12. august 2012

Jeg har forflyttet meg.....

.... tilbake til Italia, selvsagt ! Det var ikke den opprinnelige planen. Egentlig skulle vi reiste tilbake først 21 august.Men flybilletter ble endret på, som de så ofte blir og vi ankom torsdag ettermiddag til 36 grader, som er helt ærlig ... litt i varmeste laget til og med for meg.

Takk og lov har vi aircon i vår lille bolig i Bolsena, hvor vi nå bor.Ut å spise middag, og på kvelden kan jeg love deg det er nyyydelig temperatur !

Skjønt å sitte ute å se solnedgangen kommer,  kun i en sommekjole. Vi dro til min favoritt trattoria, Il Moro, ned ved stranden, hvor jeg spiste fritert fisk - og klart bobler passer perfekt til fisk...også:

Nydelig å vandre hjem igjen, opp i Castello'n (borgen) i blåtimen ! Jeg må bare innrømme, jeg elsker å kunne bo her, i disse fantastiske omgivelsene:

I skrivende stund, har temperaturen (gudskjelov) sunket litt....ned til ca. 30 grader, som er tross alt mye mere levelig !

Håper du har hatt en finfin helg, hører rykter om bra vær mange steder?

Vi hadde byttedag lørdag på Villa Helena, sa farvel til en hyggelig Oslo familie, og møtte 7 timer senere en hyggelig engelsk familie på kun 4 stykker som leier Villa Helena for 2 uker (som regel leies Villa'n ut til 2 familier med barn, altså 8 personer) gjett om de får godt med boltreplass ....!

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Kveldene hos deg kunne jeg virkelig tenkt meg...hele året;)
Sola er kommet til Trheim også for 3 dager iflg yr, så jeg gleder meg over det.,og onsdag er det jobb igjen;)
Kos deg videre; håper jeg en dag kan leie Villaen din; klem;)

Linda sa...

Jeg har akkurat kommet hjem fra Italia, og lengter allerede tilbake:)

Kos deg:)

Klem Linda

Jorunns hobbyblogg sa...

ja endelig ble det sommervarme her og, men dog ikke så varmt som hos deg.....
Limoncello må være iskald helt klart, og ja perfekt etter et godt måltid...
- håper du får en knallfin uke i varmen!!
Jorunn

Bente sa...

Så deilig å være hjemme i Italia igjen. De varme kveldene savner vi her, idag har det vært nydelig. Lunsj med rorbunaboer på Koster. Nå er ferien over og det er jobb imorgen, men vi bor her på Skjærhalden videre denne uken også.

Olavs Blogg sa...

Ikke rart du elsker å bo der, det er jo så fint og så det gode klimaet da.
Må nok si at jeg kunne tenkt meg det samme mange ganger når regnet høljer ned her og tempen kryper ned mot nesten 10gr midt på sommeren.
Men nyt det mens du kan.

Thelma Louise sa...

Phu..ja for hett for meg også.:))

Det er denne mellomtingen.:))

jeg blir nok ikke sortere enn jeg er nå.:)) Virker i DK også.:))

Ha en kos kveld.))

KLEM

Fru Tunheim sa...

Det er i varmeste laget for meg også, men varme kvelder skulle jeg gjerne hatt. Ja, ja, skulle nok holdt ut varmen også om jeg fikk bo som deg ;o) Nå X jeg fingrene for godt vær når min datter og jeg reiser til Nord Italia 4. sept. I kveld kom vi hjem og har vært på hytta i 5 uker og har kun hatt på lang bukse 3 ganger. Det kaller jeg god norsk sommerferie. Tror vi har vært max heldige med været, 18-23 grader hver dag og nesten ikke noe regn.

Ønsker dere flotte italienske dager.

Heidi sa...

36 grader er varmt! Men mørke, lune kvelder er fantastisk. Jeg VET iallefall hvordan det føles. Ikke verst bare det! ;o)

Villaveien nr 1 sa...

Hei skjønne Helene .)

Så koselig å se disse flotte bildene. Jeg drømte meg helt vekk.. og så deilig og stemningsfylt da. Og ja det er godt med aircondisjen,

Jeg ønsker deg en fin og koselig ny uke :)

Klem fra Margareth

Thing sa...

Nydelige bilder.
Rett og slett herlig Helen!
Men 30c er fortsatt for varmt for meg! Hehe...

fruentimmeret sa...

Nydelige kveldsbilder fra blåtimen, men 36 grader: Foretrekker gradestokken på 20-tallet. Hehe

Ha en deilig uke med aircon ;))

Thelma Louise sa...

Jupp digg mat.:))

ferske lasangeplater høres godt ut..)
Jeg tenker at typisk italiensk lasange er med ostesaus istedefor da egg og cottage cheese ?

Oregano og basilikum er i provencekrydderet.:) men ikke ferskt da.:) Er jo alltid bedre smak..eller mer smak.:)

Sylvia sa...

De varme dagene har også vi fått her nå (om enn så lenge....) Men kanskje ikke så varmt som hos deg. Vi må ta det vi får, og være fornøyde med det! ;)
I helgen nøt vi det deilige været, så Mannen og jeg tok en bytur på fredagskvelden, spiste mat og tok en øl til, før vi ruslet hjem igjen, siden begge skulle jobbe dagen derpå. Da hadde vi også innvitert venner på grillings, og så skulle vi ut på en Pink Floyd Theme-konsert, der sønnen til våre venner spillte.
I det nydelige været, ble kvelden komplett, med både mat, stemning og musikk!
Så det er nok ikke bare i Italia det skjer spennende ting..... ;)
Klem

Anonym sa...

Beautiful pictures...but too warm for me I'm afraid!!! I know how much you love it...so ENJOY!!!

vimza sa...

JEg blir sååå glad når jeg leser de herlige innleggene dine Helen:) Ser virkelig ut som om dere lever det gode liv!!! DET GJØR VI Å NÅ i noen dager til! Vi ELSKER Italia, folkene, maten og varmen( men enig med deg 36 er litt i varmeste laget..da trenger man vertfall et basseng)

ønsker dere fortsatt en herlig uke:)
stor klem)