23. september 2012

Siste "postkort" fra London !

Vår tredje dag her, fortsatt fint vær og vi startet igjen med å ta undergrunnen, denne gangen til "Little Venice". Vakkert område, med flotte bygg. Hva skulle vi så her?

Ta kanalbåten herfra til .......

...området Camden Lock:

Fargerikt område dette her, med boder, butikker, matboder fra alle verdens kjøkken.

Et stort bygg her, hadde vært stall for Londons hester på 1880-tallet, og idag var det markert med masse flotte heste skulpturer.



Ferden gikk videre, til området hvor vi hadde tenkt å spise lunsj, Primrose Hill Village. 

Litt av en overgang fra Camden Lock. Dette er et mer snobbete området, med igjen fine bygg, små lekre butikker, og selvsagt spisesteder. Denne gangen falt valget på gresk. I så fint vær kunne vi sitte ute, og spise en deilig moussaka ble mitt valg, og klart italienske "bobler" passer jo til alt, ikke sant?

Mette og gode begynte vi vandringen videre, oppover og oppover, denne lange bratte bakken.... vi skulle på toppen av Primrose Hill, da fikk vi se denne flotte utsikten over London by:
Det gikk fort nedover bakken igjen, og vi hadde kommet rett ved London Zoo, men der skulle vi ikke inn - derimot gikk vi videre gjennom nydelige Regent's Park.

Vi måtte stoppe opp ved denne hyggelige karen her, fra Jamaica. Se bare disse morsomme "løvblad-kunsten" han lagde med sin lille redskap.

En langhalet ekorn hilste på oss, før den forsvant fort inni hekken igjen:

Vel tilbake på hotellet, tok vi en deilig pause, før vi igjen var på føttene. Nå skulle vi ned mot Themsen. Vi passerte Westminster Abbey..........

Før vi så Big Ben, og på denne broen her var det rene folkevandringen av alle mulige nasjonaliteter på ferie her, og selvsagt med kamera.

Bygningene bort mot London Eye,  blir opplyst kveldstid med blått lys, og etterhvert som mørket faller på, er det ganske så magisk å se på.

Wikipedia info om London Eye:
It is the tallest Ferris wheel in Europe, and the most popular paid tourist attraction in the United Kingdom, visited by over 3.5 million people annually. When erected in 1999 it was the tallest Ferris wheel in the world.

London gir deg virkelig en "metropolitan feel" - vi hadde blitt servert av folk fra diverse nasjonaliteter, vi hadde sett mange, mange flotte sighter, og sett mye fine bygg, flott kunst, kjørt taxi og undergrunnen, gått og gått mange mil, ledd masse, spist god mat, og ja, vi spiste italiensk til middag - denne kvelden, også !

Jeg fløy hjem tirsdag morgen til Italia, etter å ha unnet meg en hudpleie på hotellets Spa, bestilt hos en nederlender.... og fikk behandlingen utført av en søt dame fra Thailand...ja, folk fra hele verden, er smeltet inn i London by.

Takk Else og Kjersti, denne turen var virkelig flott å oppleve, jeg koste meg gløgg ihjel og har virkelig hatt det gøy med å gå igjennom alt igjen, med å skrive disse "postkortene" mine.

Takk til alle som har lest, og kommentert, kanskje DU drar neste gang til London på tur?

11 kommentarer:

Anne sa...

En guidet tur i London en tidlig morgen er jammen ikke å forakte gitt. Mintes med ett Little Venice jeg også nå, for vandret der en gang jeg også, sjarmerende med alle de små husbåter, ikke sant? Minte meg litt mer om Amsterdam, men men er vel en grunn for det navnet å :-))

Nydelige bilder fra London Eye også, feiende flott på kveldstid!!

Anette Willemine sa...

Elsker London! Alltid noe nytt å finne på. :o) Dere fikk sannelig med dere mye på den korte tiden dere var der.
Koselig med nye strikkeprosjekt. Er tiden for å oppholde seg mer innendørs, så da følger lysten til å gjøre litt håndarbeid også med. :o)

Ønsker deg en deilig ny uke!

Klem,
AW

Kjersti sa...

Jøje meg, så mye vi gjorde! Ikke det minste rart vi var mettet av inntrykk etter turen, Helen. Må innrømme jeg fortsatt er litt matt og sliten... Men det vet jeg jo egentlig at jeg blir, selv om jeg glemmer det fra gang til gang. Ville aldri vært turen foruten uansett!

I kveld skal jeg på valpekurs. Første samling er teori uten hunder, men på onsdag skal Bamse også være med. Spennende!

Ha en fin dag videre! :)

Elisabeth sa...

Wow! Så mye spennende dere har fått med dere på jenteturen, Helen. Dette har ikke kun vært shopping og pubrunder forstår jeg. Her er mange gode tips til min neste tur dit.

Disse teatime seansene kan jeg like, med cucumbersandwiches, scones etc. Etasjefatene er morsomme.

Takk for mange interessante Londonkort! Nå hviler du ut i varme Bolsena. Forstår du har sommertemperaturer fortsatt?

Jorunns hobbyblogg sa...

Så herlig, må prøve å huske disse stedene til neste London tur!!
Jorunn

Anonym sa...

You saw many very interesting places! Glad the weather was good for you.
I love the "Keep Calm Drink Tea" box, I certainly do that many times a day day!!!

Bente sa...

Hallo Helen.
Kjenner jeg lengter til London. Lenge siden jeg besøkte denne byen. Tidligere da Elin bodde i Cheltenham var jeg jo stadig på besøk og vi dro gjerne til London også.
Du presenterer byen veldig godt til oss også da.

Bente

Vibbis sa...

For en koselig tur å få "være med" på! De keep calm boksene var supersøte!!! : )

Vibbis sa...

For en koselig tur å få "være med" på! De keep calm boksene var supersøte!!! : )

vimza sa...

Så fantastik herlig postkort fra fine Helen!

Dere har virkelig opplevd mye på den fine jenteturen, godt å høre at det ikke bare er pub og shopping når jenter reiser!
min type tur dette!

nyt ditt vakre bella italia, jeg kommer snart etter ;)
Yvonne!

fruentimmeret sa...

Ok, så det var dette jeg gikk glipp av!!! Buhu ;(

Artig med innblikk ihverfall. Takk for flotte postkort ;))