19. september 2012

Klar for tur ?

Er du klar til å følge med?

Det var jeg, klar en tidlig lørdag morgen, sammen med mitt nye Samsonite koffert/reisebagsett, bursdagsgave fra min kjære, tusen takk ! Me like :)

Den blå kjolen passet jo fint til - okey,skal skrives, det var ikke planlagt ! Men, derimot at ett av mine blåfargede, heklede sjal ble slengt over skuldrene, var planlagt.

Ingen jakke nødvendig, vi hadde her ( i Italia) på morgenkvisten +18 grader... i Bolsena hvor jeg skulle dra fra, og London lovte oss oppholdsvær og sol, og når man er på reisefot er det første du tar av deg, jakken...like greit  ha den i kofferten:

Jeg skulle møte Else og Kjersti (også kjent som Victorias Verden)Crowne Plaza Hotell London St. James, hvor vi skulle bo i 3 døgn. Har super beliggenhet, nesten nabo'n til Buckingham Palace, altså området Westminster:
  



Vi hadde lest på hotellets nettside:
..... London’s most hidden gem the Courtyard at 51. The Courtyard is the perfect place to sip cocktails, champagne and host events.

Denne staslige bakgården, hørtes ut som et bra sted å innta en sen lunsj tenkte vi, så der satte vi oss godt til rette, nydelig lunsj med tilhørende bobler ble fortært, før vi skiftet til kveldens antrekk og fikk portieren til å plystre etter en taxi til oss, vi var på vei til.....:




 

Neal's Yard, som Else ville vise oss. En stor fargerik, tja..hva skal jeg kalle det? Stor, intim, bakgård. Morsomt å se, og alle fargene fikk en til å smile, mens vi fortsatt til fots mot......

Covent Garden ! Snakk om liv ! Her var det nesten å gå i kø, så mye folk, men klart det er også tidlig lørdagskveld.

Gateunderholdning hele veien, og vi lurte litt på hvordan han "gullkaren" her satt? Tilfelle du lurte, han med strutteskjørtet på, utdrikningslag.....:

Samtidig oppdaget vi at det var jo: London Fashion week, og disse damene her skulle tydeligvis på ett show ! Litt mer pyntet enn vi var, dog vi hadde alle tatt på oss kjole for kveldens underholdning.....


Som var her:  Aldwych Theatre, vi skulle se musicalen "Top Hat" - se klipp her !

Dette var rett og slett herlig å se, nydelig kostymer, flotte kulisser, flinke dansere, virkelig fin underholdning ! Basert på  den kjente filmen med Fred Astaire og Ginger Rogers fra 1935. Har du sett den?



  

Ja, dette var virkelig en pangstart på vår første dag i fantastiske,  LONDON som er en av de største byene i Europa, og har utrolige 7,8 millioner innbyggere (p.t.2009) !!

Da er det slutt på det første "postkortet" herfra, må innrømme det kommer ett til.....

... til da, ønsker deg en finfin dag !

13 kommentarer:

Bente sa...

Endelig kommer det et "postkort" fra deg. Jeg har ventet på dere har hatt det i London.
Hotellet ser flott ut da. Og Top Hat har jeg selvfølgelig sett. Liker veldig godt de gamle filmene med Fred Astair og Ginger Rogers.

Bente

Anne sa...

ÅÅÅ så hærlig med jentetur :-)) og den som er lei av London er vel lei av selve livet, er det ikke så... Vært der en masse jeg også, og alltid opplever en noe nytt.

Synes i grunn det ser ut til at dere glir rett inn blant gjengen i London Fashion week, så fine atte :-))

Må også si at Samsonite ER bra, et eksmpel på at en får hva en betaler for å. Ikke alltid så merkebevisst jeg, men sånne nesten `engangskofferter` har jeg hatt nok av. Vond å trille og hjul som ramler av og ikke funker, irriterende.

Anneklem.

Elisabeth sa...

Takk for Londonkortet del 1, Helen. Me like!

Skal si dere bodde standsmessig. Nesten "royalt". Ler...
Og teater/show er herlig å få med seg når man er i London.

Gleder meg til nye kort jeg. (Nå i gang med malepenselen.) Tudeloo!

Jorunns hobbyblogg sa...

å, nå fikk jeg veldig lyst på en London tur, kjempefint postkort.
De fargerike husa var så tøffe!!

- gleder meg til fortsettelsen..
Jorunn

Kjersti sa...

Å, så morsomt å se dine bilder! Jeg kan bare skrive under på alt sammen, gøy å gjenoppleve dagene her hos deg.

Gleder meg til neste tur med poker'n! :)

Anonym sa...

I must say you are clever to find your way round in London! I would never manage it without taking taxies everywhere...and I'm English!!!

Thelma Louise sa...

så kos tur.:))

noen ganger matcher det bare helt av seg selv..)) stilig.:)

Her hjemme er det jammen blitt høst nå...i går hadde vi et sikkelig ruskevær, torden og hagel..og vips når det var over..ble det så kaldt..:-)

Thats life.:)

Ha en kos kveld.))

KLEM

Fru Tunheim sa...

Så koselig å få bli med dere på Londonstur.....

Tovepia sa...

For en flott tur..skulle gjerne vært med dere:))..og misunner deg det lette antrekket, her er det HØST..
Kos deg videre, klem;)

Maliva`s verden sa...

Smiler for meg selv her jeg sitter, kan tenke meg dere koser dere på tur ja;o) Utrolig gøy at du tar oss med rundt i Europa Helen.....og nå sitter vi og vurderer om vi skal ta en høst-tur over til Italia i slutten av okt. Har jo bare vært på gjennomreise der for å komme oss til Frankrike tidligere....Så er takknemlig for tips hvis du vet om noen byer vi bare må besøke. Kos dere videre! Varm klem fra meg

Sylvia sa...

HOLA!
Jammen er du på farten, Helen.
Jeg kom hjem fra Spania i går kveld. Og lengter tilbake til det varme klimaet, maten, ja alt! Men først må jeg på slankekur! he he

Så koselig med venninnetur i London. London har aldri vært min favoritt, men jeg fikk jammen lyst til å dra dit etter å ha sett innlegget ditt i dag. Har lovet Sophia at vi skal på flere mor-datter turer sammen, så kanskje det blir London neste gang???

Kos dere videre, her er hverdagen tilbake for fullt, med klesvask og husvask, innkjøp og matlaging. Og jobb i helgen. Ja, ja, men så er jeg fin og brun, da! :)
Klem

vimza sa...

wow såååå digg :) jeg har SÅÅÅ lyst til london denne høsten!

hadde besøk av min svigerinne i dag som bor i Oxford, hun reiser tilbake i kveld, misunnelse på høyt plan, spørs om det blir en tur;)

så herlig med venninnetur asså:) ser du virkelig har kost deg vakre Helen:-)

ønsker deg en super kveld!
klem Yvonne!

Vibbis sa...

Så fin du er, Helen! Fin trenchcoat : )