjed til de andre at ingen måtte snakke til meg, he he
Om 2 dager kommer Aron hjem, du kan tro jeg gleder meg!!! Han flyttet ut i august for å gå på skole(musikk), og han er savnet. I helgen skal jeg skjemme han bort med favorittmat og kos!
I dag våknet jeg kl 05, så det blir en laaaaang dag. Fikk ikke sove lenger. Nå venter det jobb og hyggelige kunder, som redder dagen min. Klem

vimza sa...

Fantastisk lykke!
herlig stemning og samhold, jeg elsker å lese denne bloggen, desidert den mest inspirerende jeg vet om:)

jeg vet ikke om jeg hadde greid nachspiel, det er rett å slett noe jeg bare ikke greier lenger ;) men som du sier, hadde en 83åring bedt så måtte man kanskje dra en tur:)

ha en superfantastisk tirsdag Helen, her går det i høstforkjølelse, ibux, te med honning og pledd ;)
klem Yvonne!

Bente sa...

Å Helen jeg lengter tilbake! Kan nesten kjenne den varmen dere har fra bildene dine. Og den beste hvitvinen også så klart.
Internasjonal kveld vil jeg si dette var, og spennende for dere høre om utleiemarkedet. Morsomt å se Luciano igjen på bildene dine og nachspiel hos ham da, må jo våre kjemper morsomt.
Her hjemme er det som vanlig. Svimmelheten er nok ikke borte dessverre. Skal utredes for krystallsyke nå. Prøver å jobbe 50%.
Det nærmer seg oktober og hummertid i Norge, så Finn er igang og planlegger dette.

Ciao fra Bente

Tovepia sa...

Hører musikken helt hit, og jeg ser for meg hele stemningen og det hele, utrolig trivelig!..og når man blir buden på nachspiel til en så voksen mann, ja da er det klart man går:))
Nyt livet videre, klem fra mæ;)

Anne sa...

Hælle dussan som jeg lengter!! og nå snart bare få uker igjen til vi er like ved hverandre, så overmoden på tur at du aner ikke, og det må sies da Helen, at det føltes ikke mindre etter å ha vært ut på by`n en kveld med deg :-)))

Eva Helen sa...

Ahh, så koselig det høres ut! Virker som et idyllisk lite småsted, hvor man kommer i prat smått og stort. Også nachspiel, da:). Helt enig, man ka jo ikke si nei.. :). Kos deg videre, i varmen!

Anonym sa...

What a lovely evening!!!I can imagine that it is much nicer now that it's cooler and also not as many tourists!

Thing sa...

Ja, det må ha vært en magisk aften!
Nei, når man blir invitert på nachspiel av en 83 åring, kan man vel ikke si nei! Haha...
Fantastisk! =]

Og modellen, det må jo være deg!
Nydelig som alltid! =]

Sikkert helt greit at det er blitt færre turister også vil jeg tro?

Kjersti sa...

Så deilig å gå uten strømper! Kan ikke si det samme her... Men nå ser det ut til at været letter etter en del regn de siste dagene.
Jeg tenkte på deg da jeg så ballerinaene til Missoni-Lindex, klart du måtte ha dem! Og heldig var du som hadde en som kjøpte for deg. Ser på flere andre blogger at alt ble revet bort i rekordfart, mange kom til kaos og tomme hyller. Jeg var på plass rett over 10, men hadde jeg vært seinere hadde nok ikke jeg fått kjøpt noe. Prisen glemte jeg å skrive om i innlegget, men jeg betalte en tusenlapp til sammen. Fornøyd med det! :)

Fru Tunheim sa...

Klart dere måtte på nachspiel etter en sånn fin kveld.....tusen takk for at jeg fikk bli med.

Havfruen sa...

Så herlig dette så ut :)) og man går på nachspiel når en så voksen mann spør, hehe :)) selv om jeg aldri er med.. :))
Du går barlegget...og jeg bruker ullunder...jaja... :))
Ha en fin kveld, klem fra meg :)

Anonym sa...

Og så festlig - nachspiel, herlig skrevet hele storyen :)!

Monica

Elisabeth sa...

Jeg smiler med HELE meg, mens jeg leser innlegget ditt, Helen. Herreminhatt for en herlig aften! Musikk, mennesker, god prat, vin, god stemning...
Du stråler. Som alltid, du fine. Takk for at du tok meg med.
Her blir det Oslo-weekend fra fre til lør. Oss to på hotell, middag m jentene våre, kakekos hos den ene av dem etterpå. Jeg gleder meg. Fri i morra :o)
Nydelig helg ønskes deg der sør også.

mimmi-leone sa...

Hei Helen!
Så herlig å lese, og nydelige deg med det vakre håret!

Det har tatt tid før jeg har fått svart deg, har nettopp kommet tilbake fra messe i Stjørdal.Innlegg kommer.

Tusen takk for koslig kommentar på onlinemagasinet mitt.
Slikt inspirerer.

Klem fra Marianne

fruentimmeret sa...

Så fint og stemningsfullt.

Livet er definitivt ikke over ved 83 års alder ;) Herlig fyr!