10. august 2012

Småpiker på besøk...

... hadde jeg denne uken !

Mine tantebarn var på besøk fra mandag til onsdag. Her er de i full gang med å hjelpe til på kjøkkenet, de renser og kutter opp desserten vår, jordbær.


Må innrømme vi var ikke veldig heldig med været disse dagene....var mye regn. Da ble det å leke med tantes sko, og bli sminket, og sprade rundt i stuen mens man lekte supermodeller !

Elin til venstre, fant ut at tantes sorte høyhælte sandaler passer henne perfekt !! De var jo størrelse 38, samme som hennes føtter - mens minstejenta fylte ikke tantes sko, de ble nok ett par størrelser for store. Samt mine GUCCI solbriller ble prøvd ut:

Elin som er eldst, fikk velge for noen år siden, hvor hun ville reise på sin 18-årsdag. Jeg lovte å ta henne med på en flytur hvor hun ville, selvsagt gjelder det samme får Silje også - men hun er ikke så opptatt ennå hvor hun skal på tur. Derimot, Elin hadde helt klare meninger om saken, hun skulle til Paris !!

Hvorfor Paris spurte jeg den gang?
Jo, fordi tante Helen, da skal vi dra til Disney World !!
Ehh....jasså, er du sikker på at du vil det når du er 18 år?
Åjada, hun var sikker i sin sak. (skal sies dette var vel 3 år siden)

Vi hadde en liten prat om Paris igjen, hvorpå hun blir litt tankefull og sier til meg en kveld:
Tante Helen, jeg vet ikke om vi skal dra til Disney World når jeg blir 18 år?
Åhhh? Men du vil til Paris fremdeles?
Åjada, men du skjønner det tante, jeg tror at når jeg er 18 år, at jeg kanskje ikke vil til Disney likevel...
Nei, du vil nok heller på shopping, svarte jeg, som den shoppeglade tanten jeg er.

Vi fikk tatt den årlige turen til stranden, mens det var oppholdsvær.

Det er gåavstand dit. Silje var veldig bekymret for at noen hadde tatt plassen vår, fordi vi må alltid sitte på vår faste plass, som du ser nederste til høyre på collagen:
Piknik kurven er selvsagt med, vafler, og brus, druer og kvikk lunsj. Vi var så heldig å ha stranden helt for oss selv. Skjell ble plukket og skrevet navn med.

Denne var til meg og min kjære, Terje, søtt:

Dette er en utrolig fin tradisjon vi har hatt siden jeg flyttet til Tjøme, og de elsker å dra på stranden her. Håper vi neste år vil få mere sol og mere varme..... til da:

God helg alle sammen !

9 kommentarer:

Bente sa...

Det blir nok Paris på dere skal du se. For en hyggelig tradisjon dere har. Savner sånne jenteiting. De tra guttene mine er ikke der akkurat. Ser håret gror som tante Helen sitt også!

fruentimmeret sa...

Disney World må nok vike for shoppingaktiviteter ja.

Koselig med tradisjoner, det setter niesene dine også stor pris på.

God helg, vet det er superhot der du befinner deg ;))

Anonym sa...

Lovely pictures of my two beautiful granddaughters...so glad that you all three had a lovely time together!!!

Kjersti sa...

Det virker som dere klarte å kose dere selv om været ikke var det beste. Så store de er blitt! Nydelige jenter :)
Jeg har hjemme alene-kveld (Bamse er her, da... ) og nyter det. Lenge siden jeg har vært helt alene nå. Skulle vel egentlig nytt den fine sommerkvelden på terrassen, men jeg tror det blir en skikkelig Gilmore Girsl-maraton med noen lufteturer med Bamse innimellom. Har fått så dilla på den serien :)
God helg, klem! :)

Olavs Blogg sa...

Hei og takk for sist. Har fått en bedre tilgang til nettet og nytter da anledningen til å se inn på mine bloggvenners blogger. Her skjer det så mye at det gjelder å henge på skal en rekke å følge med på det meste.
Vi er allerede kommet over i siste sommermåneden, så tiden går fort. Dagene er allerede kortere, dessverre. Denne sommeren har ikke spandert så mye av sommervær her oppe. Men enda har vi heldigvis litt igjen, og til helga er det meldt godt vær.
Da ønsker jeg for oss alle at vi får enda en smak av sommervarmen framover. Ha det godt.

Fru Tunheim sa...

To nydelige jenter du er tante til.... Tipper du gleder deg til Paristuren du også...dog uten Disney World. Shopping er mye kjekkere og alle kaféene....og kanskje besøke Coco Chanels leilighet om den er åpen for omvisning.

God helg til deg og din kjære.

Anne sa...

Jeg smiler godt her jeg sitter, for en husker hvor kjekt det var å leke `fin dame` når en var yngre, og med en tante som deg er sikkert nok ikke DET! vanskelig Helen :-)

Søte små prinsesser da, hils å si det du!!

Superflink er du til å hekle å, missunner alle som er flink med håndarbeid jeg faktisk, for har fint lite tålmod delv.

Nyt resten av helga, snert finito på ferien for min del :-(

Jorunns hobbyblogg sa...

Kan tenke meg dere kosa dere ja, ser veldig hyggelig ut.
Sjalet ble kjempefint, heldig hun som får det, må prøve meg på de englemaskene en gang, har du lagt ut forklaring på det tidligere?

ha en fin dag, hvor enn du måtte være denne søndagen!
Jorunn

Thing sa...

Så utrolig koselig!
Du må være verdens beste tante!!! =]