1. august 2012

Postkort fra .............

...summertime in Durham ! Som det så fint står på postkortet.

Tro det eller ei, vi hadde faktisk veldig fint vær, ikke den helt store varmen, som jeg hadde vært vant med i Italia....men, det var vel +17 grader:

Vi skulle ha en dags utflukt hit, til denne søte, sjarmerende, gamle byen, kjent for sitt universitet, hvor elever kommer fra hele verden.

Overalt var det tegn etter Dronningens jubileum i år, her flaggborg i gågatene:
Så kom det brått littebittegranne yr....og vi tok en kaffepause, jeg tok en kopp med varm sjokolade, med bittesmå marshmellows oppi....nam nam ....:
Typisk engelsk:
Det var sluttinnspurten på salg overalt, her en av mine favoritt butikker EAST, finner alltid noen topper herfra, og denne gangen var det ikke bare topper som ble med meg hjem, 2 bluser og en kjole  i tillegg til de 2 toppene - alt på salg, selvsagt, da er det jo liksom greit og shoppe, ikke sant?
Etter en god lunsj, gikk vi oppom the Cathedral, fantastisk flott katedral og fast innslag når vi er her i Durham. Det hadde sluttet å regne, og blå himmel viste seg igjen:


Gikk en fin tur tilbake langs elven, og der stoppet vi opp å så dette søte ekornet løpe rundt stammen etter kjæresten sin, rene Walt Disney scene.....de lot seg ikke skremme av oss som publikum:

 Dette hadde vært en fin utflukt, vi var heldig med været og hadde spist deilig, stor lunsj, takk Mamma og Chris for en finfin dag :)

7 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Bonjour madame! Jasså du er på reisefot igjen...snakker vi "svart" belte i reiser? hehe. Kan tenke meg du koser deg med broren din og moren din. Flotte bilder og nå er jeg spent på å se hva som ligger i handleposene dine også;o) Kos deg videre...her er det "hot" om dagen..men jeg klager ikke, dette livet elsker jeg. Varm klem fra meg

fruentimmeret sa...

Så koselig familieutflukt!!!

Jeg har veldig lyst på en Englandstur jeg også ;)

Stas å være med deg litt her og der.

Klem herfra

Fru Tunheim sa...

Tusen takk for turen....du er så flink til å ta oss med.

Når det gjelde Italia i september så skal Studenten og jeg sjekke ut Stresa et par netter og håper på oppholdsvær i det minste....

Nå er ferien snar slutt her for meg....uuuæææ!!! Fire uker har gått kjempefort.

Jorunns hobbyblogg sa...

hei
så hyggelig å se igjen nydelige Durham :-) ikke vanskelig å kjenne seg igjen heller.... Superfine bilder!

og takk for hyggelig hilsen i innlegget nedenfor.
du har rett, det er ikke vår første tur til Roma, men 4 turen på 6 år ... min mann vil helst dra dit hver høst, så får vi en smak av sommervarme igjen. Kos deg videre på tur, spent på hvor du reiser neste gang..
Jorunn

Mette sa...

Sa koselig tur dere har! Du hviler jammen ikke lenge pa noe sted :-)

Elsker East! Fant ogsa et par topper pa salg der for et par uker siden - me like! Kos deg fortsatt med familien.

Kjersti sa...

"I'm gonna leave old Durham town..." tra la la, og så videre... Jeg får jo så lyst til å besøke Durham igjen når du skriver innlegg derfra! :)

Tovepia sa...

Så koselig og fin en tur, skulle gjerne vært i Durham town:)
Klart en skal shoppe på salg!!
Kos deg videre!!
Nyt starten av august, klem fra mæ;)