26. august 2012

Endelig fremme !

Underveis på vår tur til "fjellet" - ble vi litt overrasket da dette viste seg å være tempen ute ..... 40 grader!! Vi kikket raskt på hverandre og sier nesten i kor:

"Uansett, vi stopper ikke noe sted, før det er under 40 grader, igjen !!"

Gudskjelov, hadde tempen sunket da vi nærmet oss avkjøringen til byen vi hadde som mål.......

Urbino, var vårt endelige bestemmelsested. Jeg hadde bestilt rom, retter sagt suite for 2 døgn, på Hotel Boncote, med den morsomme adressen: via delle Mura. Beliggenhet var da "på bymuren" nesten....var enveis kjørt gate "oppå" muren, hvor hotellet lå. Vi fikk parkere rett utenfor, mot betaling.

Jeg hadde som vanlig bestilt via www.booking.com, og bildene så veldig bra ut der.....
.....men, denne gangen var det faktisk bildene som var bedre enn virkeligheten, ingen skuffelse, bare konstatert hvor bra bilder kan ta seg ut, når en flink fotograf har gjort jobben!

Suiten var liten, dog 2 rom, men fint bad, doble vasker, massasjebad, og en stor "dusjboks" laget til 2 personer, riktig så romantisk. I denne varmen, ble ikke peisen brukt ... hehe. 

Det beste var utsikten fra den søte balkongen, du ser over inngangspartiet til hotellet. Minte meg om Toscana, selv om vi er i provinsen Marche:


Så flotte disse sypressene som står høyreist i bakken her, akkurat hva jeg forbinder med landsbygda i Italia:

Etter å ha pakket ut, stilt inn airconen på rommene, var det bare å begynne å gå oppoverbakkene til byens kjerne......... sightseeing sto på agendaen vår !

Og tro det eller ei....jeg tør nesten ikke si det, men det var ikke noe kjøligere her oppe.... :(
Vi hadde rett og slett ikke reist høyt nok opp ..... måtte jo bare le, vi ble forfulgt av 36 grader.

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Takk for tips på booking..reiser jo så lite at trenger alle tips jeg kan få:))
..vet ikke om jeg skal synes synd på dere eller ikke, for her er det 9 grader, og noenogtredve høres greit ut for meg:))
ha ei god uke, klem fra meg;)

Bente sa...

Dette hører forferdelig varmt ut. 40

Ser på nyhetene fra Italia idag at det har kommet et forferdelig vær. Regn og vind, nordøst?
Har dere merket noe til dette?

Søndag kveld og igjen Miss Marplet!

God "ferie".

Bente

Heidi sa...

Vi koser oss med sånn drøyt 10 grader nå, vi. Ja, plussgrader, altså... ;o)

Fru Tunheim sa...

Ser flott ut selv om rommet ikke var helt som forventet...om en drøy uke drar Studenten og jeg på vår lille italiatur...vi håper også på varme, dog ikke 36-40 grader. 22-25 er mer passe...

Anne sa...

Tenk å ha dette vakre i nesten umiddelbar nærhet da :-)) for en italiaelsker som meg elsker jeg disse små postkortene dine Helen. Joda, feriert endel i Spania i det siste, men det er å blir ITALIA! for meg :-)))

Varmt ja gitt, puh, over 40 ikke bra det heller, men du skal vite at jeg våkna til bare 5 i dag, så ikke syt snuppa, he he

Anneklem med ønske om en fin fin dag.

Kjersti sa...

Det er lett å si at "det høres deilig ut med sånn varme!" - men jeg vet jo godt at jeg v e l d i g kjapt blir helt slått ut da... Så det er nok litt vel varmt... Men det er jo nydelig der, så dere koser dere uansett (det hadde jeg gjort også!).

Å, jeg gleder meg til London! Ikke lenge til vi drar nå :)

Maliva`s verden sa...

Etter alle dine flotte reisebrev Helen, skjønner jeg at vi må på en rundtur i Italia om ikke så lenge....Herlig...men er spent på hvor dere ender, Norge igjen eller?
Kos deg!
Klem fra meg

Anonym sa...

Lovely pictures! Your hope for cooler weather didn't happen,but at least it was 4C cooler! Glad you enjoyed it!

Thelma Louise sa...

hjelp så varmt.:) Men sånn er det jo.:) Godt dere koser dere og nyter, ser fantastisk ut.:) høst hjemme..kalde morninger men i dag skal det bli en strålende og varmt på dagen...Vi får nyte så lenge det er her.:)

Kos deg videre.:)