5. september 2012

Flight nr. 22 -

... i år, ble gjort unna igår.

Denne gangen fløy vi med SAS, destinasjon: Gamlelandet !



Idag våknet jeg opp hjemme på Tjøme, etter en veldig vindfull natt, skinte solen og blå himmel hilste meg på morningen, deilig, litt skarp høst luft. Liker å kjenne forskjellen fra Italia. Faktisk dro vi fra Roma i regnvær, første siden mai ble vi fortalt.......

Idag kjørte vi nedom ett av våre favoritt steder her, på vei til en avtale:

Ja, vi er på Verdens Ende, og jeg nyter utsikten over havet, kjenner lukten, og hører det rykker litt i fortøyningen til fiskebåtene, som ligger langs med brygga. Var uvant å ta på seg en strikkejakke, noe jeg ikke har brukt på 4 uker, og med litt vind i luften fant jeg frem bomulls skjerfet jeg fikk av Mamma:

 Tenkt mange ganger at disse fine kumlukkene vi har her, må jeg da ta bildet av en dag, og idag var det dagen - dette viser Tjømes kommune våpenskjold:

3 åregafler, hva passer vel bedre når man er omkranset av havet? Vi er jo på en øy !


Tusen takk for alle tips og pene ord i forrige innlegget mitt. Vil du se noe av det siste vi rakk å få gjort unna på Villa Helena, før avreise? Kikk her på denne linken !

9 kommentarer:

Bente sa...

Velkommen til Norge nå da. Solen skinner i alle fal, selv om du må ha jakken på. Klar og fin himmel på Tjøme ser jeg.

Det gikk bra så langt hos naprapaten. Hun har gitt meg råd og jeg er nå i tenkeboksen. Må tenke på meg selv forstår jeg. Kroppen sier ifra.

Bente

Thing sa...

Velkommen "hjem" eller? =]
Flotte bilder!

Her er det grått og regn
- og storm!

Terrassen er full av løv.
Og jeg er klar for å dekorere til høst!

Anne sa...

Velkommen til Norge :-) forandring fryder, he he men en viss annen garderobe krevs her da, selv om du sitter der så fin i solbriller :-)

Her i Trøndelag har vi hatt DET! drittværet de siste dagene, regn og vind og har nesten ikke vært `utvårrån` som vi sier.

Kjekk helg ønskes deg Helen, jeg skal til Sverige på Harrytur, he he

Fru Tunheim sa...

Jeg kom hjem fra Italia i dag til 12 grader og pøsregn og hadde bare lyst å snu. Skjønner godt at du liker deg i Italia for din by er sikkert like nydelig på sin måte som Stresa er. En annen gang får turen gå lenger syd mot Roma...
Håper dere får flotte dager på Tjøme.

Sylvia sa...

Hei kjære Helen
Takk for de alltid hyggelige kommentarene hos meg. Setter virkelig pris på det, vet du.
Velkommen hjem......til litt kaldere klima enn du pleier. Men, det har vært en deilig høst, synes jeg. Varme dager, og jeg elsker egentlig høsten, jeg.
Om en uke er jeg i Spania sammen med familien min der, så den leie forkjølelsen jeg har nå, må pleies vekk før jeg drar, atsjooo!!! Sophia blir også med, og er like forkjøla, så da er vi to om det!
Jammen så jeg ikke Helen i RØDT litt lenger ned her.....kledde deg kjempegodt. Du kan da ikke bare ha et rødt plagg!!!! Hos meg bugner det jo ;)
Ønsker deg en riktig god helg, for det er strax FREDDAN! Klem

Kjersti sa...

Velkommen hjem! Selv om temperaturforskjellen er stor, er ikke været vi har om dagen helt håpløst å komme hjem til :)
Skjønt; hjem... Du er jo mer eller mindre hjemme både her og der.
Her er det nok en fantastisk solrik dag. Vi skal ta en tur på hytta etter jobben til HP. Blir til i morgen, mest for at Bamse skal teste overnatting der. Neste helg - når vi er i London, skal nemlig HP og Bamse være der i forbindelse med at HP skal løpe Birken. Da er det greit at pelsdotten har gjort det før. Og JE skal være alene hjemme i natt, for første gang! Han skal ha en kompis her, og har fått streng beskjed om at ingen andre skal innenfor døra (skrekken er hjemme alene-fest...). De kommer nok til å storkose seg!
God helg! :)

Olavs Blogg sa...

Velkommen til Norge med høstvær. Jeg ser Anne har skrevet om trønderværet, så det trenger jeg ikke nevne. På Tjøme har du det da fint, ser det ut til. Artig med det kummlokket, for da jeg var i Trondheim i sommer, og hadde litt god tid, tok også jeg bilde av et slikt spesielt komlokk. Skal se om jeg finner det i arkivet mitt. Hadde bare med et simpelt lommekamera, men ble da visst sånn noenlunde. Har tatt en titt på Villa Helena også. Flott må jeg si.
God helg til dere.

Anonym sa...

I think you will enjoy having some cooler weather after 40C in Italy...? Enjoy your stay in Norway!

fruentimmeret sa...

Globetrotteren på farten igjen ja. Fine bilder ;))