30. august 2012

Flyttet opp til ...

... Villa Helena !


Etter at den søte engelske familien på 4, avsluttet sin ferie her på lørdag 18 august. De elsket stedet, og bestilt ved avreise, nye 2 uker for neste år !!!

Ja, jeg ble jo litt overrasket over bestilling 1 år i forveien...men, selvsagt takker jeg pent og utarbeider ny leieavtale...tralaalalalaaa - så glad jeg ble :)

Vi har nå bodd her 1 uke, og hatt knall vær hver eneste dag, faktisk har vi hatt sol og varme siden vi kom ned hit 9 august !

Med unntak av søndag den 26, hvor det var meldt regn. Det begynte med overskyet og fall i tempen til 26 grader, men med ettermiddagen kom solen tilbake og brått var det 31 grader og det har det vært siden !! Me love :)

Grillen har vært brukt, og våre favoritt pølser fortært:

Min kjære har kost seg på gressklipper'n sin:

Vi har endelig fått tak i skikkelig, solid dart spill. Montert på veggen til "stallen" som bygget kalles, og er skuret til gressklipper, mini gravemaskinen og alt annet verktøy, som trengs til å holde eiendommen intakt. 

Da kan du spille dart her, volleyball, badminton og ikke minst - boule. Da tror jeg utvalget er komplett:

Jeg har kost meg i hagen vår. Gresset er fremdeles grønt, mine 12 små oliventrær kommer seg, men ikke noe oliven å se. Derimot har jeg fått mye druer på pergola'n ved grillen.



Så har vi fått brukt bassenget selv, og jeg svømmer her hver dag i 26 grader, som det viste idag:


Da går uken mot en ny helg.

Nye gjester kommer lørdag, og jeg går grundig til verks med rengjøring av alle senger, jeg har 8 sommerdyner som har blitt vasket, og 16 puter, gjennomgang av alt sengetøy og alle håndkler. Har 2 kjøkken som alle skuffer og skap tømmes...osv ...ja, jeg skal ikke gå i alle detaljer. Det flotte er, alt kan henges ut til tørk, og det er tørt alt når neste maskin er ferdig vasket !!

Noen som forresten har tips på hvordan jeg får bort rustflekker av badehåndkler? Har prøvd cillitbang spray......uten hell.

Ja, det er meg som "sjefsstøvsuger" av senger. Når det var gjort unna, var det bare moro som sto igjen.

Styling av rom, nye bilder har jeg tatt, og laget collager, har fått dilla på collager. Ny utleie annonse skal etterhvert utarbeides, men før det skal jeg nok få vist dere noen av bildene jeg har tatt.


En solsikke fra kjøkkenhagen min - til deg. Ja, slik har nå denne uken gått, og det altfor fort ! :

11 kommentarer:

Fru Tunheim sa...

Kjekt å se at dere også nyter fine dager på den flotte Villa'n.....

Bente sa...

Ser deilig ut i bassenget. Forstår at det er litt av en jobb dere gjør ved å holde alt i orden. Du er FLINK du Helen og i den varmen dere har.
Tenk så hyggelig å få bestilling allerede i år da. Villa Helena er jo praktfull. Jeg har jo vært der kjære du.

Vi har tatt oss en tur til Hvaler ikveld. Litt å ordne her også. Finn må ordne noe drenering fra takrennene. Jeg kjøpte meg noen nye magasiner og skal kooooose meg nå i sofaen!

Bente

Hobbybruket sa...

Åååh det ser bare så deilig ut hos dere i Villa Helena. Men jeg kan godt forstå at det er mye arbeid som kreves for å holde et slikt sted i orden.

Jeg har startet studiene mine nå, så mye av tiden går med til lesing. Men det er helt greit når en er så heldig å få studere noe en synes er spennende. :0)

God helg når den tid kommer. :0)

Tovepia sa...

Det ser såå koselig ut i Villaen, skulle gjerne dratt dit en tur med svømmebasseng og sol og varme.
Skjønner det er mye arbeid mellom utleiene, dere er flink som tar den jobben selv.
Ha en god ferd mot september, klem fra mæ;)

mimmi-leone sa...

Kjære Helen!
Det er så morsomt å lese historiene dine, jeg føler nesten at jeg er der.
Hørtes ut som litt av en jobb med alle dynene og putene, men når sola kan tørke det hele på 123 da går vel jobben nesten som en lek :-)
Nå reiser jeg selv snart til sydlige breddegrader, har ennå ikke hatt ferie, men jobbet i hele sommer.
Jeg gleder meg derfor veldig til sol og sommer med deilig badetemperatur



Ønsker deg en herlig fredag!
Klem fra meg

Elisabeth sa...

For et smakfullt, hyggelig sted dere har, Helen. Det virker som du/dere har omtanke for hver liten detalj.
Forstår godt dere vil både nyte og etterse det innimellom.

Ingen gode råd ang rust dessverre.

I dag friii, og sola skinner her på berget også. Skal fyke på trening kl 9. Siden til byen for å tilbakelevere ene kjolen jeg har deponert på - etterat min mellomste har sagt hvilken av dem hun syns jeg bør velge. Er usikker.
Bordene skal dekkes i ettermiddag, så joda, dagsplanen min er klar.
Nydelig helg ønskes deg, min venn.

Martilie sa...

Åhh for et vakkert sted!
Vises at dere elsker stedet, er nok det som gjør det så unikt :)

Bassenget, sol og varme fristet - og gjerne en runde dart :)

Ha en skjønn helg og kos dere masse :)

Klem fra Tove

Anette Willemine sa...

Herlige Villa Helena. Mye jobb med utleie, skjønner jeg. Fint for dere å kunne få tilbragt tid alene der også.

Har lest meg gjennom dine siste utflukter. Jeg ser jo at det er mye jeg burde ha sett i Italia. :o)

Fin helg til deg!

PS! Jeg har flott giveaway på bloggen nå! Har du lyst til å delta?

Klem,
Anette Willemine

Kjersti sa...

Ingen tvil om at det er mye jobb med utleien. Du gjør en stor innsats for pengene (og for at gjestene skal trives...)! Snart kan dere jo ha et mini-OL, så mange spill som dere har fått på plass. Kjempefint tilbud til de som bor hos dere, da!
Ønsker deg en god helg, Helen! Jeg er i gang med å titte litt på musicaler i London. Det er jo bare å velge og vrake... Sender deg mail en av de første dagene. :)

Jorunns hobbyblogg sa...

ååååå , så flott at dere også får nyte disse herlighetene i det lille paradiset dere har skapt!!

- mye arbeid helt klart, men håper det betaler seg i lengden!!
Ha en super uke!
Jorunn

fruentimmeret sa...

Mimrer tilbake til fjorårets opphold når jeg ser bildene dine. Herlig

Ble forresten veldig imponert over ditt søte smil der du støvsuger madrassene. Det er tydelig at du er en grundig vertinne.

God helg videre, Bella ;)